• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95031713390
  • منبع : نمایندگی سمنان

امسال بااجرای برنامه‌ جامع اقتصادمقاومتی صورت می‌گیرد

افزایش 25 درصدی تولید محصولات اساسی کشاورزی در سمنان/صرفه‌جویی 34میلیون مترمکعبی آب در کشاورزی

افزایش 25 درصدی تولید محصولات اساسی کشاورزی در سمنان/صرفه‌جویی 34میلیون مترمکعبی آب در کشاورزی

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان همزمان با هفته جهاد کشاورزی از تدوین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی این استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این برنامه‌ها تولید محصولات اساسی کشاورزی در استان سمنان 25 درصد افزایش می‌یابد.

 
    

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه سمنان، سیدحسن میرعماد در نشست خبری با رسانه‌های این استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل، از تدوین سند اقتصاد مقاومتی جهادکشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه جامع به زودی در کارگروه تخصصی استانداری مصوب و سپس در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این برنامه تولید محصولات کشاورزی در استان را بیش از یک‌چهارم افزایش می‌دهد، افزود: این برنامه جامع در مجموع 9.4 درصد به حجم تولید محصولات کشاورزی در استان اضافه خواهد کرد.

افزایش 270 درصد عملکرد در واحد سطح گلخانه‌های استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این برنامه به ارتقای کیفی و کمی محصولات کشاورزی در همه بخش‌ها کمک می‌کند، اضافه کرد: با اجرایی شدن این برنامه میزان عملکرد در واحد سطح گلخانه‌های استان سمنان بیش از 270 درصد افزایش می‌یابد.

وی از مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به عنوان یکی از محورهای این برنامه یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب به بخش کشاورزی اختصاص دارد، برنامه جامعی برای مدیریت مصرف آب تهیه شده که با اجرای آن راندمان آب در استان تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

راندمان آبیاری در سمنان 21.3 درصد افزایش می‌یابد

میرعماد با بیان اینکه هدررفت آب در بخش کشاورزی به دلیل استفاده از روش‌های سنتی و غرقابی بسیار بالا است، با اجرایی شدن برنامه اقتصادمقاومتی جهادکشاورزی در استان سمنان امسال راندمان آبیاری در استان 21.3درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی از اجرای چندین طرح آبخیزداری در این استان در طول اجرای برنامه اقتصادمقاومتی خبر داد و افزود: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر مهار و کنترل آب‌های سطحی و سیلاب ها در تغذیه سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و... نیز نقش بسیار مهمی دارند لذا منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان امسال طرح‌های متعددی در این راستا اجرایی خواهد کرد.

افزایش 30 درصدی توزیع نهال‌های یارانه‌دار در استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از پیش‌بینی افزایش توزیع نهال‌های یارانه‌دار در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار اصله نهال یارانه‌دار در سطح استان توزیع شد که امسال و طی برنامه اقتصادمقاومتی جهادکشاورزی به دو میلیون اصله نهال افزایش می‌یابد.

تولید سالانه  30 هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ارزش سالانه محصولات کشاورزی در این استان بالغ بر 30هزار میلیارد ریال است، افزود: تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی در این استان در حال حاضر بیش از 43 هزار خانوار است.

وی از وجود 158 هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان خبر داد و یادآور شد: 50 هزار هکتار از این اراضی به باغات و ماباقی آن اراضی زراعی و آیش است.

میرعماد سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان 17.3 درصد اعلام و تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان سمنان بیش از 12 درصد است.

تولید سالانه 80 هزار تن گوشت قرمز و سفید در استان

این مقام مسئول، جمعیت دام‌های استان سمنان را افزون بر دو میلیون و 200 هزار راس اعلام کرد و ادامه داد: 84 هزار راس از این دام‌ها گاو و گوساله، 13 هزار و 300 نفر شتر و بیش از یک میلیون و 600 هزار راس آنها گوسفند و بز است.

وی از تولید سالانه بیش از 30 هزار تن گوشت قرمز در استان سمنان خبر داد و افزود: همچنین سالانه 170 هزار تن شیر در این استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

میرعماد از تولید سالانه 12 هزار تن تخم‌مرغ در این استان خبر داد و گفت: علاوه بر این مرغداری‌های استان نیز سالانه افزون بر 49 هزار تن گوشت سفید تولید و روانه بازار کشور می‌کنند که بخش عمده آن به خارج از استان صادر می‌شود.

اجرای بیش از 60 برنامه در هفته جهادکشاورزی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه 21 خرداد تا 27 خردادماه هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده از اجرای بیش از 60 برنامه در این هفته در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری همایش فرهنگ مدیریت جهادی در مهدیشهر، هم‌اندیشی با بهره‌برداران و تشکل‌های کشاورزی استان، افتتاح چندین طرح عمرانی، نشست پرسش و پاسخ مسئولان با مردم در حاشیه نمازجمعه این هفته، همایش اقتصادمقاومتی در بخش کشاورزی،برگزاری همایش بزرگ اقتصادمقاومتی با همکاری بسیج مهندسین، راه اندازی چند طرح صنایع تبدیلی، گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، برپایی نمایشگاه جهادکشاورزی استان، حضور مدیران شهرستانی در روستاهای محروم و... از مهمترین برنامه‌های این هفته در استان سمنان است.

انتهاي پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha