• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95031713385
  • خبرنگار : 90002

انتشار کتاب در حوزه فرهنگ ترافیک برای کودکان

انتشار کتاب در حوزه فرهنگ ترافیک برای کودکان

با انتشار مجموعه پنج‌جلدی در حوزه مسائل شهری و ترافیک به قلم زهره مسکنی، این نویسنده و شاعر از عزم خود برای نگارش اثری دیگر در همین زمینه خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهره مسکنی که به تازگی مجموعه شعر«ماجراهای شهر مورچه‌ای» به قلم او راهی بازار شده ،از قصد خود برای پرداختن به کتابهای کودکانه ای  با موضوع  آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی به کودکان خبر  داد.

به تازگی مجموعه شعر پنج جلدی «ماجراهای شهر مورچه ای» این نویسنده با همت نشر شهر راهی بازار شده است. «مورچه ها توی ماشین»، «مورچه ها و چراغ عابر»، «مورچه ها و خط عابر پیاده»، «مورچه ها و پل عابر» و «مورچه ها و تابلوی گذرگاه عابر» کتاب‌های این مجموعه پنج جلدی اند.

مسکنی درباره این مجموعه گفت: این مجموعه با هدف افزایش ایمنی کودکان در عبور و مرور تهیه شده است چرا که کودکان آسیب پذیرترین قشر قربانیان حوادث ترافیکی کشورمان محسوب می شوند. آموزش یکی از راه های کاهش این آسیب ها اعم از مرگ و میر یا سایر صدمات است و کتاب یکی از ابزار آموزش در همین زمینه به شمار می رود.

وی افزود: در هر جلد این مجموعه سعی شده در قالب شعر به یکی از مفاهیم مربوط به عبور و مرور پرداخته شود. «ماجراهای شهر مورچه ای» در صفحه نخست هر کتاب با تخیل یک کودک که در حیاط خانه شان مشغول تماشای مورچه هاست شروع شده و در صفحات بعد با زبان شعر تخیل کودک را به اعماق زمین و شهر مورچه ها می برد تا به تبیین یکی از مفاهیم آموزشی ترافیکی از قیبل خط عابر پیاده، پل عابر، تابلو عابر پیاده و ... بپرازد.

مجموعه پنج جلدی «ماجراهای شهر مورچه ای» به تعداد 5 هزار جلد از هر کتاب و جمعاً 25 هزار جلد کلی به سفارش معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توسط نشر شهر چاپ شده و  تصویرگری آن را زهرا مسائلی به عهده داشته است.

از زهره مسکنی پیش‌تر مجموعه شعر پنج جلدی «ماجراهای قندون» و مجموعه داستان «دانی لوها» در همین زمینه به چاپ رسیده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha