• شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94091408311
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

زاکانی:

جنبش دانشجویی باید اقدامات مسئولین کشور را رصد کند

جنبش دانشجویی باید اقدامات مسئولین کشور را رصد کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش دانشجویی باید تمامی اقدامات مسئولین را در کشور رصد کند و از بی طرفی خود در این امر صیانت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش دانشجویی باید تمامی اقدامات مسئولین را در کشور رصد کند و از بی طرفی خود در این امر صیانت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خراسان- علیرضا زاکانی عصر امروز شنبه در همایش بصیرتی رسالت دانشجوی امروز در مقابله با نفوذ که موسسه آموزش عالی خاوران برگزار شد، اظهار کرد: جنبش دانشجویی مانند موجودی زنده است که در هر دوره‌ای پویایی، حرکت و یا فرسودگی را تجربه می‌کند.

وی افزود: جنبش دانشجویی با انقلاب اسلامی رنگ و بو تازه‌ای پیدا می‌کند و دین مذهب جانی دوباره به جنبش‌های دانشجویی کشور می‌بخشد به نوعی که هرچه پیش از انقلاب اسلامی به سال 57 نزدیک می‌شویم جنبش دانشجویی کشور نسبت به گذشته رنگ و بوی مذهبی تری به خود می‌گیرد.

زاکانی با بیان اینکه در اندیشه امام خمینی (ره) جریان دانشجویی مذهبی نقشی کلیدی داشت، عنوان کرد: پس از انقلاب جریان دانشجویی فراز و نشیب‌های متفاوتی داشته و تا به امروز هم در خدمت انقلاب اسلامی بوده اما عده‌ای به سمت استفاده ابزاری از این جنبش حرکت کرده‌اند و متاسفانه برخی اوقات تواسته‌اند این جنبش را از هدف خود دور کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بحث نفوذ در جنبش دانشجویی بررسی شود، بیان کرد: اولین نکته‌ای که باید بررسی شود مقابله با نفوذ در درون جنبش دانشجویی است و اگر جریانات دانشجویی می‌خواهند نقشی را در مبارزه با استکبار ایفا کنند گوهری گرانقدر به نام جنبش دانشجویی باید از ضربه‌های داخلی و اعضای خود در امان باشد که این امر نیازمند صیانت خود اعضا از جنبش دانشجویی است.

وی تصریح کرد: وقتی جنبش دانشجویی و اهمیت آن را درک کنیم می‌فهمیم که این جنبش کار‌های بزرگی را می‌تواند انجام دهد و باید بدانیم چند دانشجو اگر در زمان مناسب اقدام لازم را انجام دهند قطعا نتیجه لازم به دست می‌آید.

زاکانی خاطرنشان کرد: پس از سال 70 توسط افرادی مانند افشاری تلاش شد تا جریان و جنبش دانشجویی در مسیری خاص حرکت کند و قدرت آن توسط گروهی بی‌افتد اما این عده امروز در امریکا حضور دارند و جنبش دانشجویی با بصیرت توانست در برابر این نفوذ از خود محافظت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزینه سنگینی به دلیل انحراف جنبش دانشجویی پرداخت شد و شرایط به سمتی رفت که بخشی از جنبش در ابتدای دهه 80 دچار خستگی و فرسودگی بود.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی باید از خود صیانت کند به این دلیل که جریانی زنده و اثر گذار است، گفت: نسبت جریان و جنبش دانشجویی با محیط پیرامونی رابطه‌ای مستقیم است یعنی باید به صیانت از محیط دانشگاه‌ها توجه شود در غیر این صورت این امر تبدیل به جریانی آفت‌زا خواهد شد و اولین صدمه را به خود جنبش دانشجویی می‌زند.

وی جلوگیری از شکل گیری جریان شرق و غرب در درون دانشگاه‌ را امری ضروی دانست و گفت: در دوم آذرماه 1367 امام خمینی (ره) فرمودند بسیج، دانشجو و طلبه از مهمترین تشکل‌های کشور هستند که صیانت از دانشگاه‌ها و حوزه به وسیله دانشجویان و طلاب مهم ترین عامل برای جلوگیری از نفوذ جریان‌های شرقی و غربی به داخل کشور است.

زاکانی تاکید کرد: باید جریان دانشجویی به عنوان یکی از مردمی ترین جریانات جامعه فهم دقیق اولویت‌ها را از کلام رهبری بگیرد و چراغ هدایت و بصیرت را در جامعه روشن کند و زمانی که توانست این عمل را انجام دهد صیانت و مصونیت را در بطن جامعه اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر دانشجو توانست علاوه بر دانشگاه پا به جامعه بگذارد و چراغ هدایت اجتماع را بر عهده بگیرد توانسته وظیف خود را اجرایی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجو واسط مهمی برای رساندن پیام رهبری با جامعه و پیاده سازی پیام او در اجتماع است اما برای این کار باید بازیگران در صحنه را بشناسد تا با نقش مثبت و منفی آن طور که نیاز است رفتار کند.

وی با بیان اینکه دانشجو نباید نسبت به رفتار هیچ یک از مسئولین کشور و اتفاقاتی که در دستگاه‌های حکومتی می‌افتد بی تفاوت باشد، بیان کرد: دانشجو مسئول رصد این افراد است و باید در برابر این عناصر مقابله کند در غیر این صورت نتوانسته وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز اولویت اول در کشور کار و تلاش برای شکست رکود و توجه به معیشت مردم است اگر مسئولی در این بین در کنار اولویت کشور اولویت تراشی کند و اولویت های دیگری را جلو ببرد باید با او مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه اعتراض به رفتار‌ها و بی توجهی مسئولان به اولویت‌های کشور حق دانشجو است، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کنند اگر اولویت در کشور رعایت نشد باید مورد اعتراض دانشجو قرار گیرد و اگر به مرحله‌ای رسیدیم که جنبش دانشجویی علاوه بر صیانت از خود بتواند مطالبه‌گری کند و موتور محرکه جامعه باشد توانسته‌ایم اهداف جنبش دانشجوی را پیاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر جنبش دانشجویی با دقت وظایف خود را انجام دهد می‌تواند نیرو‌های خوبی را برای آینده معرفی کند که اگر این امر محقق شد ما می‌توانیم خوش حال باشیم که جریانی برای مقابله با نفوذ و ساخت ایران اسلامی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی خود از برجام اظهار کرد: برجام خود یک پله است که ظرفیت‌هایی را خلق کند که با استفاده از این ظرفیت گام‌های جدیدی را برداریم. یعنی با قبول برجام ظرفیت‌های دیگری ایجاد می‌شود تا نظام سلطه گام‌های جدیدی را برای مقابله جمهوری اسلامی و آرام سازی انقلاب اسلامی بردارد.

زاکانی ادامه داد: سر فصل اعتراضی و رای گیری برجام علیه ما است زیرا آمریکا رای دیگر اعضای اروپایی را دارد و هر زمان بخواهد می‌تواند برجام را باطل کند که این امر در آینده می‌تواند به عنوان ابزار فشاری استفاده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس وشورای اسلامی گفت: طرف مقابل شرایطی دارد که بتواند شرایط را به سمتی ببرد که ما فرهنگ و رفتار خود را مطابق با میل آنها منطبق سازیم در غیر اینصورت ابزارهای فشار برای مقابله با ما و باطل کردن سند وجود دارد.

زاکانی یادآور شد: این سند با رعایت 9 بند نامه رهبری، 10 نکته شوای عالی امنیت ملی و 9 مورد مجلس شواری اسلامی می‌تواند حاشیه امنیتی را برای ما ایجاد کند.

وی تاکید کرد: مطالبه نامه مقام معظم رهبری اصلی ترین وظیفه جنبش دانشجویی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ خودش استوار است لذا باید با پروژه نفوذ فرهنگی با جدیت برخورد شود با اینکه فوریت جامعه امروز ما اقتصاد با محوریت ایجاد شرایط بهتر برای معیشت مردم است اما آشنایی با فرهنگ و اندیشه امام خمینی (ره) وظیفه تمامی طبقات جامعه برای مقابله با نفوذ فرهنگی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست فعلی دولت برای حل مشکلات و مدیریت شرایط فعلی عنوان کرد: دولت تمامی تلاش خود را معطوف به سیاست خارجی کرده و در چارچوب خودش عمل می‌کند و می‌خواهد مشکلات کشور را از این طریق حل کند.

زاکانی ادامه داد: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را راه برون‌رفت از شرایط فعلی ترسیم کردند اما دولت تاکنون تلاشی برای این امر انجام نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت هر دو خدمتگزار هستند، گفت: رقابت تای پای صندوق رای است و پس از آن تمامی مسئولین باید در کنار یکدیگر برای رشد کشور تلاش کنند و حرف یکدیگر را گوش دهند اما متاسفانه دولت مردان ما به سرعت عصبی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید رویکرد‌ها در کشور تغییر کند؛ اولویت ما باید حل مشکلات اقتصادی با استفاده از توان و ظرفیت داخلی کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha