• یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94092212068

توصیه بهزاد خداداد: شیوه مبارزه سه تکواندوکار المپیکی تغییر کند

توصیه بهزاد خداداد: شیوه مبارزه سه تکواندوکار المپیکی تغییر کند

بهزاد خداداد معتقد است برای موفقیت در المپیک و کسب مدال در رشته تکواندو، باید شیوه مبارزه سه تکواندوکار ایرانی تغییر پیدا کند.

بهزاد خداداد معتقد است برای موفقیت در المپیک و کسب مدال در رشته تکواندو، باید شیوه مبارزه سه تکواندوکار ایرانی تغییر پیدا کند.

ملی‌پوش پیشین و کارشناس تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نتایج تیم ‌ملی ایران در جا‌م جها‌نی و کسب سه سهمیه المپیک، اظها‌ر کرد: تیم فعلی تکواندو نتایج خیلی خوبی را کسب کرد و سه سهمیه از آن ایران شد ولی من خیلی ناراحت هستم که اسبقی به المپیک نرسید. او به دلیل آسیب‌دیدگی‌ نتوانست امتیازی جمع‌آوری کند و در فینال گرندپری هم قرعه سختی داشت و حریفش عنوان‌دار بود. البته این پایان راه او نیست. خودم در مسابقات بین قاره‌ای سهمیه را گرفتم اما قسمت نبود که در المپیک شرکت کنم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: حالا سه تکواندوکار در المپیک خواهیم داشت که باید بر‌نامه‌ریزی خوبی برای آنها داشته باشیم. شرایط المپیک طوری نیست که بشود مانند قبل صعود کرد. باید ورزشکار به لحاظ مالی و امکاناتی تامین شود و از لحاظ روحی نیز شرایط باید ایده‌آل شود تا نتیجه‌ مطلوبی بگیریم. هر سه تکواندوکار ما شناخته شده‌اند، به خصوص مهدی خدابخشی و فرزان عاشور زاده که ماه‌ها در جایگاه نخست رنکینگ المپیک قرار دارند و توجه زیادی را معطوف به خود کرده‌اند. برای موفقیت در المپیک باید شیوه مبارزه ورزشکارانمان را تغییر دهیم.

خداداد همچنین ا‌ضافه‌ کرد‌: باید برای کسب مدال در المپیک آنالیز خوبی از رقبا داشت. سال گذشته عاشورزاده حریف کره‌ای خود را در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون 12 تایی کرد، اما امسال همین حریف فرزان را شکست داد. مربی کره‌ای بعد از این دیدار گفت "این تکواندوکار ما هر چیزی که به او گفته بودیم روی حریفش اجرا کرد." این نشان می‌دهد که فرزان عاشورزاده را زیر ذره بین قرار داده‌اند. هشت ماه تا المپیک فرصت باقی است و این زمان مناسبی است که تکواندوکاران آمادگی لازم را کسب کنند. این پتانسیل‌ در آنها وجود دارد که حتی سه مدال برای ایران به ارمغان آورند.

قهرمان سابق تکواندو با اشاره به این که کشورهای زیادی در تکواندو سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در ادامه خاطر‌ نشان کرد: تیم ایران روند موفقیت‌های خود را از حدود 18 سال قبل آغاز کرده و در بیشتر مواقع روی سکو رفته است. حالا هم تیم جوان و بسیار خوبی دارد، اما حالا می‌بینیم تیم‌هایی همچون روسیه، ازبکستان و مکزیک نیز در این رشته سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند. در سال‌های گذشته تنها کره و ایران بیشتر با هم ر‌قا‌بت داشتند، ولی در حال‌ حاضر کشورهای زیادی در کورس ر‌قا‌بت‌ هستند. چندین کشور تک ستاره دارند که می‌توانند در المپیک خطرساز شوند.

وی در خصوص شرایط کسب سهمیه المپیک بانوان، اذ‌عان‌ کرد: امسال بانوان خیلی امیدوار کننده هستند. ستاره‌ای به نام علیزاده در تکواندوی بانوان حضور دارد که از نظر من می‌تواند به مدال المپیک هم برسد. او از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بوده و جنگنده است.

بهزاد خداداد درباره مربیگری اش در تیم بصره عراق، عنوان کرد: حدود 10 روز دیگر تیم بصره عراق برای اردوی چند روزه به ایران می‌آید. به دلیل شرایطی که در طی یک سال گذشته در کشور عراق حاکم بوده ترجیح دادم به این کشور سفر نکنم و تکواندوکاران عراقی به ایران سفر کنند.

قهرمان سابق تکواندو در پایان گفت: من یک باشگاه به نام خودم افتتاح کرده‌ام و بیشتر شاگردانم در رده خردسال هستند. کار کردن با کودکان بسیار فرح بخش است و به من انرژی زیادی می‌دهد. در هر جلسه تمرینی زودتر از شاگردانم بر سر تمرین حاضر می شوم و دوست دارم در آینده یک تیم در رده نو‌جو‌ا‌نان در لیگ داشته باشم. امیدوارم که تکواندوکاران خوبی به تیم‌های ملی معرفی کنم. این دین را بر گردن خودم می‌بینم و می‌خواهم تجربه‌ای که سال‌ها مربیانم در اختیارم قرار داده‌اند را به نسل‌های بعدی منتقل کنم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۱۲:۰۸

دقيقا با نظر ايشان موافقم و شناخت رقبا از تکواندوکاران ايراني پاشنه اشيل تيم ماست. در نيمه نهايي مسابقات جهاني و رده بندي و فينال دو گرند پريکس قبلي مشخص بود که دست فرزان براي رقبا رو شده است