• یکشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۴ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94102716299
  • خبرنگار : 71518

برانکو: به سوابق کاری‌ام افتخار می‌کنم

برانکو: به سوابق کاری‌ام افتخار می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید به سوابق کاری خودش افتخار می کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید به سوابق کاری خودش افتخار می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برانکو ایوانکوویچ با حضور در شبکه رادیویی ورزش درباره اینکه دوست دارد با جوانان کار کند گفت: من همیشه دوست دارم با جوانان کار کنم زیرا زندگی با آن‌ها لذت‌بخش است. اگر این جوانان هم انگیزه کار داشته باشند که خیلی بهتر می‌شود. جوانان همیشه اهل کار و تلاش هستند. در تیم پرسپولیس هم روزهای خوبی را داریم اما گاهی اوقات خبرنگاران من را اذیت می کنند.

او درباره هواداران پرسپولیس هم گفت: ما همیشه برای شادی هواداران تلاش می کنیم. من به اینجا آمده ام تا به سوالات آن‌ها پاسخ بدهم البته باید بگویم شاید نتوانم به بخشی از این سوالات جواب بدهم.

برانکو در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علاقه دارد در تیم‌های باشگاهی فعالیت کند گفت: وقتی شما در باشگاه فعالیت می کنید بیشتر با جوانان در ارتباط هستید. یکی از دلایلی که هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را پذیرفتم همین موضوع بود. البته هواداران هم که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است شوق مرا برای پذیرفتن هدایت پرسپولیس زیاد کرد. باید بگویم در حال حاضر گزینه تیم ملی همچنان باز است. کار کردن در تیم ملی هم محاسن و ارزش‌های خودش را دارد. آن چیزی که برای من مهم است این که در باشگاه روش خاص خودم را دارم و در تیم ملی هم تجربه بالایی را به دست آوردم. من 7 سال در کرواسی سرمربی تیم ملی بودم و 5 سال هم سرمربی تیم ملی ایران بودم و در بزرگترین رویدادهای جهانی نیز حضور داشتم. به سوابق کاری خودم افتخار می کنم.

وی درباره تفاوت فوتبال ایران نسبت به سال 2006 گفت: فوتبال ایران درباره مسائل هجومی جهانی تر شده است و پیشرفت‌های زیادی داشته اما شاید بتوان گفت آن ستاره هایی که در دوره من حضور داشتند الان دیگر نیستند اما جوانان زیادی هستند که در حال ساختن نسل آینده فوتبال ایران هستند.

برانکو درباره جذب بازیکن جدید و همین طور دروازه‌بان برای تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درباره دروازه‌بان باید بگویم ما 24 ساعت وقت داریم که این مساله را حل کنیم. بیش از 15 دروازه‌بان را مورد بررسی قرار دادیم و در حال حاضر در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم و فردا قطعا تصمیم نهایی را می گیریم. تمایل ندارم اسمی ببرم،‌ در رسانه‌ها اسامی مختلفی مطرح می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود مشکل ایجاد شود. حتی بازیکنانی بودند که از نام پرسپولیس برای تبلیغ خودشان استفاده کردند. این کار قشنگی نیست که باشگاه و ما اسم کسی را که هنوز قطعی نشده ببریم اما در مورد جایگزینی هادی نوروزی باید بگویم او کاپیتان تیم ماست و کاپیتان پرسپولیس بودن یک امتیاز خیلی بزرگ محسوب می شود. هم به عنوان یک انسان و هم به عنوان یک بازیکن. متاسفانه این تراژدی‌ای بود که قبل از همه خانواده او را ناراحت کرد. واقعا نمی توانیم جای خالی هادی را جبران کنیم. اگر بخواهیم فقط یک نفر را بیاوریم که بازیکن آورده باشیم این کار را نخواهیم کرد. خوشبختانه هم‌تیمی‌های هادی نوروزی با شوق در تمرینات شرکت می‌کنند که فقدان او را بتوانیم جبران کنیم. ان‌شاالله با کسب قهرمانی بتوانیم روح هادی نوروزی را شادی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره عدم نتیجه گیری تیم در هفته‌های ابتدایی و نیز تغییر روند نتیجه گیری در هفته ‌های پایانی نیم فصل گفت: متاسفانه در آستانه شروع فصل ما مشکلات زیادی داشتیم. مدت زمانی طول کشید که تیم ما تکمیل بشود. یک روز قبل از شروع فصل مدیرعامل جدید به باشگاه آمده بود. بحث جذب بازیکنان جدید هم مطرح بود. ما تنها 15 روز قبل از شروع فصل تیم را بستیم. مشکل بعدی ما این بود که بعضی از بازیکنانمان محروم بودند. به طور مثال سوشا مکانی در سه بازی ابتدایی محروم بود و مهدی طارمی، عالیشاه و نورمحمدی هم با محرومیت مواجه بودند. در کنار این کمبودها بازیکنان جدیدی چون حیدریه به جمع ما اضافه شدند که فقط ده روز قبل از شروع فصل به ما اضافه شدند. البته باید بگویم ایمان صادقی دروازه‌بان دوم ما فقط 5 روز قبل از شروع فصل آمد. ما در هفته های ابتدایی مشکلات داوری هم داشتیم اما با این حال خوب بازی می‌کردیم.

وی ادامه داد:طبیعی است که بزرگترین مقصر در آن مقطع خودمان بودیم که شانس‌های گلزنی را از دست می‌دادیم. بعد از بازی ششم و آن خوشبینی که ما داشتیم که می توانیم حتما به پیروزی برسیم دقیقا بعد از هفته ششم و باخت ما گفتم هدف ما کسب عنوان قهرمانی است. بعد از باخت خانگی مقابل ذوب آهن حدود 500 هوادار به تمرین تیم ما آمدند و علی رغم شروع بدی که در ابتدا داشتیم ما را تشویق کردند و به ما انرژی دادند. در همان مقطع بود که واقعه تلخ هادی نوروزی اتفاق افتاد و همین موضوع بر انگیزه بازیکنان تاثیرگذار بود. آن‌ها شوق بسیار زیادی را در خودشان نشان دادند و بازی به بازی بهتر شدند. به همین خاطر باید از بازیکنان تشکر کنم.

وی افزود: متاسفانه خیلی‌ها ابتدا به تیم اعتقاد نداشتند اما من کیفیت بازیکنانم را دیده بودم و به آن‌ها اطمینان داشتم. هدف ما جنگیدن برای سه رده بالایی جدول و حتی قهرمانی است.

او در ادامه تاکید کرد: فلسفه من این است که اول بازی زیبا انجام بدهیم و بعد در بلندمدت نتیجه بگیریم. تنها این گونه بازی است که باعث می‌شود شما نتایج خوبی بگیرید. در کنار همین کار خلاقیت‌هایی هم وجود دارد. من به بازیکنانم آزادی عمل می‌دهم. مهم نیست اگر بازیکنی دچار اشتباه بشود و اشتباه کند اما دوست دارم که به هواداران‌مان در کنار نتیجه لذت بازی زیبا را هم بدهیم.

برانکو اضافه کرد: من به بازیکنانم گفته‌ام که وظیفه‌شان کسب عنوان قهرمانی است. ما هم همچنان این حق خوشبینی را برای خودمان قائل هستیم. تفاوت زیادی هم با صدر جدول نداریم. فکر می‌کنم رقابت‌مان با سه تیم بالای جدول بسیار فشرده خواهد بود. نفت تهران، تراکتورسازی، ذوب آهن، سپاهان، استقلال و یک گزینه پنهان به نام صبای قم وجود دارد که حریفان ما محسوب می‌شوند.

وی درباره علی دایی هم گفت: او سابقه قهرمانی دارد و تیم خوبی هم بسته است.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا تیمش نیاز به جذب بازیکن جدید دارد یا خیر گفت: هر تیمی خوب است که بازیکن جدید و با کیفیت بگیرد. در ایران بازیکنان خوبی وجود دارد اما موضوع من این است که اگر نمی‌توانیم بازیکنی را باعث تقویت تیم شود را جذب کنیم پس بهتر است بازیکنی نگیریم. همه بازیکنان خوب با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند. این‌طور درست نیست که به هر طریقی بخواهیم بازیکنی جذب کنیم. باید بازیکنی جذب کنیم که بلافاصله در بین 11 نفر اصلی ما حضور داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارد از تیم امید پرسپولیس بازیکنی به بزرگسالان اضافه کند گفت: الان تیم بسیار جوانی داریم. مرتضی قدیمی پور 20 ساله است. علیپور هم از جوانان تیم ما محسوب می‌شود. رامین رضاییان و چند بازیکن دیگر که زیر 23 سال نیستند از جوانان ما محسوب می‌شوند. اگر تشخیص بدهیم بازیکن به درد پرسپولیس می خورد مطمئنا بازیکن جوان هم جذب خواهیم کرد اما خب طبیعی است که نمی‌شود هر بازیکنی را به راحتی جذب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که طرفدار کدام یک از تیم های اروپایی است گفت: لیگ انگلیس درس بزرگی به من داد. در این لیگ تیمی را نمی بینم که نسبت به تیم دیگر برتری داشته باشد. برایم غافلگیرکننده است که لیگ انگلیس مثل گذشته نیست. من هوادار فلسفه بارسلونا هستم اما قبلا هوادار رئال مادرید بودم چون رئال خیلی زیبا بازی می‌کرد. الان هم مدویچ و کواچیچ دو بازیکن سابق من در رئال هستند و لوکا مودریچ هم در بارسلونا حضور دارد. فکر می کنم بازی بارسلونا به تیم من نزدیک‌تر است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: من در کرواسی با دو مربی بزرگ مثل بلاژویچ و ایویچ کار کردم. من با مربیانی که در سطح اول جهان کرده‌اند کار کرده‌ام و تجربیات خوبی به دست آورده‌ام. در ایران هم این خوش شانسی را داشته‌ام که با مدیران خوبی کار کرده‌ام. آن‌ها به من و به کارم اعتقاد داشتند. همایون شاهرخی و مرحوم آقای رنجبر هم از کسانی بودند که با آن‌ها کار کردم. آن‌ها ما مربیان را می‌فهمیدند. با فرکی هم که در تیم ملی همکاری کرده‌ام. من بهترین نتایج بعد از انقلاب اسلامی را در ایران کسب کردم. قهرمانی در بوسان، سومی در آسیا و همین‌طور راهیابی به جام جهانی نتایجی بود که من کسب کردم.

برانکو در پاسخ به اینکه مسی را بیشتر دوست دارد یا رونالدو گفت: مسی در کمدش دیگر جایی برای توپ طلا ندارد.

او درباره پانادیچ گفت: پدر پانادیچ باید عمل پروستات انجام می‌داد و بنابراین یکی از برادران پانادیچ باید به کرواسی برمی‌گشت تا کنار پدرش باشد و تصمیم گرفتیم که آندره به کرواسی برگردد. وقتی به کرواسی برگشت سه پیشنهاد برایش آمد که من به او گفتم یکی از این پیشنهادات را قبول کن زیرا مجبوری که کار کنی به همین خاطر او پیشنهاد یکی از تیم های کرواسی را قبول کرد. او قرارداد 6 ماهه‌ای را که تا دو سال تمدید می شود را امضا کرده است. من فعلا مربی دیگری به تیم اضافه نکردم زیرا می خواهم ببینیم بعد از 6 ماه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا او می تواند به تیم برگردد یا خیر. او بهترین دانشجو در آکادمی ورزش بود و تجربیات بالایی دارد و همه به دنبال داشتن چنین مربی‌ای هستند. البته ما یک استاد جوان دانشگاه تربیت بدنی به عنوان مربی بدنساز هم در اختیار داریم که تعصب زیادی در کارش دارد. ما تمرینات بدنسازی را با یک روش خاص انجام می‌دهیم یعنی روی تمرینات عملی کار می‌کنیم. نتیجه این موضوع هم در زمین مسابقه دیده می شود.

برانکو درباره نسل جدید مربیان فوتبال ایران هم گفت: در حال حاضر یک نسل جدید مربیان در فوتبال ایران ظهور کرده است که از تجربه و دانش کافی برخوردارند. از همین الان نشان دادند که چه قابلیت‌هایی دارند. ما مربیانی چون هومن افاضلی که به عنوان اولین نفر این کار را شروع کرده است داریم. من 15 سال است با او کار می کنم. بعد از او هم علی دایی و عبدالله ویسی که در کنار لوکابوناچیچ تجربیات خوبی به دست آورده است هستند. طبیعی است که آن‌ها باید به دنبال افزایش تجربه و یادگیری خودشان باشند چون هرگز آموزش به تنهایی کافی نیست. هومن افاضلی مربی‌ای است که استحقاق سرمربی بودن را دارد. مطمئن هستم که به زودی این فرصت را به دست می‌آورد تا به عنوان سرمربی فعالیت کند چون او ظرفیتش از یک کمک مربی بالاتر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است باشگاه از شما خواسته کریمی و مهدوی کیا و یا هاشمیان جزو کادر فنی پرسپولیس باشند گفت: نه این درست نیست. آن‌ها از بزرگان پرسپولیس هستند و جزو خانواده این تیم محسوب می‌شوند. زمانی که من به تیم آمدم آن‌ها درگیر تحصیلشان بودند و من تصمیم گرفتم کریم باقری را به کار بگیرم. در حال حاضر هم آقای قنبرپور در کنار ما هستند که زمانی بازیکن سال پرسپولیس بودند. کریم باقری هم خودش بازیکن من بوده و تا به امروز همکاری خوبی با هم داشتیم. خوشحال و راضی هستم یک کادر فنی خوب در اختیار دارم.

برانکو درباره جدایی مایکل اومانا از پرسپولیس هم گفت: ما 4 مدافع وسط داریم. بنگر، نورمحمدی، لوکا ماریچ و اومانا. مایکل تمرینات آماده سازی را کنار ما نبود و تنها یک روز قبل از بازی با پدیده توافق کرد که کنار ما باشد. ماریچ هم دیر به تیم ملحق شد و بعد مصدوم شد. طبیعتا بنگر و نورمحمدی از وضعیت بهتری برخوردار بودند و به همین خاطر در ادامه فصل دست به ترکیب تیمم نزدم زیرا بنگر و نورمحمدی از عملکرد خوبی برخوردار بودند اما برای موفقیت خوب است که یک تیم خوب در اختیار داشته باشیم. من فکر می‌کنم متوجه شده‌اید که ما در هر بازی یکی دو بازیکن خیلی خوب داشته‌ایم. البته نمی‌توانم درباره جدایی مایکل صحبت کنم. این بستگی به توافق باشگاه با او دارد. وقتی 4 مدافع دارید راحت‌ترین کار این است که یکی از آن‌ها برود. تا فردا باید منتظر بمانیم و ببینیم بهترین تصمیم برای باشگاه چه خواهد بود.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha