• جمعه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 95020300885
  • خبرنگار : 71563

فروزان سلیمانی: در بازی آخر لیگ شرکت نکردیم چون بی تاثیر بود

فروزان سلیمانی: در بازی آخر لیگ شرکت نکردیم چون بی تاثیر بود

سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی حفاری بازی آخر در لیگ برتر را بی تاثیر دانست و گفت: چون برد در این بازی کمکی به قهرمان شدن ما نمی‌کرد، انصراف دادیم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی حفاری بازی آخر در لیگ برتر را بی تاثیر دانست و گفت: چون برد در این بازی کمکی به قهرمان شدن ما نمی‌کرد، انصراف دادیم.

فروزان سلیمانی پس از نایب قهرمانی تیمش در لیگ برتر فوتسال بانوان، در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، خاطر نشان کرد: زمانی که چهار تیم مقابل ما در اهواز بازی نکردند یک بار نیز ما بازی نکردیم. مگر اتفاق خاصی رخ می دهد. ما یک بار تیم دکتر جمشیدی را در لیگ ندیدیم چون آنها به اهواز نیامدند، ما هم نرفتیم.

سلیمانی علت این مشکلات را نبود اسپانسر بیان کرد و تصریح کرد: نخست اینکه ما مشکل اسپانسر داریم و دوم اینکه اصرار داریم لیگ پرتعداد برگزار کنیم، ما نیازمند یک قانون هستیم که تیم ها بیش از سه یا چهار بازیکن ملی پوش در اختیار نداشته باشند، با این شرایط سال آینده تیم دانشگاه آزاد و ملی حفاری بازیکنان را در اختیار خواهند گرفت و باز سایر تیم ها از وجود بازیکنان با تجربه دست خالی خواهند ماند.

او در ادامه افزود: از تیم رشت پرسیدم چرا بیش از شش بازیکن در اختیار ندارند و پاسخ این بود که بازیکنانی که در حد لیگ برتر باشند یا در اختیار دانشگاه آزاد است یا ملی حفاری، که کاملا هم درست است. اگر ما یک آمار کلی بگیریم متوجه خواهیم شد که حداقل 18 بازیکن ملی‌پوش در اختیار دو تیم دانشگاه و ملی حفاری هستند که نباید وضعیت اینگونه باشد. همچنین باید به جوان تر ها اعتماد شود و به آنها بازی داد. در لیگ سال جاری ما دو بازیکن متولد 75 و 76 در اختیار داشتیم که فیکس هم بازی کردند.

وی اسپانسرهای دولتی را از اسپانسرهای خصوصی بهتر دانست و اظهار داشت: اسپانسر معضلی است که در ورزش بانوان وجود دارد، اسپانسر خصوصی در ورزش بانوان نمی تواند دوام بیاورد چرا که نمی تواند در رسانه ها تبلیغاتی داشته باشد ولی در ورزش آقایان به دلیل اینکه در صدا و سیما و رسانه می توانند تبلیغ کنند، از این تیمها حمایت می کنند. بهترین گزینه برای اسپانسر ورزش بانوان سازمان ها و ارگان های دولتی هستند.

سلیمانی در خصوص تیم خود در لیگ برتر بیان کرد: ملی حفاری یک تیم بسیار خوب از نظر تیمداری و اعزام ها است. مشکلی ندارد و در مسابقه پایانی نیز به دلیل اینکه تاثیری در قهرمانی نداشت اعزام نشدیم.

او دلیل این تصمیم را اینگونه بیان کرد: چهار تیم در اهواز مقابل ما بازی نکردند و هیچ فشاری بر آنها وارد نشد و در حق تیم ما واقعا اجحاف شد. بازی آخر هم چون تاثیری در قهرمانی تیم ما نداشت شرکت نکردیم چون یک هزینه اضافه بود و من نیز از این تصمیم استقبال کردم.

سلیمانی تاثیربازی های انجام نشده مقابل تیم حفاری را اینگونه شرح داد: زمانی که تیم های شهرداری تبریز، دکتر جمشیدی و آرارات مقابل ما باز ی نکردند نتیجه سه بر صفر به سود ما اعلام شد ولی تیم دانشگاه آزاد توانست مقابل این تیم های با اختلاف 20 گل پیروز شود و تفاضل گل دانشگاه از تیم ما بیشتر شد.

تیم دانشگاه آزاد با 54 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد و ملی حفاری با 51 امتیاز نایب قهرمان، ملی حفاری اگر بازی آخر را هم پیروز می شد به دلیل تفاضل گل نمی توانست قهرمان لیگ برتر شود.

تیم ملی حفاری قهرمان سه دوره لیگ برتر فوتسال است و سلیمانی در ادامه افزود:" هیچ یک از قهرمانی‌های تیم ملی حفاری با تفاضل گل نبوده و امسال نیز با همین نیت در لیگ حضور پیدا کردیم و به بازیکنان نیز گفتیم روی تفاضل گل در لیگی که هیچ اطمینانی به برگزاری مسابقاتش نیست نمی توان حساب کرد و فقط کسب امتیاز مهم است. زمانی که ما بازی مقابل آبادان را که داربی خوزستان است را به دلیل اینکه بازیکنان را در اختیار نداشتیم واگذار کردیم عملا قهرمانی را از دست دادیم.

او ضمن تبریک قهرمانی به تیم دانشگاه آزاد افزود: رقابت سالم و لیگ پویا مهم است تا به تیم ملی کمک شود، همیشه نباید ملی حفری قهرمان شود مهم پویایی لیگ بر تر است.

در پایان فروزان سلیمانی نکته مثبت لیگ را وجود لیگ مداوم دانست و خاطر نشان کرد: در آسیا دو تیم ایران و ژاپن دارای لیگ هستند. تیم روسیه که دوم جهان است با شش تیم لیگ خود را برگزار می کند. ما لیگ داریم ولی کیفیت را نباید فدای کمیت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha