• شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94083018376
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس ستاد انتخابات استان فارس:

زیرساخت‌های برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان فارس تاکید دارد که مشارکت گسترده، شاداب و پرشور و شعور مردم در انتخابات نیازمند حضور و فعالیت همه احزاب و گروه‌های سیاسی رسمی کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان فارس تاکید دارد که مشارکت گسترده، شاداب و پرشور و شعور مردم در انتخابات نیازمند حضور و فعالیت همه احزاب و گروه‌های سیاسی رسمی کشور است.

هادی پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، افزود: حضور مردم در چند دهه گذشته در عرصه‌های مختلف خصوصا انتخابات، چشم‌گیربوده است و در این دوره هم باید چشمگیرتر و گسترده‌تر باشد.

وی افزود: مردم ایران اسلامی بسیار فهیم هستینند، حضورشان در عرصه انتخابات قطعا به فعالان دیپلماسی کشور کمک خواهد کرد زیرا دنیا با دیدن حضور گسترده مردم، نوع تعاملات خود را با ما تغییر خواهند داد.

وی با تصریح این‌که «همه باید برای ایجاد بستر حضور بانشاط و شاداب مردم در عرصه انتخابات را فراهم کنیم»، گفت: بخشی مهمی از این وظیفه، برعهده احزاب و گروه‌های سیاسی است، آنان باید با برگزاری جلسات، نشست‌ها و میتینگ‌های قانونی، زمینه‌ساز این حضور شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با تاکید براین‌که «رسانه‌ها نیز در این عرصه تاثیرات زیادی داشته و دارند»، گفت: ما با حضور هر شخص حقیقی و حقوقی با هر عنوان و نام و با هر گرایش فکری و سیاسی در فارس مشکلی نداریم، تنها شرط ما، رعایت بایدها و نباید‌ها و خطوط قرمز نظام است.

وی تصریح کرد: ما خود را موظف می‌دانیم که امنیت فعالیت گروه‌ها و احزاب سیاسی که در چهارچوب بایدها و نبایدهای نظام فعالیت قانونی انجام می‌دهند را تامین کنیم.

وی همچنین از آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری یک انتخابات وسیع و باشکوه در استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام در حوزه نرم‌افزاری، آمادگی نیروهای انسانی برگزار کننده انتخابات است که به همین دلیل چندین دوره آموزشی برای فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار کرده‌ایم و در آینده نیز جلسه‌ای به شکل مشترک بین استان‌های فارس و بوشهر در این زمینه برگزار خواهد شد.

پژوهش افزود: در حوزه سخت‌افزاری نیز، امکانات مورد نیاز برای انتخابات را احصاء کرده‌ایم، در سطح استان غیر از شهرستان شیراز، انتخابات نیمه الکترونیک برگزار می‌شود و به همین دلیل سخت‌افزارهای مرتبط با آی‌تی، فراهم و تست‌های لازم نیز انجام شده است.

وی گفت: در زمینه وسایل نقلیه، نیروی انسانی و سایر امکانات مورد نیاز نیز، بررسی‌های لازم انجام و زمینه برای تامین امکانات، آماده شده است.

وی با یادآوری این‌که «تعداد حوزه‌های انتخابیه توسط هیئت اجرایی مشخص خواهد شد»، گفت: براساس سابقه‌ای که وجود دارد، در استان حداقل 3 هزار و 275 شعبه اخذ رای فعال خواهد شد.

وی درباره آمادگی شهروندان شیرازی برای شرکت در انتخابات الکترونیک نیز گفت: ما برای برگزاری این انتخابات نیازمند آموزش نیروهای برگزار کننده و اعضای شعب اخذ رای هستیم، اعتقاد داریم که مردم مشکلی نخواهند داشت اما اگر نیاز بود، حتما از طریق رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha