• یکشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 94121610657
  • خبرنگار : 71511

روحانی / 6/:

ممنوع التصویری خاتمی به شوخی شبیه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا درست است مجلس از دولت درخواست ارائه لایحه یک دوازدهم کرده است اظهار کرد: این مساله ای است که شما مطرح کردید. نظر ما این است که بودجه سال 95 در همین سال 94 به تصویب نهایی برسد. شما دیدید که به محض آنکه برجام اجرایی و عملیاتی شد روز بعدش یعنی 27 دی ماه لایحه‌ بودجه 95 را به مجلس ارائه دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا درست است مجلس از دولت درخواست ارائه لایحه یک دوازدهم کرده است اظهار کرد: این مساله ای است که شما مطرح کردید. نظر ما این است که بودجه سال 95 در همین سال 94 به تصویب نهایی برسد. شما دیدید که به محض آنکه برجام اجرایی و عملیاتی شد روز بعدش یعنی 27 دی ماه لایحه‌ بودجه 95 را به مجلس ارائه دادیم.

وی ادامه داد:‌ روشن بود که زودتر از آن هم نمی توانستیم این کار را انجام دهیم از روز ارائه لایحه تا آخر سال 60 روز برای بررسی آن باقی بود. مجلسی ها هم گرفتار انتخابات خود بودند و نشد آن‌طور که باید به بررسی لایحه بپردازند. تکلیف دولت برای سال آینده روشن می‌شود. حالا که به هر دلیلی مجلس نتوانسته مصوبه نهایی را به ما بدهد باید به ساز و کاری که وجود دارد عمل کنیم. اگر مجلس نتواند این اقدام را عملی کند دولت لایحه یک دوازدهم خواهد داد.

روحانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری با غیرقانونی خواندن مصوبه ای مبنی بر ممنوع التصویر بودن رییس جمهور دولت هفتم و هشتم تصریح کرد: من قبلا هم در مورد این موضوع صحبت کردم. هیچ مصوبه‌ای نسبت به ممنوع‌التصویری حضرت آقای خاتمی رییس جمهور دولت‌های هفتم و هشتم وجود ندارد. هیچ زمانی در هیچ دوره‌ای همچنین مساله ای مطرح نبوده است. این نکته را با توجه به آنکه خودم در شورای عالی امنیت بوده‌ام می گویم. من از دبیرخانه شورای عالی امنیت پرسیده ام و آن‌ها گفته‌اند که چنین مصوبه‌ای نداشتند، اما هم اگر مصوبه‌ای بر این پایه داشته باشند غیرقانونی است دبیرخانه حق چنین کاری را ندارد.

وی در ادامه ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات را به شوخی تشبیه کرد.

رییس جمهور همچنین در رابطه با طرح‌های دولتی گفت: وقتی طرحی را شروع می کنیم و میان راه می مانیم برایمان بسیار بد است. اگر بخش خصوصی و بخش عمومی غیر دولتی آمادگی بر عهده گرفتن طرح‌های نیمه تمام را داشته باشند مشکلی با ارائه آن نداریم. بسیاری از طرح‌ها،‌ طرح‌هایی نیست که دولت بتواند با درآمدهایی که به دست می آورد به سود برسد.

روحانی همچنین گفت: ما امیدواریم در سال آینده برخی از این طرح‌ها که برای بخش خصوصی جاذبه دارد به آن‌ها واگذار شود از آغاز دولت یازدهم برنامه ما این بوده است که طرح‌ها را بر مبنای پیشرفت کار تکمیل کنیم. همان طور که مدتی پیش گفتم بیش از 50 درصد طرح هایی که در سفرهای استانی وعده داده بودم اجرایی شده است. ما امیدواریم که بقیه طرح‌ها هم به اجرا برسد.

وی در رابطه با مساله آشتی ملی خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که تعابیری مثل آشتی ملی و رفع کدورت‌ها انجام گیرد و همه جناح‌ها، گروه‌ها چه آن‌هایی که رای آورده‌اند و چه آن‌هایی که رای نیاورده‌اند کنار هم باشند. در انتخاباتی که گذشت همه به وظیفه سیاسی خود عمل کردند. ملت ما پیروز واقعی این انتخابات بود. آثار این پیروزی را هم می‌بینیم.

رییس جمهور تاکید کرد: ملت دعوا و شکاف اجتماعی را دوست ندارد. چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی به ویژه در مساله اقتصادی باید کنار هم قرار بگیریم. با اینکه در سال های گذشته درآمد نفتی کشور خوب بود اما وقتی که به پایان سال 91 نگاه می کنیم اشتغال خاصی نمی بینیم. این در حالی است که ما به اشتغال میلیونی نیازمندیم و این مساله با همدلی و رونق اقتصادی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ما باید همه انرژی‌مان را برای رشد اقتصادی بگذاریم. نباید یکدیگر را تخریب کنیم. کسی که به مجلس راه نیافته می تواند در عرصه‌های دیگر فعالیت کند و برای مردم و نظام مفید باشد. برای اینکه فضای سیاسی معتدل‌تری داشته باشیم باید فضای نقد سازنده ای ایجاد کنیم. امیدواریم که در ماه‌های پیش رو فضای بهتری برای کشور ایجاد شود.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha