• شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94120100568
  • خبرنگار : 71038

در نشست خبری مشترک با ظریف

وزیر خارجه عمان: با تصمیم قاطع برای همکاری به تهران آمده‌ایم

وزیر خارجه عمان: با تصمیم قاطع برای همکاری به تهران آمده‌ایم

وزیرامور خارجه عمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود اظهار کرد: افق‌های گسترده‌ای برای همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

وزیرامور خارجه عمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود اظهار کرد: افق‌های گسترده‌ای برای همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا، یوسف بن علوی در ابتدای سخنان خود با تشکر از استقبال گرم همتای ایرانی‌اش، ادامه داد: این سفر در حالی انجام می‌شود که تحریم‌های غیرمشروع علیه ایران برداشته شده است و ما با اراده و تصمیم قاطع به تهران آمده‌ایم که در چارچوب همکاری‌های برادرانه روابط خود را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه افق‌های جدیدی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در سطوح همکاری‌های اقتصادی،‌ سرمایه‌گذاری، فرهنگی، علمی و... وجود دارد و این زمینه‌های همکاری می‌تواند برای دو کشور سودآور باشد، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ادامه داد: این سفر در چارچوب یک اهتمام جهانی که نسبت به ایران وجود دارد،‌ صورت گرفته است و باید گفت در ادامه گسترش روابط برادرانه و دوستانه بین دو کشور همسایه انجام گرفته است.

این دیپلمات عمانی به چشم‌انداز روابط ایران و عمان در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: دو کشور ایران و عمان نقش بسزایی در مسائل منطقه و تأمین امنیت منطقه دارند.

وی بخشی از سخنان خود را به مسائل منطقه اختصاص داد و گفت: منطقه ما از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل لازم است کشورهای منطقه تلاش کنند با همکاری با یکدیگر استفاده مشترکی از منافعی که در منطقه وجود دارد ببرند و در این چارچوب لازم است که کشورها از انجام اقدامات ماجراجویانه و یا اختلافی خودداری کنند و کاری نکنند که اختلافی به وجود بیاید چرا که ایجاد اختلاف و انجام اقدامات ماجراجویانه ممکن است منجر به نتایجی شود که کل امنیت منطقه را به خطر بیاندازد و این صحبت‌ها در راستای پیامی جهت ارسال پیام صلح و دوستی بین کشورهای منطقه است.

بن علوی در پاسخ به سوال خبرنگاری ایرانی مبنی بر اینکه عمان چه برنامه‌ای دارد که سطح روابط اقتصادی دو کشور را بیش از آنچه که اکنون است گسترش دهد، گفت: همانطور که وزیر امور خارجه ایران اشاره کردند افق‌های گسترده‌ای برای گسترش همکاری‌ها بین دو کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ایرانی و عمانی باید بنشینند و در راستای تحقق این افق‌ها و گسترش روابط با یکدیگر بحث و گفت‌وگو و برنامه‌ریزی کنند، گفت: کارشناسان دو کشور باید زمینه‌های مشترک سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک را مشخص کنند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنند.

بن علوی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه میزان ذخایر ایران در بانک‌های عمانی به چه میزان است، گفت: من در خصوص میزان دقیق مبالغ و دارایی‌هایی که ایران در عمان دارد اطلاع دقیقی ندارم ولی فکر نمی‌کنم که زیاد باشد.

وی با اشاره به عزم دو کشور برای گسترش همکاری‌ها و انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه پروژه‌های مختلف، ادامه داد: طرف‌های سومی نیز هستند که برای حضور در این سرمایه‌گذاری‌ها درخواست همکاری‌ کرده‌اند و ما در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم.

این دیپلمات عمانی بار دیگر با بیان اینکه دقیقاً نمی‌دانم میزان دارایی‌های ایران در عمان چقدر است،‌ گفت: این موضوع مربوط به توافق بین بانک مرکزی ایران و عمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha