• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95031713404
  • خبرنگار : 71021

سلطانی‌فر خبر داد

فروش صنایع‌دستی لاکچری ایران به چین/ 800 هتل در حال ساخت است

فروش صنایع‌دستی لاکچری ایران به چین/ 800 هتل در حال ساخت است

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساخت حدود ۸۰۰ هتل در کشور خبر داد و گفت: ۱۲ هلدینگ هتل‌سازی خارجی در نوبت مذاکره با ایران هستند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، مسعود سلطانی‌فر با اعلام این‌که صنعت گردشگری وارد دوره‌ی شکوفایی شده است، گفت: هم اکنون 1600 پروژه‌ی گردشگری درحال ساخت است که ۸۰۰ پروژه‌ی آن مربوط به هتل می‌شود.

او سپس با اشاره به اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بازار ایران، اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۱۲ هلدینگ هتل‌سازی خارجی در نوبت مذاکره با ایران هستند. بسته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی با برآورد ۳۰ میلیارد دلار نیز آماده شده است.

معاون رییس‌جمهور گفت: لغو تحریم‌ها باعث نوسازی ایرلاین‌های ایران شده و اطلاع دارم که چندین شرکت هواپیمایی خارجی برای خدمات‌دهی به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

سلطانی‌فر که از شبکه‌ی تلویزیونی جام‌جم با مخاطبان ایرانی مقیم خارج از کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: ایران، چین و هند سه قدرت بزرگ صنایع‌دستی دنیا هستند، اما با این حال ایران صنایع دستی لاکچری به چین می‌فروشد.

این صحبت سلطانی‌فر با واکنش مجری بود، همراه شد. او گفت: خدا را شکر یک چیزی به چینی‌ها می‌فروشیم!

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه از پرداخت وام ارزان قیمت به صادرکنندگان صنایع دستی خبر داد و افزود:‌ براساس برنامه ششم توسعه، صادرات صنایع دستی در پایان این برنامه باید به مرز یک میلیارد دلار برسد، برای همین ما از همه تجار ایرانی مقیم خارج از کشور می‌خواهیم در این بخش فعال شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۶

ایشان لطف کنند صنایع دستی چینی را از میدان نقش جهان که تولید کنندگان ایرانی را با مشکل مواجه کرده جمع کنند صادرات به چین دیگه لازم نیست عجب بیشه را بدون شیر دیده و ترک تازی می کنه .