• دوشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94081106063
  • خبرنگار : 71467

آخرین خبرها از نحوه پرداخت وام 25 میلیونی خودرو

آخرین خبرها از نحوه پرداخت وام 25 میلیونی خودرو

در حالی این تصور در بین متقاضیان تسهیلات جدید خودرو ایجاد شده که به مانند وام‌های قبلی این حوزه، طرف قرارداد آنها بانک‌ها خواهند بود که در وام 25 میلیون تومانی روند به گونه‌ای دیگر است و بانک‌ها و خریداران هیچ ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت.

در حالی این تصور در بین متقاضیان تسهیلات جدید خودرو ایجاد شده که به مانند وام‌های قبلی این حوزه، طرف قرارداد آنها بانک‌ها خواهند بود که در وام 25 میلیون تومانی روند به گونه‌ای دیگر است و بانک‌ها و خریداران هیچ ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حالی قرار است پرداخت تسهیلات خودرو تا چند روز دیگر و بنابر وعده قبلی رییس کل بانک مرکزی از نیمه دوم آبان ماه شروع شود که البته هنوز جزئیات آن به طور کامل اعلام نشده است، یکی از مدیران ارشد بانکی در این رابطه به ایسنا توضیحاتی ارائه کرد.

بنابر آخرین شرایط تعیین شده- که ممکن است تغییر نیز داشته باشد- متقاضی خرید خودرو با مراجعه به خودروساز ابتدا 20 درصد مبلغ خودرو را به طور نقد در اختیار شرکت مربوطه قرار می‌دهد و 80 درصد مابقی در قبال دریافت چک طی 7 سال و با سود 16 درصد قسط بندی می‌شود.

در این حالت خودروساز اسناد فروش یعنی چک‌های دریافتی را جمع‌آوری و به بانک طرف قرارداد ارائه می‌کند تا در مقابل فروش اقساطی که خود انجام داده مبلغ نقد دریافت کند. بنابراین مجموع مبلغ ارائه شده به بانک از سوی خودروساز با سود 16 درصد تنزیل می‌شود یعنی 16 درصد کل مبلغ که همان 80 درصد باقی مانده قیمت خودرو است از آن کسر شده و مابقی در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد.

از سویی دیگر خریدار نیز که خودرو را با پرداخت 20 درصد نقد خریداری کرده، باید 80 درصد مانده را با سود 16 درصد با چک پرداخت کند که در این حالت یا مبلغ به حساب خودروساز وارد شده و شرکت مربوطه اقساط را به بانک پرداخت می‌کند و یا چک‌های دریافتی خودروسازان در اختیار بانک قرار می گیرد و در زمان مقرر اقساط واریز می‌شود که تعیین هر یک از این شرایط، تضمین پرداخت را نیز مشخص خواهد کرد که هنوز جزئیاتی از ضمانت‌نامه اعلام نشده است.

اما با توجه به بهای تمام شده پول در بانک‌ها و فاصله نرخ سود 16 درصد با نرخ‌های فعلی سود، بانک مرکزی نیز خط اعتباری با نرخ سود 14 درصد در ازای منابعی که به خودرو سازان داده شده است در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد که حدود دو درصد کمتر از تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار خودروسازان قرار می‌دهند خواهد بود.

در این شرایط اگر گیرنده تسهیلات کل وام 25 میلیون تومان را دریافت کند باید در یک دوره هفت ساله هر ماه با پرداخت حدود 495 هزار تومان قسط، تسهیلات دریافتی را برگرداند. در عین حال که وام 25 میلیون تومانی در پایان دوره با مجموع 41.7 میلیون تومان یعنی سود 17 میلیون تومانی تسویه می شود.

وام 25 میلیون تومانی خودرو که در قالب بسته رونق اقتصادی دولت در دوره شش ماهه پیش رو اجرایی می‌شود، قرار است به تمامی اقشار تعلق گرفته و محدوده خاصی ندارد. در عین حال که خودروهای فرسوده، تاکسی‌ها و اتومبیل های کرایه را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۱:۲۲

واقعا يه نفر بايد ديوانه باشه اين وام رو بگيره

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۱:۳۲

تورا به خدا بس كنيد. مشكل مردم قيمت هاي گزاف خودروهاي داخلي است. وگرنه عقل مردم اين قدر مي رسد كه با گرفتن وام مي شود خودروي صفر كيلومتر خريد. چه قدر فكر كردند كه اين طرح را ارائه دادند؟ تو را به خدا شعور ملت را به بازي نگيريد. انصاف كجا رفته است؟ لااقل در اين ايام حسيني تغيير رويه دهيد. تا كي كلاه گذاشتن سرخلق الله بيچاره. اين همه گراني بس نيست؟ ببينيد جوانها به چه روزي افتادند. نه خانه اي براي زندگي دارند و نه خودوري ارزاني. اين جا كجا است؟ كاش بميريم راحت شويم از اين زندگي كوفتي...

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۵:۵۵

جوش نزن . همه بدبختيم همه بيچاره ايم . بايد بسوزيم و بسازيم

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۱:۵۰

چرا با شعور مردم بازي مي كنيد. اين شد بانكداري اسلامي؟ اين اسمش ربا است آقاي مسئول. اين اسمش كلاهبرداري از برادران ديني ات است. خجالت هم خوب چيزي است. كاش كمي فكر آبرو مردم بوديد. درپول غلت مي زنيد خودتان و فكر مي كنيد همه مي توانند مثل خودتان زندگي كنند و وام هاي كلان را پرداخت كنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۲:۰۱

تو رو خدا بس کنيد. به خدا ملت نفهم نيستن.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۲:۰۸

بيشتر مردم با نان بخور و نمير زندگي ميکنند از کجا دزدي کنند تا براي ماشينهاي ادم کش شما 42000000 تومان پل بدهند

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۲:۵۶

واقعا اگر هم وام به ما بدهند نميتونيم خودرو بخريم. تو اين جامعه فعلا بايد فکر اين بود که چجوري ميشه زنده موند نه زندگي کنيم من براي دو ميليون تومن وام در بدر دنبال وام ميگشتم اخرشم نشد با گرفتن اين وام درسته خيلي سود بايد بديم ولي لااقل دست بچه ام تو سرما رو موتور يخ نزنه چه کاري ميتونيم انجام بديم ما افراد ضعيف اين جامعه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۳:۴۴

خواهيد ديد که باز هم خودرو سازها موفق خواهند شد و مردم براي گرفتن اين وام چطور سر و دست ميشکنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۴:۰۸

اين ملت دارن واقعا از جون مايه ميزارن تا نون زن و بچه شان را بدن و شرمنده اونا نشن ، آخه اونايي که اين برنامه ريزي رو برا همچين وامي کردن يه ذره فکر نکردن که با اين اوضاع نابساماني که گريبان گير اقتصاد مردم شده چجوري بايد ماهي 500 هزارتومن رو تا 7 سال بدن بابت خودرويي که ارزشش يک سوم قيمت حال حاضر هست؟ چرا دولت تو اين عهدنامه اي که يکطرفه به نفع خودرو ساز تنظيم کرده ، يک ذره منفعت ملت رو در نظر نگرفته؟ از همه اينها گذشته پول گزاف رو بابت خودرويي ميديم که هيچ کيفيت و تنوعي نداره، کسي هست صداي ما رو بشنوه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۴:۳۳

ميخوايد يه وام بديم هزارتا ضامن ميخواد انقدرم سخت ميگيريد که هيچ کس جرات نميکنه سراغ وام جز اون دسته ادما که همه جا با پارتي و پولشون کارشون را ميافته. اين وام چرا فقط براي خريد خودرو ميريم مردم آنقدر گرفتاري ومشکل دارم که اين پول حتي يک گوشه از مشکلاتشو حل نميکنه تا چه برسه برن ماشين بخرن. اونم با ماهي 500 هزار.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۴:۳۸

با چک و ضامن نميشه اين وام اجرايي بشه کي مياد براي 7 سال ديگه چک بکشه يا ضامن کسي بشه اونم 7 سال همون سند رو در رهن نگه داريد تقاضا بيشتر ميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۸:۱۸

قبل از اينکه اين پيشنهاد بدن ببينن گارگر چقد ميگيره که 17 مليون سود بده با قسط 500 تومن اين وام برا کارگرا که نيست100/

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۱۸:۴۱

چرا فکر ميکنن که مردم هيج چي نمي فهمند وام25ميليوني رو بايد 41ميليون بر گردونند

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۲۲:۴۷

خدايش کاري با اين بهره ايي که ميگيرن کنار مي اومد ولي يکي نيس بگه ضامن از کجا همين مردمي که مي خوان وام عجيبتون رو بگيرن ،بايد بيارن اگه جماعتي مثل من کسي رو داشتن که ضمانتمو 7 سال مي کرد که مي رفتم وام چند ملياردي مي کردم خودتون راه مي ذاري بعد مي بندينش آخ از اين جهان سوم

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۰۳:۱۷

هيچ آدم عاقلي نميادماشيني رو با سه برابر قيمت وبا سود16%بخره

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۷:۳۷

ببينيد رفقا اينا دلشون واسه ما نميسوزه چرا؟؟؟؟ اگه راس ميگن اين وامو واسه مسکن بدن که خيلي هم واجب تره..... والا مگه از تعطيلي اين کارخانه ها چند نفر بيکار ميشن فوقش يک ميليون نفر که در مقايسه با هشتاد ميليون ديگه هیچی نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۶:۳۱

خودروسازها و بانکدارها ماهانه ميليونها تومان حقوق ميگيرند و هر وقت اراده کنند ميتوانند صدها ميليون تومان تسهيلات بگيرند . علت اينکه اين طرح را دادند فکر ميکنند همه مثل خودشان در ناز و نعمت زندگي ميکنند . اين گروه تا در بين قشر فقير جامعه زندگي نکنند درک نخواهند کرد . قديما راست گفتند سواره از پياده خبر ندارد و سير از گرسنه . خيلي ها به نان شب محتاجند . خانواده هايي هستند که هفته يک بار نمي توانند برنج بخورند . باز هم ميگويند اين مملکت براي 70 ميليون نفر تعلق دارد . بياييد به روستاهاي دور افتاده سرک بکشيد تا به عمق فقر و بدبختي پي ببريد . اخه اين عدالته يک پول نداره نان بخرد و بعضي ازميلياردها براي تفريح فرزندش خودروي ميلياردي ميخرد تا عشق دنيا بکند. از يک طرف رئيس بانک مرکزي به روساي بانک ها دستور ميدهد تا به وام هاي زير 10 تومان ضامن کارمندي الزامي ندارد اما وقتي به بانکي مراجعه ميکني انگار بانک ارثيه پدرش است ميگويد بايد ضامن کارمندي بياوري ..

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۶ ۱۰:۳۸

! توجه کنيد ! قضاوت نکنيد ! براي خريد دنا خودرو ملي ايراني ميبايست: 180000000 ريال پيش پرداخت 250000000 ريال دريافت وام 130000000 ريال پرداخت سود ------------- 560000000 ريال ميزان پرداختي (19000 دلار نرخ دولتي) يعني قيمت خودرو کرولا در دنيا با دلار 35000 ريال! يعني قيمت خودرو ياريس در دنيا با دلار 30000 ريال! يعني قيمت خودرو پرادو در دنيا با دلار 10000 ريال! يعني قيمت 400 عدد خودرو اسپورتيج با دلار 70 ريال!

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۶ ۲۳:۱۱

يعني براي يک پرشياي سي و پنج مليوني بايد پنجاه مليون بديم ؟ متاسفم اگه مثل خيلي کشورها گمرکي رو کم ميگرفتن الان همه بهترين ماشين ها رو سوار بودن

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۸ ۱۵:۱۶

دولت راستگو در مدت چند روز ده بار حرفتون عوض شد؟