• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95031713359
  • منبع : نمایندگی کرمان

60 درصد مردم کرمان نگاهی منفی به مواد مخدر ندارند!

 60 درصد مردم کرمان نگاهی منفی به مواد مخدر ندارند!

ایسنا/کرمان دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، تغییر نگرش مردم را یکی از دلایل اصلی نجات جامعه از اعتیاد دانست و خاطر نشان کرد: 60 درصد مردم کرمان نگاهی منفی به مواد مخدر ندارند و این نگرش اگر از بین نرود تمامی فعالیت هایمان بی ثمر خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر،" حسین چناریان" صبح امروز در دیدار با امام جمعه کرمان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سال گذشته 105 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شد که جای بسی نگرانی است، ادامه داد: متاسفانه مصرف مواد روانگردان در بین زنان افزایش یافته است و تا به امروز نتوانسته ایم برای جلوگیری از این موضوع اقدام خاصی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مردم خواسته های اجتماعی زیادی دارند و اگر نتوانیم آنها را برآورده سازیم منجر به افزایش اعتیاد در جامعه می شود، اظهار کرد: اگر جامعه تربیت خوبی داشته باشد اقدامات پیشگیرانه ما موثر خواهد بود اما متاسفانه بسیاری از دستگاه ها نگاه کاسبکارانه ای نسبت به جامعه دارند .

چناریان با بیان اینکه نگاهی ملی در جامعه ایجاد شود گفت: علما در مساجد بسیار می توانند جهت آگاه سازی خانواده ها و جوانان از خطرات اعتیاد موثر باشند و در این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر برای 600 طلبه دوره آموزشی برگزار کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کرمان با بیان اینکه 450 نوع مواد مخدر روانگردان در جامعه وجود دارد که بسیاری از کارشناسان بعضی ازاین مواد جدید را نمی شناسند، بیان کرد: اگر تا به امروز در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر موفق نبوده ایم به این دلیل است که توازنی وجود نداشته و تمام وقتمان را صرف برخورد با قاچاقچیان کرده بودیم.

وی افزود: سیاست امروزه متوازن است و تمام دستگاه های فرهنگی و اجتماعی باید ورود پیدا کنند زیرا باید به تمام ابعاد مواد مخدر نگاه کنیم.

چناریان تصریح کرد: امروزه با توجه به افزایش جمعیت نسبت به سالهای قبل از پیروزی انقلاب اعتیاد گسترده تر شده است. متاسفانه در گذشته همه تنها راه مقابله با مواد مخدر را پلیس و دستگاه قضا می دانستند در حالی که تمام دستگاه های فرهنگی در این امر باید مداخله داشته باشند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کرمان ادامه داد: در گذشته معتاد را مجرم و امروزه آن را بیمار می دانیم که برای درمان این بیماران خیرین و معتمدین باید نگاهی جدی داشته باشند.

وی در پایان تغییر نگرش مردم را یکی دیگر از دلایل اصلی نجات جامعه از اعتیاد دانست و خاطر نشان کرد: 60 درصد مردم کرمان نگاهی منفی به مواد مخدر ندارند و این نگرش اگر از بین نرود تمامی فعالیت هایمان بی ثمر خواهد ماند. 

انتهاي پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha