• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95031711495
  • خبرنگار : 71565

رئیس کل دادگستری استان تهران:

عکس یادگاری برخی سیاسیون با هتاکان به نظام، دهن کجی به نظام اسلامی است

عکس یادگاری برخی سیاسیون با هتاکان به نظام، دهن کجی به نظام اسلامی است

رئیس دادگستری استان تهران با انتقاد از اینکه بعضی از سیاسیون با برخی از هتاکان به نظام و انقلاب عکس یادگاری می‌گیرند، گفت: این امر دهن کجی به نظام اسلامی و حاکمیت است. در تمام کشورهای دنیا زندانی‌های امنیتی زندانیان مخالف حکومت هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: بر این باورم که به لحاظ وجود مشکلات اجتماعی و وجود افراد سودجو و متجاوزین به حقوق جامعه  و در یک کلمه به لحاظ قانون شکنی‌ها، وجود زندان در تمام حکومت‌ها امری ضروری است.

وی با بیان اینکه زندان در حکومت اسلامی هم در اولین روزهای حکومت امیرالمومنین (ع) وجود داشت، گفت: امیرالمومنین (ع) نیز ناچار به ایجاد زندان بودند. تا نهایت این زندان در حکومت حضرت مهدی (عج) نیاز است؛زیرا زندان را نمی‌توان از جامعه جدا کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حبس و زندان کیفر افراد قانون شکن جامعه است اظهار کرد:‌ باید در باور خودمان باشد که عموم مجازات‌ها خصوصا مجازات زندان هدف نیست. بلکه ما به دنبال هدف متعالی‌تری یعنی اصلاح افراد مجرم برای زمان بعد از خاتمه مجازات‌های آنها و ورود آنها به جامعه هستیم تا رفتار سابق را دیگر نداشته باشند. باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را در زندان داشته باشیم تا شاهد بهبود رفتار برای مجرمین در دوره‌ی پس از مجازات باشیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ هیچ موضوعی مانند زندانی در فرایند قضایی دارای اولویت نیست چه زندانی زیاد داشته باشیم و چه کم داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان تهران در قسمت دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما باید استفاده حداقلی را از حبس و قرارهای منجر به بازداشت در رسیدن به هدف متعالی در اصلاح رفتار زندانی داشته باشیم.  تسریع و تعیین تکلیف امور زندانیان باید اولویت ما باشد. همچنین باید آمار زندانی‌ها را کاهش دهیم، ولی به ناچار نمی‌توان شاهد آمار صفر در این مجموعه بود.

اسماعیلی با بیان اینکه مبادا در جمعیت کثیر زندانی‌ها فردی در زندان باشد که نباید باشد گفت: مبادا زندانی‌ای بیشتر از موعد قانونی خود در زندان بماند. مبادا کسی که اصلاح شده و شرایط برخورداری از تسهیلات حقوقی از جمله آزادی مشروط را دارد از این حقوق برخوردار نشود. این نگرش خوشبختانه در قوه قضاییه در حال ایجاد است.

وی با بیان اینکه زندانبان‌ها مسئولیت بسیار دشواری دارند اظهار کرد:‌ زندانبان‌ها کار بسیار مهم و اثرگذاری را در جامعه ما دارند. واقعا افراد زحمت کش و گمنام جامعه ما هستند . زحمات این عزیزان جای تقدیر و قدرشناسی دارد. ضمن اینکه مجموعه سازمان زندان‌ها مجموعه‌ای دارای عناصر بسیار شایسته است، الحمدالله بدنه نیروهای شایسته و مدیران بسیار خوبی دارد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه زندان قصر وصله نامناسب پیکره تهران بود تصریح کرد: زندانبانی که در زندان قصر خدمت می‌کرد و در مرکز شهر وظیفه خود را انجام می‌داد از او خواسته شد با وجود مسیر طولانی به زندان بزرگ تهران انتقال پیدا کند که این کار بسیار سخت و دشوار و حائز اهمیت برای یک زندانبان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۳:۴۱

بغل کردن زن غریبه کمونیست کافر منکر خدا دهن کجی به چیه ؟ دکل گم کردن ؟ ورشکستگی با نفت ۱۲۰ دلاری ؟ صدقه ۴۵ تومنی ؟ خوابیدن صنعت مملکت ؟ بیکاری و تورم ؟ یازده روز خونه نشستن ؟ آبروی مملکت همه جا بردن ؟ روحانیون رو کتک زدن ؟ دروغ و اختلاس و رانت ؟ هاله ی نور ؟ و .......... دهن کجی زیاده شما به خودت نگیری مردم راحت ترن ...

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۲۳:۲۴

این چه حرفیه؟! اونها دوره ی محکومیتشون رو گذروندن و الان یک شهروند عادین! دیگه کی با کی میخواد عکس بندازه رو که شما نمیتونید تعیین کنید!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۰۰:۲۹

زمانی که مردان ارزشی خود را جریان انحرافی می نامیم باید منتظر اینگونه دهن کجی ها هم باشیم