• چهارشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94090402972
  • خبرنگار : 71523

پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض دانشجویان دکترای تخصصی

پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض دانشجویان دکترای تخصصی

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اعمال تغییر در آیین‌نامه دکترای پژوهشی اظهار کرد: تنها تغییر آیین‌نامه این است که طبق آیین نامه جدید، شاخه فعالیت فارغ التحصیلان دکترای پژوهشی در مدرک آنها به صورت جزئی‌تر ذکر می‌شود.

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اعمال تغییر در آیین‌نامه دکترای پژوهشی اظهار کرد: تنها تغییر آیین‌نامه این است که طبق آیین نامه جدید، شاخه فعالیت فارغ التحصیلان دکترای پژوهشی در مدرک آنها به صورت جزئی‌تر ذکر می‌شود.

دکتر اکبری در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌با اشاره به اعتراض دانشجویان دکترای تخصصی به اعمال تغییرات در آیین نامه دکترای پژوهشی،گفت: فکر می‌کنم اطلاعات به طور کامل و درست به این دانشجویان منتقل نشده و همین امر باعث اعتراض این دانشجویان شده است،در واقع آیین نامه پژوهشی تغییر چندانی نکرده است و همچنان در مدرک دانشجویان دکترای پژوهشی عنوان "دکترای پژوهشی" ذکر می‌شود. همچنین کماکان این افراد به عنوان کادر آموزشی به کار گرفته نمی‌شوند و فقط می‌توانند به عنوان محقق در مراکز فعالیت کنند.

وی درمورد تغییرات اعمال شده توضیح داد: تا کنون طبق آیین نامه دکتری پژوهشی در مدرک فارغ التحصیلان عنوان کلی فعالیت ذکر می‌شد. برای مثال در مدرک عنوان دکترای پژوهشی در حیطه علوم دارویی یا علوم بالینی ذکر می‌شد اما مشخص نبود که فرد در کدام گرایش علوم دارویی یا بالینی فعالیت کرده است. طبق آیین نامه جدید بر اساس پایان نامه موضوعی که فرد در مورد آن پژوهش کرده، واحدهایی که گذرانده و مقالاتی که ارائه داده است، مدرک در کمیسیون ارزشیابی شده و مشخص می‌شود دانشجو که در چه زمینه‌ای پژوهش کرده و باید فعالیت کند.

این در حالی است که تعدادی از دانشجویان دکترای تخصصی با اشاره به تغییرات آیین نامه دکترای پژوهشی در گفت‌و‌گو با ایسنا مدعی شدند: بر اساس تغییرات اعمال شده در آیین نامه، فارغ التحصیلان دکترای پژوهشی مدرکی معادل فارغ التحصیلان دکترای تخصصی دریافت می‌کنند و قادر خواهند بود پس از فارغ التحصیلی در زمینه‌های آموزشی نیز فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۱

لطفا به بخشنامه جديد رجوع کنيد. دقيقا گفته شده امتيازهاي دکتراي تخصصي رو به دکتراي پژوهشي اعطا ميکنن. نامه رو ببنيد لطفا. فقط بلدن تکذيب کنن

avatar

صحبتهاي قائم مقام معاون آموزشي وزير بهداشت در اين خبر، تنها در جهت توجيه مساله است . در بخشنامه جنجالي صراحتاً نوشته: با يکي از عناوين رشته هاي مصوب دکتري تخصصي فارغ التحصيل مي شوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۰

اگر سو برداشت بود چرا همون اول نگفتيد حالا که مقاوت دانشجويان را ديديد داريد مي گيد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۵

معلوم ميشه که قائم مقام وزير بهداشت بخشنامه هايي رو که به دستشون ميدن بدون مطالعه تاييد مي کنن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۶

آيين نامه جذب دانشجويان باي ريسرچ شفاف و قابليت اعتراض را نداشته ولي با اين بخشنامه به کدام نگراني مي خواهيد پاسخ دهيد؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۱

تيم لاريحاني با سابقه ادغام و انفصال دو دانشگاه تهران و ايران به کشور تحميل هزينه چند ميلياردي کرد! اکنون هم در حوزه معاونت در حال تحميل هزينه به عالي ترين سطح علمي و کليدي توسعه علوم پزشکي است که وزير بايد مهارشان کند البته اگر بتوانند!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۲

آقاي اکبري ،قسم حضرت عباس يا دم خروس؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۳

براي يک سو برداشت ماهارو تو سرما نگه داشتيد و حتي نيامديد توضيح دهيد واقعا متاسفم ماست مالي کردن هم قانون داره نه به اين شيوه ابکي ديگه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۶

سابقا رسم بر اين بوده که به علم جايزه مي دادند ولي اکنون تيم دکترلاريجاني تصميم گرفته تا علم را جايزه بدهد!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۴

درود!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۶

با دوست ناشناس کاملا موافقم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۸

کي باور ميکنه 4 ساعت تحصن نخبه ترين جوانان مملکت براي يک سو برداشت باشه سوال وقتي بخشنامه را نخبه ها اشتباه برداشت مي کنند پس واي به حال نويسنده بيسوادش واقعا در مدرک معاون اموزشي وزارت بهداشت بايد شک کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۲

متن بخشنامه واضح و مشخص است. چگونه ممکن است جمع کثيري از نخبگان کشور از متن بخشنامه سو برداشت کنند؟!!!! مشاهده چنين اعتراضي نسبت به اين بخشنامه چنين توجيهي را به دنبال داشته است!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۱:۳۱

واقعا جاي تأسف است كه با قشر تحصيل كرده كه با زحمات و مشقت هاي فراوان مسير علمى خود را طى كرده اند و هنوز درگير مسايل فراوان ديگر در ارتباط با آينده شغلي و مسايل مالي و عديده...هستند. هر روز مشكل جديدي را به مشكلاتشان مى افزايند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۰:۵۸

خيلي از پذيرفته شدگان دکتري پزوهشي در رشته غير مرتبط با مدرک کارشناسي ارشد پذيرفته شده اند و بدون رعايت شرط سني و با زبان انگليسي خيلي ضعيف و بدون کنکور و اکثرا صرفا فقط مدرک مي گيرند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۱:۰۴

طبق معمول هميشگي قرار است عده اي خاص از اين قانون بهره مند شوند و بعد از بهره مندي اين خواص ، قانون به وضعيت گذشته برگردد. مثل مقالات آي اس سي که براي کوتاه مدت معادل مقالات آي اس آي پذيرفته شدند و افرادي خاص فول پرفسور شدند و سپس دو باره مقالات اي اس سي کم ارزش شد .

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۸:۲۸

دويست ميليون تومان نرخ مديران فاسد در وزارت براي قبولي در رزيدنتي و كنكور پزشكي با تحويل سوالات و پاسخنامه ?? ساعت قبل از آزمون است.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۸:۳۶

آقاي لاريجاني آمدند تا همان بلايي که بر سر دانشگاه علوم پزشکي ايران آوردند را بر سر ارکان اصلي و اساسي آموزشي وزارتخانه بياورند.! ايکاش وزير محترم طرح هاي خلاقانه شان را محدود به همان طرح سلامت که داد کارشناسان و نمايندگان مجلس را درآورده است محدود مي کردند و بيش از اين .....!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۱۴:۵۹

شما بياييد و ببينيد پذيرفته شدگان دانشجويان باي ريسرچ چه کساني هستند؟ تعداي شان کلا رشته تحصيلي فوق ليسانس با دکتري پذيرفته شده کلا تطابق ندارد و اختلاف آن در حد زمين و آسمان است . و تعدادي نيز نزديک مرز بازنشستگي هستند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۱۶:۲۵

متاسفانه سالهاست که وزارت بهداشت در قانون گذاري ها و تصويب بخشنامه ها به صورت جانبدارانه و صنفي رفتار مي کند و تنها به فکر منافع گروه کوچکي از جامعه بزرگ بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است و حقوق ديگر خدمتگزاران اين حوزه ناديده و پايمال ميشود. پس از سنگ اندازي ها و جلوگيري از اجرايي شدن قانون حق تاسيس آزمايشگاه که حق متخصصين علوم پايه پزشکي بود اين بار هم اين جامعه مظلوم حوزه سلامت بايد شاهد بي عدالتي ديگر در ورود افراد غير متخصص به حوزه تخصصي خود باشند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۶:۰۵

جناب آقاي آخوند زاده،نگراني چند درصد شما را دلواپس کرد تا يک بخشنامه نامشروع را تصويب کنيد؟!!!! «آقاي آخوند زاده: درحال حاضر 56 هزار دانشجوي دکترا در کشور داريم که از اين تعداد 6 هزار نفر مربوط به وزارت بهداشت هستند و 700 نفر از اين 6 هزار نفر در دوره دکتراي تخصصي پژوهش محور مشغول به تحصيل هستند.» پس دلواپسي شما براي آنان بي جا بوده است!!!