• یکشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091508511
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

یک فعال دانشجویی:

جنبش دانشجویی، مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کند

جنبش دانشجویی، مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کند

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: جنبش دانشجویی وظیفه دارد در چارچوب قانون و به دور از جانبداری دانشجویان، نخبگان و اقشار مختلف جامعه را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات کند.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: جنبش دانشجویی وظیفه دارد در چارچوب قانون و به دور از جانبداری دانشجویان، نخبگان و اقشار مختلف جامعه را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات کند.

عارف یزدانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید»، انتظار می‌رفت که وضعیت دانشگاه‌ها و فضای عمومی جامعه از حالت تک‌صدایی که در زمان دولت دهم ایجاد شده بود خارج شود و رو به سوی فضای اعتدال و عقلانیت برود و رسالت فراموش شده و بعضا خفه شده جنبش دانشجویی بازگردد.

وی با بیان این‌که در دولت دهم انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های منتقد دولت بسته و یا راکد شدند و این حرکتی بسیار ناپسند بود، اظهارکرد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، امید به رفع مشکلات گذشته تشکل‌های دانشجویی داشته‌ایم.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های رییس جمهور و وزیر سابق علوم فضای دانشگاه‌های دولتی کمی دچار تحول شد. از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی هم دستخوش تغیبرات در دولت گذشته شد، با آمدن دولت جدید تغییرات خوبی در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی نیز ایجاد شد و با آمدن دکتر میرزاده امید تغییر در دل دانشجویان مضاعف شد.

یزادنی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تغییرات خوبی در مجموعه تشکل‌های دانشجویی شکل گرفت، تصریح کرد: بعضی تشکل‌ها احیا شدند، بعضی با تاخیر شروع به بازسازی کردند و بعضی دیگر نیز که از ریشه تخریب شده بودند مجبور به تاسیس تشکل‌های جدید شدند.

وی ادامه داد: با این حال فضای خوبی در حال شکل گیری بود، اما متاسفانه پس از برخورد سال گذشته با دکتر علی مطهری در شیراز، فضایی خطرناک در دانشگاه ها شکل گرفت. هرچند پرونده آن اتفاق در حال پیگیری است اما به نظر می‌رسد پس از آن، برخوردها و بی‌احترامی‌ها و فشارها به بدنه جنبش دانشجویی بیشتر شد.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج عنوان کرد: متاسفانه با برچسب های مختلفی که از سوی جریان اقتدارگرا به فعالان سیاسی زده شده، خوف دعوت از سخنرانان و فعالان زیاد شده و دستگاه های نظارتی هم تا حدودی در این مساله دچار کاهلی شدند.

یزدانی بیان کرد: البته این کاهلی ها به بدنه بیمار و ضعیفی که در دولت گذشته شکل گرفت برمی گردد و تزریق نیروهای ناکارآمد در سیستم نظارتی و حراستی دانشگاه ها بر این امر تاثیر فراوان داشته و برای تغییر و بازسازی این سیستم زمان زیادی لازم است.

وی با بیان این‌که وضعیت فعلی جنبش دانشجویی به دلیل دخالت ها و فشارهای بیرونی تا حدودی مورد رضایت نیست، تأکید کرد: تشکل‌ها برای انجام فعالیت‌های خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و با تمام توان در حال فعالیت‌اند اما متاسفانه همکاری از جانب سیستم‌های درون دانشگاهی صورت نمی‌گیرد.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: جنبش دانشجویی وظیفه دارد در چارچوب قانون و به دور از جانبداری از جریان فکری خاصی، مردم، دانشجویان، نخبگان و اقشار مختلف جامعه را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کند و تمام تلاش خود را بکار برد تا به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد حضور و مشارکت و حساسیت‌های انتخاباتی جامه عمل بپوشاند و در کنار اینها بنا به رسالت مطالبه‌گری خود از هیچ تلاشی جهت شکل گیری مجلسی در شأن و منزلت ملت ایران اسلامی دریغ نخواهد کرد.

یزدانی افزود: رسالت جنبش دانشجویی استقلال و مطالبه‌گری است. در طول سالیان گذشته تشکل‌های دانشجویی که ذیل پرچم اصلاح طلبی مشغول فعالیت هستند هیچ گاه از بیرون خط گیری سیاسی نکرده‌اند و استقلال خود را حفظ کرده‌اند.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی همیشه و در همه وقت وظیفه مطالبه‌گری خود را به خوبی انجام داده و خواهد داد، خواه دولت و مجموعه حاکم از طیف همفکر یا از طیف مقابل باشد.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج عنوان کرد: ما به عنوان یک تشکل دانشجویی و یک عضو از بدنه جنبش دانشجویی رسالت خود را به خوبی انجام خواهیم داد و با تمام توان خود پیگیر مطالبات قانونی و بحق دانشجویان و مردم خواهیم بود.

یزدانی اضافه کرد: اصولا خط گیری سیاسی از بیرون و از پایگاه‌های سیاسی خیلی مفهومی ندارد و هیچ‌گاه دانشجو زیر بار چنین تحرکاتی نخواهد رفت و از دید ما، همفکران سیاسی ما در بیرون از دانشگاه هیچ وقت قصد دخالت در امور تشکل‌ها و فعالان جنبش دانشجویی را نداشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha