• یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092212440
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استاندار هرمزگان:

برگزار کنندگان انتخابات امانتدار رای مردم هستند

استاندار هرمزگان گفت: از آنجایی که نظام و حاکمیت به ما اعتماد کرده به عنوان مجریان و برگزار کنندگان انتخابات امانتدار رای مردم هستیم و حق نداریم در رای مردم تصرف کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: از آنجایی که نظام و حاکمیت به ما اعتماد کرده به عنوان مجریان و برگزار کنندگان انتخابات امانتدار رای مردم هستیم و حق نداریم در رای مردم تصرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، جاسم جادری در مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات هرمزگان به منظور اجرای فرایند انتخابات و ثبت نام از داوطلبان کاندیدهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، افزود: کسانی هم که در این انتخابات به عنوان منتخب مردم برگزیده می‌شوند و به مدت چهار سال کار قانونگذاری و نظارت بر دولت به آنان سپرده می‌شود باید قدر این امانتداری را بدانند.

وی با اشاره به این‌که «در انتخابات جوانب بی‌طرفی، بدون حاشیه و در نهایت طبق نظر مردم اجرا می‌شود»، اظهار کرد: از پنج روز دیگر ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان و هفت روز دیگر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برای هیچ قشر و جناحی محدودیتی قائل نیستیم و هرکس احساس مسئولیت کند می‌تواند ثبت نام کند و بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها اگر شرایط داشت در خدمت آنان هستیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی شائبه و گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیدهای منتصب به دولت نیز گفت: دولت هیچ کاندیدایی ندارد؛ زیرا دولت مجری انتخابات است و متعلق به حزب، گروه و جریان نیست و از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند و مردم می‌توانند کاندیدهاای مورد نظر خود را بر اساس عقلانیت، خط اصیل اسلام و تائید نظام و حاکمیت و نه بر اساس افراط و تفریط انتخاب کنند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات همکاری و تعامل بین هیات‌های اجرایی و نظارت شورای نگهبان وجود دارد؛ زیرا به نوعی همکار بوده و همه ما دوست داریم انتخابات سالم و بدون حاشیه برگزار شود.

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات هرمزگان نیز در این مراسم گفت: لیست 30 نفره از معتمدان محلی برای هیات نظارت اعلام شده که از بین خودشان هشت نفر برای هیات اجرایی استان انتخاب می‌شوند.

بهروز اکرمی افزود: بنا به دستور وزیر کشور پس از تشکیل ستاد انتخابات در مرکز استان، ستادهای فرعی در شهرستانهای توابع نیز از امروز تشکیل می‌شود ولی میزان صندوق اخذ رای بعد مشخص می‌شود.

فرماندار بندرعباس نیز در ادامه این مراسم گفت: از 26 آذر تا دوم دیماه مهلت ثبت نام کاندیدهای مجلس خبرگان و از 28تا آذر تا چهارم دیماه برای ثبت نام کاندیدهای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

احمد پویا افر ،اصل بی طرفی از ابتدا تا انتهای انتخابات، شفافیت ، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب از اصول اصلی انتخابات دانست.

استاندار هرمزگان در بازدید از استاندار هرمزگان از ستاد انتخابات شهرستان میناب و مرکز حوزه انتخابیه شرق هرمزگان، گفت: قانونمداری و تلاش برای مشارکت حداکثری وظیفه مجریان انتخابات است.

جادری با تاکید بر این‌که «قانون فصل الخطاب است» اظهار کرد: قانونمداری و تلاش برای مشارکت حداکثری وظیفه مجریان انتخابات است. باید تلاش کنیم تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با در نظر گرفتن تمامی تمهیدات از سوی مجریان انتخابات به شکلی پر شور و با حضور آحاد مختلف مردم برگزار شود.

علیرضا پاکدامن معاون استاندار هرمزگان و فرماندار ویژه شهرستان میناب نیز در این بازدید گفت: تعداد 409 شبعه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه شرق هرمزگان شامل شهرستان های میناب ،جاسک ،رودان ، سیریک و بشاگرد پیش بینی شده است.

وی افزود: از این تعداد شعب اخذ رای 102 شعبه شهری و 307 شعبه روستای خواهد بود و تعداد 154 شبعه اخذ رای ثابت و 255 شعبه سیار پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha