• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95031716446
  • خبرنگار : 71541

مایکروسافت و این بار خرید لینکداین

مایکروسافت و این بار خرید لینکداین

مایکروسافت لینکداین را به مبلغ ۲۶ میلیارد دلار خریداری کرد، قراردادی که می‌تواند به ارتقای سهام هر دو شرکت منجر شده و یا خریدی زیان‌آور را در پی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از تک‌تایمز، مایکروسافت اعلام کرده که با لینکداین برای خرید این شرکت به مبلغ ۲۶.۲ میلیارد دلار توافق کرده است.

در حالی که مایکروسافت مالک این شبکه اجتماعی برای کارهای حرفه‌ای خواهد بود، لینکداین به فعالیت تحت برند خود برای حفظ استقلال ادامه می‌دهد. البته جف وینر، مدیرعامل لینکداین گزارشات خود را به رئیس جدید خود، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اعلام خواهد کرد.

این دو شرکت در کنار هم فعالیت کرده و فعالیت‌های ابری حر‌فه‌ای مایکروسافت را با شبکه حرفه‌ای لینکداین ادغام می‌کنند.

دلایل متعددی می‌تواند مایکروسافت را به این معامله سوق داده باشد. بیش از همه، آمار موجود و اینکه تعداد کاربران لینکداین تاثیرگذار است. با پیشرفت‌هایی نظیر اخبار برای تجارت و یک نسخه جدید از نرم‌افزار تلفن همراه، افزایش عضویت همچنان ادامه دارد و با رشد۱۹  درصدی سال به سال، به ۴۳۳  میلیون عضو در سراسر جهان رسیده است.

در حالیکه این آمار به نظر عالی می‌رسند، این رشد در سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است. با افزوده شدن تعداد اعضا، کاربران به صفحات کمتری نگاه می‌کنند که به معنی کاهش تبلغیات نیز هست.

در حقیقت تبلیغات تجاری لینکداین در سه ماهه مالی چهارم تنها ۲۰ درصد افزایش داشته است، در مقایسه با افزایش ۵۶ درصدی رشد در همین دوره سال گذشته. این آمار می‌تواند با اضافه شدن تعداد کاربران مایکروسافت (که بیش از یک میلیارد نفر است) به لینکداین تغییر کند.

با کاهش رشد، سهام‌های این شبکه اجتماعی هم کاهش یافته‌اند که بدین معناست که مایکروسافت می‌تواند این شرکت را به ازای ۱۹۶ دلار برای هر سهم خریداری کند، در حالی که مبلغ سهام در سال گذشته ۲۷۰ دلار بود.

این قرارداد یکی از بزرگترین قراردادها در فضای فناوری است، بدین معنا که می‌تواند یکی از ریسکی‌ترین‌ها نیز باشد. اما از آنجایی که شرکت‌ ها منحصر به فرد بوده و جدا از هم باقی می‌مانند، نیازی نیست که کاربران نگران این باشند که شغلشان در معرض خطر است.

لینکداین فضایی برای حرفه‌ای‌هاست که مدیران استخدامی برای استخدام کارمندان به آن نگاه می‌کنند و کاربران برای یافتن شغل، همکاران نیز برای ارتباط با یکدیگر و تایید قابلیت‌های خود در آن فعالیت می‌کنند.

مایکروسافت نیز نرم‌افزار و خدماتی مانند آفیس، ورد و اسکایپ  دارد که افراد حرفه‌‌ای را سازنده‌تر می‌کند. حالا باید دید این شرکت‌ها با ادغام طرح‌هایشان چه کار می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha