رضا علیزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، در خصوص امضای تفاهم نامه سه جانبه در راستای توسعه گردشگری گفت: همکاری طرفین به منظور فراهم آوردن بسترهای ارتباطی، مخابراتی، خدماتی و داده ای و تصویری در قالب عکس و فیلم برای ارائه خدمات آنلاین در هر زمان و هر مکان به شهروندان و گردشگران استان گیلان از مهمترین اهداف این تفاهم نامه به شمار می رود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد: بر پایه این خدمات الکترونیکی، گردشگران و شهروندان استان قادر خواهند بود با توجه به مکانی که در آن قرار گرفته اند، در قالب یک بسته نرم افزاری مبتنی بر وب و تلفن همراه، اطلاعات و خدمات مربوط به جاذبه های گردشگری، مسیرهای گردشگری، اماکن مذهبی و تاریخی، مراکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی، هتل ها و رستوران ها، مراکز خرید، وضعیت و پیش بینی آب و هوا، وضعیت جاده ها و اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با رویدادهای استان، نقاط دسترسی به خدمات اینترنتی و ارتباطی و نیز سایر نیازمندی ها را در اختیار داشته باشند.
علیزاده همچنین با اشاره به مدت زمان سه ساله این تفاهم نامه اضافه کرد: فراهم کردن و به روزآوری کلیه داده های لازم در رابطه با جاذبه های گردشگری، مسیرهای گردشگری، اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری، مراکز خدماتی، هتل ها و رستوران ها، مراکز خرید، صنایع دستی و غیره از جمله تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در راستای اجرای این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، پیرو سیاست های کلان برنامه ششم توسعه ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات و مصوبه کارگروه دولت الکترونیکی استان و در جهت توسعه خدمات الکترونیکی گردشگری گیلان به انجام می رسد.
انتهاي پیام
نظرات