• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95031711486
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

توصیه‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان

توصیه‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس مرکز بهداشت نقده در اطلاعیه‌ای به تولیدکنندگان زولبیا و بامیه نسبت به هر گونه تولید غیراستاندارد در این محصولات هشدار داد.

اسکندرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی افزود: تولیدکنندگان موظفند برای تولید محصول زولبیا و بامیه، از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از آلودگی ثانویه حشرات، گرد و خاک، زولبیا و بامیه و محصولات مشابه، باید پس از تولید در محیط خنک و در ظروف دارای درپوش نگهداری شود.

رئیس مرکز بهداشت نقده به سرطان زا بودن ظروف یکبار مصرف پلاستیکی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی به دلیل مشتقات نفتی، برای غذاهای گرم و یا نوشیدنی‌های داغ کاملا مضر است در واقع با استفاده از این ظروف احتمال انتقال نفت به مواد غذایی وجود دارد و استفاده از آن ممنوع است.

اسکندرزاده به رعایت بهداشت فردی به عنوان یکی از مهم‌ترین ضروریات در ماه رمضان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه ارائه انواع خدمات بخصوص تهیه و توزیع انواع مواد غذایی در مراکزی نظیر منازل، مساجد تکیه ها در ماه رمضان بیشتر می شود اما متاسفانه رعایت بهداشت فردی توسط افراد ارائه دهنده خدمات خیلی جدی گرفته نمی شود، در واقع لازم است این افراد در تهیه مواد اولیه غدایی، نحوه ی نگهداری، پخت و توزیع موارد بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که خانم‌های خانه‌دار در ماه رمضان از رعایت آن غافل هستند این است که در اکثر موارد غذای سحری در افطار تهیه می‌شود و غذای پخت شده بدون اینکه در درجه حرارت مناسب یا در یخچال نگهداری شود، تا سحری در آشپزخانه رها می‌شود، در صورتی که این شیوه ی نگهداری مواد غذایی کاملا غیربهداشتی است و می‌تواند منشاء انواع مسمومیت‌ها و همچنین بیماری‌های دیگر در بدن شود.

وی خاطر نشان کرد: بازرسان بهداشت محیط در ساعات قبل و بعد از افطار بهداشت غذاخوری‌ها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی آبی و استخرها به شدت کنترل کرده و به طور کلی پوشش‌های نظارتی در این ماه مبارک افزایش خواهد یافت.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha