• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95031713414

نوش‌آفرین انصاری مطرح کرد

«تابستانه کتاب» فرصتی برای تجهیز کتابخانه‌های مدرسه‌ها

نوش‌آفرین انصاری طرح «تابستانه کتاب» را فرصتی برای تجهیز کتابخانه‌های مدرسه‌ها دانست.

به گزارش بخش ادبیات و کتاب ایسنا، این عضو شورای کتاب کودک در ارزیابی طرح «تابستانه کتاب» که از 15 تیر تا 15 مرداد در کتابفروشی‌های سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: طرح «تابستانه کتاب» می‌تواند این فرصت را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند تا کتاب‌هایی را که به تایید شورای کتاب کودک رسیده‌اند خریداری کنند،  چرا که این شورا خرید هر نوع کتابی را تایید نمی‌کند.

انصاری تاکید کرد: مدارس و والدین باید به این درک برسند که هر کتابی برای دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان مناسب نیست،  بنابراین باید به شورای کتاب کودک مراجعه کنند و از فهرست کتاب‌های مورد تایید این شورا مطلع شوند تا با آسودگی خاطر به خرید کتاب بپردازند.  

این نویسنده و پژوهشگر با بیان این‌که طرح‌هایی مانند «تابستانه کتاب» باید به صورت گسترده و جامع در مدارس ما معرفی شوند، گفت: مخاطبان اصلی کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس حضور دارند بنابراین این نوع از طرح‌ها نباید در فضای بسته سازمانی باقی بمانند بلکه گروه‌های هدف باید از جزئیات آن باخبر شوند. در این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم این طرح‌ها گام‌های موفقیت خود را طی کنند.

انصاری در ادامه اظهار کرد: اگر مدارس و والدین این پرسش را مطرح کنند که «آیا کتاب‌های که در بازار عرضه می‌شوند از کیفیت لازم برخودار هستند یا خیر؟» می‌توانیم امیدوار باشیم که به کتاب اهمیت می‌دهند. دراین صورت ما وظیفه داریم کتاب‌های مناسبی در اختیار آنها قرار دهیم تا سازمان‌یافته‌تر و منطقی‌تر بتوانند از یارانه کتاب استفاده کنند.

او همچنین گفت: همزمانی این طرح با فصل تابستان این فرصت را فراهم می‌کند که مدارس کتابخانه‌های خود را به کتاب‌های نو و جدید مجهز کنند چرا که قفسه‌های کتابخانه تعداد زیادی از مدارس ما از کتاب‌های جدید خالی هستند. این به‌روز نبودن با بازار نشر باعث می‌شود دانش‌آموزان با کتاب‌ها، نویسندگان، ناشران جدید و حرفه‌ای آشنا نشوند.

نوش‌آفرین انصاری در پایان گفت: اگر طرح‌های حمایتی از کتاب به صورت مستمر ادامه داشته باشد می‌توانیم اثربخشی آن را در سطوح مختلف ببینیم چرا که این استمرا کمک می‌کند نقاط ضعف آن شناسایی و آسیب‌شناسی شود تا در گام‌های بعدی شاهد موفقیت هر چه بهتر آن باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha