• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 95022817214
  • خبرنگار : 71467

آخرین خبر بانکی همتی:

احتمال کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد

احتمال کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد

رئیس سابق شورای هماهنگی بانک‌ها در آخرین اظهارات رسمی خود در شبکه بانکی اعلام کرد که قرار است تا دو هفته آینده بانک‌ها گرد هم بیایند و در رابطه با کاهش نرخ سود که می‌تواند تا ١٥ درصد هم باشد، توافق کنند.

رئیس سابق شورای هماهنگی بانک‌ها در آخرین اظهارات رسمی خود در شبکه بانکی اعلام کرد که قرار است تا دو هفته آینده بانک‌ها گرد هم بیایند و در رابطه با کاهش نرخ سود که می‌تواند تا ١٥ درصد هم باشد، توافق کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالناصر همتی که در هفته جاری با تایید هیئت وزیران به ریاست بیمه مرکزی منصوب و جایگزین محمد ابراهیم امین شد، در جریان تقدیر از تیم فوتبال استقلال خوزستان در بانک ملی، خبر تازه‌ای برای شبکه بانکی داشت و از احتمال مجدد کاهش نرخ سود در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی از برنامه بانک‌ها برای برگزاری جلسه‌ای در دو هفته آینده خبر داد و گفت که قرار است مدیران عامل بانک‌ها در این گردهم‌آیی موضوع کاهش نرخ سود را بررسی کنند.

مدیرعامل سابق بانک ملی که قبلا اعلام کرده بود معتقد است نرخ سود سپرده باید تا ١٦ درصد کاهش یابد، در تازه‌ترین اظهارات خود در مورد اینکه آیا نرخ مورد توافق بانک‌ها همان ١٦ درصد خواهد بود عنوان کرد که حتی فضای کاهش نرخ سود تا نرخ پایین‌تر و در حد ١٥ درصد نیز وجود دارد.

... و آرزو برای شبکه بانکی

همتی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با توجه به خروج خود از حوزه بانکی درباره آرزوی خود برای شبکه بانکی نیز اعلام کرد که پایان رقابت مخرب بین بانک‌ها آرزوی او برای این شبکه است. هر چند که وی تاکید دارد بانک‌ها در حال حاضر نیز تا حد زیادی ضوابط، به‌ویژه در حوزه سود را رعایت کرده و از رقابت تخریبی دور شده‌اند.

رئیس سابق شورای هماهنگی بانک‌ها، در رابطه با برنامه خود در بیمه مرکزی نیز عنوان کرد که امروز من در بانک ملی هستم و هیچ صحبتی در رابطه با بیمه نخواهم داشت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته - دوشنبه - همتی، مدیر سابق بانک ملی و مجموعه این بانک میزبان تیم فوتبال استقلال خورستان که به تازگی قهرمان لیگ برتر شده است بودند و به عنوان حامی این تیم از آنها تقدیر کردند. علت حمایت بانک ملی از تیم فوتبال استقلال خوزستان به این برمی‌گردد که این تیم از زیرمجموعه های گروه ملی فولاد است که در ازای تسویه بخشی از بدهی مه‌آفرید خسروی (جریان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی) به بانک ملی واگذار شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۰۷:۳۸

ميخواين پدر مردم رو در بيارين؟؟ به بهانه کاهش نرخ تورم!!!! کجا اومده پايين؟ مردم يه دلخوشي داشتن. مقدار کمي پول رو تو بانک ميذارن و با سودش زندگي ميکنن. ميخواي اين مبلغ کم رو هم دربيارن و تو اين بازار خطرناک و گرگ گونه ايران از دستش بدن؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۲:۰۱

گرفتن سود از بانک يعني راحت‌خوري . بجاي اينکه پولتونو بذاريد بانک سود بگيريد بياريد تو صنعت هم درآمد داريد هم به چند خانواده نون ميرسونيد . سود بالا پدر اقتصاد و صنعت درآورده

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۰۸:۰۱

سلام. کاش بجاي اينکه اينهمه به فکر سود هودتون هستين يه ذره هم دلتون به حال اقشار ضعيف جامعه ميسوخت. پدر من 75 سالشه و فقط 20 ميليون پول داره که اونم هرچي داشت و نداشت رو فروخته گذاشته تو بانک که بتونه خرجي خودشو از سود اون دربياره. ولي با اين کارتون خودتون قضاوت کنيد هزينه خورد و خوراک و هزينه هاي پزشکي پدرو مادر من با با سود فقط 20 تومن پول درمياد؟!!!! تو رو خدا اينقدر فقط به فکر خودتون نباشين. پدر من با شرافت زندگي کرده. حقش اين نيس که الان شرمنده نداري بشه

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۰۸:۲۹

اين اقا هم حقوق انچناني دريافت ميدارند كه كاهش نرخ اينچنيني پشنهاد ميدهد

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۰۹:۲۷

با اين کاهش ها رکود از بين نميره آقاي وزير

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۲:۴۳

اگر نمايندگان مجلس اين اجازه را بدهند

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۳:۱۰

کدوم صنعت ميتوني اعتماد کني يه وقت متوجه ميشي ميبيني اصل پولت تو صنعت از کف رفته.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۳:۳۰

پاسخ به آقا مهدي: آقا مهدي خان لطفاً شما به ما بگيد با 50 يا 100 ميليون يا حتي 500 ميليون کدام کارخانه و يا واحد توليدي را مي توان راه اندازي کرد. و يا کدام شخص مطمئني را مي شناسيد که با دريافت اين پولها و راه اندازي يک واحد صنعتي حق شرکا را به نحو شايسته ادا کند . من که چندين نفر را مي شناسم که پول اندک مردم را به بهانه سرمايه گذاري گرفته و بعد هم فلنگ را بسته و به خارج از کشور فرار کرده است.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۹

لزوما ايجاد کارخانه مد نظر نيست،سود بانکي کم بشه و سرمايه هاي مردم تو بانک به بخش صنعت تزريق و هدايت بشه

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۷

اون دوستاني که نگران فقط سرمايه خودشون هستن و به درآمد خودشون فقط فکر ميکنند بدونن که سود بانکي بالا دشمن اقتصاد شده. هيچ عقل سليمي نميگه سود رو زياد کنيد به خاطر منفعت يه سري مردم راحت طلب. ما تا دوزار پول دستمون مياد بدون پس انداز سرمايه گذاري ميکنيم تا بلکه دردي درمون بشه از مردم. نرخ سود بانکي بايد به زير 10 درصد در 2 سال آينده برسه تا اين اقتصاد ورشکسته کمي جون بگيره

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۱۹:۱۱

متاسفانه با كاهش سود بانكى سريع و بدون راه اندازى زير ساخت ها براى توليد قسمت عمده طبقه متوسط و بالاى جامعه در انتخابات بعدى رياست جمهورى به ايشان راى نمى دهند زيرا براى شايد بين بيست درصد جامعه با پول هاى بين صد ميليون تا پانصد میليون كارى وجود ندارد و بهتر است كاهش سود بانكى با تامل و بر اساس يك دوره ده ساله و به تدريج صورت بگيرد

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۲۰:۴۶

هدف اينکار فقط به فقر مطلق دچار کردن قشر متوسط و رو به فقر جامعه هست. آيا برا اون کسي که بالاي 200،300 ، 1ميليارد پول داره اصلا فرقي ميکنه؟ ما سرمايه کمي که باهزار بدبختي بدست آورديم کجا سرمايه گذاري کنيم که قابل اعتماد باشه و ريسک نباشه؟ چرا اينقدر شرايط را براي مردم سخت تر ميکنيد .. بزاريد يکم آرامش داشته باشيم کم استرس به ما وارد کنيد. خودتون جاتون گرم و نرمه فقط چشم دوختين به پولاي مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۲۰:۵۹

افسوس صد افسوس که دولت خودش داره وام هايي با نرخ 30 درصد ميگيره و دست مردم گذاشته تو پوست گردو شما نگاه به وام ازدواج کنيد چطور باهاش موافقت نشد!!

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۲۲:۳۴

سود بانکي کم منجر به سرازير شدن سرمايه در بازارهاي غيررسمي خواهد شدو نه سرمايه گذاري هاي مولد اقتصاد ورشکسته رو با تغيير دستوري نرخ سود بانکي نميشه اصلاح کرد لطفا نظرات همينطوري نديد بانکها واسطه بين پس انداز کنندگان و متقاضيان وجوه هستند مي بايست نرخ سود و به خودشون واگذار کرد تا در بازار رقابتي اين نرخ تعيين بشه فقط بايد سيستم بانکي رو کاراتر کرد تا منجر به تخصيص بهينه اين منابع در بخشهاي توليدي بشه

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۷:۲۲

چرا نظرات غير کارشناسي و احساسي ميديد. چرا با اين عجله بايد سودها بياد پايين اما با اينکه تمام علما از نظر شرعي دريافت سود از مردم رو ربا اعلام کردن تغييري براي اون بوجود نمياد.چرا هميشه يکطرفه قضاوت ميکنيد و نظر ميديد. توي نظرات تمام دهک هاي جامعه بايد درنظر گرفته بشه.کاش کمپيني براي کاهش نرخ دريافت سود بانک ها از مردم راه اندازي ميشد.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۸:۰۷

اقا مهدي تو ايران انگاري زندگي نمي کني با يک ميليارد هم نمي توني توي صنعت کار کني

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۳۰ ۰۶:۰۱

بسه ديگه، چقدر سود رو کاهش ميديد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۶ ۲۱:۳۴

من هم ميگم موافق ام هم نه به چند دليل .مستجرها پول پيش ديگه بکارشون نمياد بايد اجاره بيشتر بدن. باز نشسته هاي که بعد از 30 سال کمي پول پس اندازه کردند تا در پيري کمک خرجشون بشه سود بياد پايين درست اگه پولها به بازار دولار وطلا وغير هدايت بشه تکليف چيست دولت هدف دارد پولها در چرخه توليد برود مشکل اينجاست که بانکها پول براي وام دادن ندارند درضمن الان اگه سود بالا است براي بانک مرکزي وغير يک مشکل است که سود بالا است در صورت دوم اگه پولها جاي ديگه هدايت بشه مثل طلا و دلار وغير يک مشکل و دومين مشکل اگه بانکها نتواند وام بداند همانطور چرخ اقتصاد در جاي خود باقي ميماند در ضمن دولت يازدهم دولت زحمت کش ودلسوز مردم هست ارزوي پيروز از خداوند براي اين دولت دارم