• شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94120804938
  • خبرنگار : 71496

کاخ سفید: ارزیابی موفقیت آتش‌بس سوریه ظرف چند روز ممکن نیست

کاخ سفید: ارزیابی موفقیت آتش‌بس سوریه ظرف چند روز ممکن نیست

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برخورد با هرگونه نقض آتش‌بس در سوریه تاکید کرد که ظرف چند روز و یا چند هفته امکان ارزیابی میزان موفقیت‌آمیز بودن توافقنامه آمریکا روسیه وجود ندارد.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برخورد با هرگونه نقض آتش‌بس در سوریه تاکید کرد که ظرف چند روز و یا چند هفته امکان ارزیابی میزان موفقیت‌آمیز بودن توافقنامه آمریکا روسیه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در سفری که به همراه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ایالت فلوریدا داشت با طرح این ادعا که روسیه و دولت دمشق ساعاتی پیش از اجرای توافقنامه آتش‌بس به عملیات نظامی خود ادامه دادند، گفت: این مساله این سوال را در ذهن‌ها مطرح می‌کند که آیا و طرف به توافقنامه آتش‌بس پایبند خواهند ماند؟

ارنست مدعی شد: ادامه بمباران‌ها از سوی روسیه و دولت دمشق با تعهدات آن‌ها تناقض دارد و همه نگاه‌های جهان به این است که این توافقنامه اجرایی می‌شود یا خیر.

روسیه و آمریکا دوشنبه گذشته از حصول توافقنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس در سوریه خبر دادند که از بامداد امروز شنبه آغاز شده و شامل دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلحی که از سوی سازمان ملل تروریستی تلقی شدند، نمی‌شود.

از سوی دیگر، هیات مذاکره‌کننده مخالفان سوریه از موافقت ارتش آزاد و مخالفان مسلح با پایبندی به آتش‌بس موقت که دو هفته ادامه خواهد داشت خبر داد.

واشنگتن ساعاتی پیش از اجرای آتش‌بس از مسکو خواست به توافقنامه توقف عملیات در سوریه پایبند باشد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد: روس‌ها تعهد دادند که حملات هوایی علیه گروه‌هایی که ما آنها را بخشی از مخالفان "میانه‌رو" می‌دانیم آغاز نکند.

تونر افزود: وقت آن فرار رسیده که روس‌ها در عمل و نه حرف ثابت کنند که در مورد آتش‌بس و توقف عملیات و نیز روند سیاسی برای انتقال قدرت در سوریه جدی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha