• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95031710679
  • منبع : نمایندگی ایلام

تشکیل سی‌امین خانه معدن کشور در ایلام

تشکیل سی‌امین خانه معدن کشور در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل امور استان‌های خانه معدن ایران از تشکیل سی‌امین خانه معدن استان‌های کشور در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «عارف حامدی» در انتخابات هیئت مدیره خانه معدن استان ایلام که با حضور نماینده خانه معدن ایران، معدنکاران و مدیران عامل واحدهای صنایع معدنی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای برون‌سپاری فعالیت‌ها تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تفویض اختیار امور حوزه معادن به تشکل‌های غیردولتی، خانه معدن ایران در سال 1381 تأسیس شد.

حامدی با اشاره به این‌که خانه معدن تشکلی قوی، مدافع حقوق بهره‌برداران و صدای معادن و صنایع معدنی کشور است، افزود: با تشکیل نمایندگی‌های این تشکل در استان‌ها بهره‌‌برداران به راحتی می‌توانند مسائل و مشکلات خود را پیگیری کنند.

مدیر کل امور استان‌های خانه معدن ایران خاطرنشان کرد: تا پیش از این خانه‌های معدن در 29 استان فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: عضویت در شورای عالی معادن به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل تخصصی معدن، عضویت در شورای حل اختلاف ماده مکرر 24 قانون معادن کشور، عضویت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، حضور در کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و عضویت در کمیته جهانی معدن از اقدامات ارزشمند خانه معدن ایران است.

حامدی به برگزاری دوره‌‌های آموزشی برای بهره‌‌برداران و دارندگان پروانه اکتشاف به منظور آشنایی بیشتر با قوانین معدنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد با شرایط به وجود آمده و ایجاد شده فعالیت‌های اقتصادی کشور به ویژه در بخش معدن بیشتر شده و شاهد پیشرفت چشم‌گیری در این حوزه باشیم.

مهندس «رضا محمدرحیمی» معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت ایلام در این مراسم اظهار کرد: تقویت و ایجاد نهادهای بخش خصوصی جزو اولویت‌های وزارتخانه است.

وی با اشاره به فرایند شکل‌گیری خانه معدن استان خاطرنشان کرد: با هماهنگی خانه معدن ایران اولین جلسه برای تعیین اعضای هیات رئیسه و علی‌البدل با حضور اکثریت معدنکاران و مدیران واحدهای صنایع معدنی تشکیل و پس از اعلام آمادگی نامزدهای هیئت رئیسه و بازرسین از طریق رأی‌گیری مخفی با استفاده از تعرفه‌های کاغذی خانه معدن استان ایلام تشکیل شد.

معاون امور صنایع و معادن با اشاره به نتایج به دست آمده در پایان رأی‌گیری، افزود: «شهروز رستمی» با 35 رای، «فردین فیض‌الهی» با 33 رای، «سعید مظفری» با 27 رای، «بهنام رستمی» و «حمید پیشگو» هر کدام 24 رأی، «نصرت فیلی» و «احمد گراوند» نیز هر یک با 23 رأی به عنوان اعضای اصلی و «اقا میرزا نوری» با 21 رأی و «علیزمان هکماتی» با 20 رأی اعضای علی‌البدل شدند.

وی تصریح کرد: «علی فرجی» با 30 رأی و «محمد جعفریان» با 28 رأی هم به‌عنوان بازرسین تعیین شدند.

وی با اشاره به ترکیب هیئت رئیسه گفت: پس از مشخص شدن اعضای اصلی و بازرسین هیئت رئیسه، جلسه فوق‌العاده تشکیل و «شهروز رستمی» به عنوان اولین رئیس خانه معدن استان ایلام، «فردین فیض‌الهی» نایب رئیس، «نصرت فیلی» دبیر و «حمید پیشگو» خزانه‌دار شدند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha