• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95011503734
  • خبرنگار : 71021

سلطانی‌فر:

سفر در ایران گران نیست

سفر در ایران گران نیست

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام رشد 10 درصدی سفرها و اقامت‌های نوروزی، از پلمب و تعلیق 142 واحد پذیرایی، اقامتی و خدمات گردشگری خبر داد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام رشد 10 درصدی سفرها و اقامت‌های نوروزی، از پلمب و تعلیق 142 واحد پذیرایی، اقامتی و خدمات گردشگری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر با اعتقاد بر این‌که مردم در تعطیلات نوروز 95 با وجود بارش‌های متعدد، مقاصد متنوع‌تری را به نسبت سال گذشته انتخاب کردند، گفت: بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیز 55 درصد افزایش داشت.

معاون رییس‌جمهور همچنین با اشاره به انجام 54 هزار عملیات نظارتی در این تعطیلات اظهار کرد: این نظارت‌ها به تعطیلی و یا تعلیق فعالیت 55 مرکز اقامتی، 26 دفتر خدمات مسافرتی و 61 واحد پذیرایی منجر شد، با این وجود حجم تخلفات صورت گرفته نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشت.

کمپ‌ها، رکورددار اقامت‌های نوروزی

او سپس به آمار اقامت نوروزی اشاره کرد و افزود: هشت درصد از اقامت‌ها در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، 38 درصد در کمپ‌های موقتی، 20 درصد در مراکز اقامتی آموزش و پرورش و مدارس و 5 درصد در خانه‌مسافرها بوده است.

سلطانی‌فر در ادامه اظهار کرد: ایجاد امکانات اقامتی برای همه سطوح جامعه در روزهای پرحجم سفرهای داخلی از وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، بر همین اساس طی هماهنگی‌های صورت گرفته با سایر دستگاه‌ها در تابستان امسال و نوروز سال 96، تعداد کمپ‌ها و سطح خدمات به مسافران نسبت به نوروز 95 افزایش خواهد یافت.

سفر در ایران گران نیست

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین ساماندهی مکانی و زمانی سفرهای داخلی را از جمله برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: سفر در کشور ما گران نیست و سفرهای ارزان قیمت در تمام کشورها، در دوران کم حجم سفر به گردشگران و مسافران عرضه می‌شود.

سلطانی‌فر که در یکی از بخش‌های خبری تلویزیون سخن می‌گفت، با اشاره به همکاری 18 دستگاه عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر در تعطیلات نوروز 95 و تقیر از آن‌ها، بیان کرد: امسال شاهد همگرایی و هماهنگی کامل بین دستگاه‌های عضو ستاد بودیم، تعامل و همکاری مردم با مسؤولان و عوامل خدمت‌رسان نیز بسیار قابل توجه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha