• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95031713305
  • منبع : نمایندگی گیلان

نابسامانی تاسیسات گردشگری مهمترین موانع ثبت جهانی ماسوله

نابسامانی تاسیسات گردشگری مهمترین موانع ثبت جهانی ماسوله

ایسنا/گیلان مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ماسوله در خصوص مهم‌ترین مانع ثبت جهانی ماسوله گفت: نابسامانی تأسیسات گردشگری از مهم‌ترین موانع ثبت جهانی ماسوله محسوب می‌شود.

«مصطفی پور علی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه گیلان، گفت: طی سال‌های گذشته از سوی مدیران سازمان میراث فرهنگی در سطوح مختلف تاکید شده است که مهم‌ترین مانع ثبت جهانی ماسوله مسائل مرتبط با حریم فضای سبز و نابسامانی های موجود در محور دسترسی به ماسوله است امابا کمی بررسی در خصوص این نابسامانی‌ها می‌توان وضعیت مورد نظر را به چند دسته از قبیل اغتشاشات بصری ناشی از استقرار ساختمان‌های اداری، مسکونی و تفریحی تقسیم کرد، اما در میان کاربری‌های مختلف به وضوح برای هر گذر کننده‌ای روشن و مبرهن است که مهمترین بخش این نابسامانی‌ها مربوط به تاسیساتی است که با کاربری خدمات گردشگری در محور کمادل به ماسوله فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: اما با کمال تاسف باید گفت قریب به اتفاق این تاسیسات نابسامان، محدثاتی هستند که بر روی اراضی ملی با شرایط خاص بنا شده و حتی بخش قابل توجه‌ای از آن‌ها در حریم قانونی راه استقرار دارند.

پورعلی خاطرنشان کرد: این مجموعه تاسیسات در محور کمادل به ماسوله با بهره‌گیری از قانون واگذاری اراضی ملی برای خدمات گردشگری نه تنها موجبات منافع عمومی را فراهم نمی‌کند، بلکه به‌علت تعرض به حریم قانونی راه خطرات آمد و شد خودرویی در این مسیر را بسیار افزون کرده‌اند.

وی یادآور شد: بدین معنا مهم‌ترین مانع ثبت جهانی ماسوله را تاسیساتی رقم زده‌اند که قرار بوده که با بهره‌گیری از اراضی ملی در جایگاه انفال، منافعی عمومی را تامین کنند. در حالی‌که نتیجه حاصله نشان می‌دهد استقرار این تاسیسات صرفاً سودجویی شخصی متصرفان را بهمراه داشته و عموم مردم و صاحبان حقیقی این اراضی،نه تنها از ثبت جهانی ماسوله بلکه از حق منظر بسامان و زیبای این منطقه محروم شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha