• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95022214010
  • منبع : نمایندگی ایلام

آمادگی اتریش برای تاسیس مدارس گردشگری در ایران

آمادگی اتریش برای تاسیس مدارس گردشگری در ایران

ایسنا/ایلام سفیر اتریش در ایران از آمادگی این کشور برای تاسیس مدارس گردشگری خبر داد.

سفیر اتریش در ایران از آمادگی این کشور برای تاسیس مدارس گردشگری خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری، مهندس «حسین کلانتری» - معاون سیاسی امنیتی استاندار و «فردریش اشتیفت» - سفیر اتریش در ایران و همراه هیئت اتریشی و برخی مسئولان محلی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های دره‌شهر و بدره بازدید و با ظرفیت‌های جدید حوزه گردشگری استان آشنا شدند.

بازدید از موزه استان و محوطه تاریخی دره‌شهر، سد و دریاچه سیمره، قلعه میر غلام و اجرای موسیقی سنتی به صورت زنده از برنامه‌های این بازدید بود.

فریدریش اشتیفت در جریان این بازدید اظهار کرد: انجام کاوش‌های تاریخی و امور مربوط به گردشگری از موارد و زمینه‌های مناسب برای همکاری مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اتریش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه اتریش در صنعت گردشگری و تنوع و غنای جاذبه‌های گردشگری ایران زمینه مناسب و بالقوه را برای همکاری مشترک دو کشور در حوزه صنعت گردشگری مهیا کرده است، تصریح کرد: بخش عمده درآمد و اشتغال اتریش به عنوان یک کشور گردشگر محور از محل صنعت گردشگری تأمین می‌شود و اتریش برای تأسیس و راه‌اندازی مدارس گردشگری در ایران آماده است.

اشتیفت که دومین روز سفر خود به استان ایلام را به بازدید محوطه‌های تاریخی استان ایلام و شهرستان دره‌شهر اختصاص داده است همچنین از آمادگی اتریش برای انجام همکاری در حوزه کاوش‌های تاریخی خبر داد.

اشتیفت تصریح کرد: اتریش علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جمهوری اسلامی ایران و همچنین استان ایلام است.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یک تفاهم‌نامه در زمینه همکاری‌های حوزه گردشگری تدوین و آماده امضا است که در آن استان ایلام به صورت ویژه دیده خواهد شد.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل و تاریخی موسیقیایی در ایران از اتریش نیز به عنوان یکی از مهدها و مراکز موسیقی دنیا نام برد و اشتراک‌های فرهنگی دو ملت ایران و اتریش را برجسته عنوان کرد.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: استان ایلام با قابلیت‌های بکر و ویژه می‌تواند به سمت توسعه و پیشرفت قدم بردارد و تمایل داریم ارتباطات افزایش یابد و این دیدارها ادامه داشته باشد.

سفیر اتریش به منظور آشنایی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ایلام در حوزه‌های منابع نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری و کشاورزی روز دوشنبه وارد این استان شد.

دیدار با استاندار، نشست با فعالان بخش خصوصی، اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بازدید از سد و نیروگاه سیمره، قلعه والی و شهر تاریخی سیمره ازجمله برنامه‌های دیروز و امروز فردریش اشتیفت در استان ایلام بوده است.

سفیر اتریش صبح سه‌شنبه برای آشنایی با ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان‌های بدره و دره‌شهر در شرق استان ایلام به این مناطق سفر کرد و شهر تاریخی سیمره، موزه باستان‌شناسی دره‌شهر و قلعه میرغلام بازدید کرد.

استان ایلام در غرب کشور با گستره 20 هزار کیلومترمربع و 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از حیث منابع نفت و گاز در جایگاه دومین و سوم کشور قرار دارد.

این استان همچنین دارای 350 هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب و یک‌میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع است که بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها به منظور توسعه و برون‌رفت ایلام از محرومیت نیازمند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha