• پنجشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091207158
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

تشکلات دانشجویی از حاشیه‌ها دوری و به اصل مطالب بپردازند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به این‌که در زمان انتخابات برخی از گروه‌ها به دنبال مقاصدی بوده و حاشیه‌سازی می‌کنند، دانشجویان باید از حاشیه‌ها دوری و به اصل مطالب بپردازند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به این‌که در زمان انتخابات برخی از گروه‌ها به دنبال مقاصدی بوده و حاشیه‌سازی می‌کنند، دانشجویان باید از حاشیه‌ها دوری و به اصل مطالب بپردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، تصریح کرد: جنبش دانشجویی، کانون‌ها و تشکل‌ها در برخی حوزه‌ها مانند مسایل فرهنگی و سیاسی فعال هستند اما انتظار فعالیت بیشتری داریم. مسئولین دانشگاه‌ها هم باید شرایط کشور را مدنظر قرار دهند و دانشجویان نیز باید این مسائل را در نظر گرفته و در مسائل سیاسی و فرهنگی با توجه به مقتضیات جامعه ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به این‌که «با توجه به شرایط خط قرمزهای فرهنگی و سیاسی پیش‌بینی شده که باید رعایت شود»، تاکید کرد: انتظار می‌رود این گروه‌ها بیش از این فعالیت کنند؛ چراکه در حال حاضر این فعالیت راضی کننده نیست و باید بیشتر از این در میدان ورود پیدا کنند. مردم کشور ما افرادی با بصیرت و بینش سیاسی بالایی هستند و دلیل این امر وجود دموکراسی و آزادی بیان و قلم حاکم در جامعه است. با توجه به این‌که جامعه تحصیل کرده ما نیز از بتن همین افراد و دانشجویان قشر پویا و بیدار جامعه هستند از آن‌ها انتطارات بیشتری می‌رود.

وی درباره وظیفه تشکل‌های دانشجویی در آستانه انتخابات افزود: با توجه به این‌که برخی اوقات قسمتی از بدنه دانشگاه نگاه‌های احساسی داشته و با بصیرت رفتار نمی‌کنند باید مسائل احساسی در تصمیم‌گیری‌ها کنار گذاشته شود. با این وجود قشر دانشجویی و اساتید خیلی می‌توانند تاثیر گذار بوده و باتوجه این تاثیرگذاری بدور از احساسات تصمیم‌گیری کنند.

این مقام مسوول گفت: با توجه به این‌که در زمان انتخابات برخی از گروه‌ها به دنبال مقاصدی بوده و حاشیه‌سازی ایجاد می‌کنند دانشجویان باید بدانند از حاشیه‌ها دوری کنند و به اصل مطالب بچسبند. جنبش دانشجویی نقش موثر و مثمرثمری دارند که باید از آفات دوری کنند تا در راستایی پیشبرد اهداف نظام و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha