• دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94080401373
  • خبرنگار : 71530

گلریزان جمعیت امام علی(ع) برای نجات «آرمین»

گلریزان جمعیت امام علی(ع) برای نجات «آرمین»

با بغض نشسته و محجوب بود و آرام حرف می‌زد. صدایش می‌لرزید. زنی که از «حق» قصاص قاتل پدرش گذشته بود.

با بغض نشسته و محجوب بود و آرام حرف می‌زد. صدایش می‌لرزید. زنی که از «حق» قصاص قاتل پدرش گذشته بود.

می‌گفت: «شاید به نظر شعار برسد، ولی روزی که برای بخشش رفته بودیم، حس من این بود که انگار تازه همان روز پدرم را از دست داده‌ام. گذشتن بسیار سخت بود اما کاش این کار را زودتر انجام داده بودیم تا به آرامش امروز برسیم و خانواده‌ فردی که قتل را مرتکب شده را آزار نمی‌دادیم. کاش بتوانیم همیشه دست‌گیر باشیم».

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امسال نیز برای دهمین سال در روز تاسوعا، آیین طفلان مسلم توسط جمعیت امام علی (ع) برگزار شد. این آیین شعار محوری خود را «برای طفلان مسلم دیروز می‌گرییم، آیا برای طفلان مسلم امروز می‌کوشیم؟» قرار داده و یک دهه است که به مسئله آزادسازی نوجوانان محکوم به قصاص می‌پردازد؛ افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و به دلایلی که اغلب به محیط خشن و ناهنجاری های وسیع اجتماعی در محل سکونتشان بازمی‌گردد، مرتکب قتل شده‌اند و در زندان نگه‌ داشته می‌شوند تا به 18 سالگی برسند و برای اجرای حکمشان آماده شوند.

در آیین طفلان مسلم که توسط جمعیت امام علی(ع) برگزار می‌شود، محرم و عظمت ایثار و از خودگذشتگی امام حسین(ع) بهانه‌ای شده است برای رقم زدن سرنوشتی بسیار شایسته تر برای هر دو خانواده و بخشش.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، فرزاد حسینی، از اعضای هیئت مدیره جمعیت امام علی(ع) در خصوص برخی خلاءهای اجرایی ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی، اظهار کرد: به موجب این قانون، کودکان زیر 18 سالی که مرتکب قتل شده‌اند، به جای «قصاص» به مجازات‌های کمتری محکوم می‌شوند.

حسینی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از همکاری همه نهادهای مربوطه، از جمله قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در اجرای این قانون، تاکید کرد: باید به مددکاران و اهمیت کار آنها و هم چنین به اجرای این ماده قانون توجه بیشتری شود تا از این طریق بتوان تعداد بیشتری از نوجوانان محکوم به قصاص را به زندگی بازگرداند.

در ادامه این مراسم، زنی از خانواده‌ای که از حق قصاص عامل مرگِ پدر خود گذشته‌ بود، ضمن اشاره به اینکه خانواده‌اش پس از بخشش، مدتی پریشان بودند، اما به مرور به آرامش رسیدند گفت: این آرامش ما را به فکر واداشت که کاش زودتر بخشیده بودیم تا سال‌ها نه خودمان و نه خانواده فرد مرتکب قتل، رنج نمی کشیدیم. رنج ما مثل هم بود. ما در غم از دست دادن پدرمان بودیم و آنها در غم دوری از فرزندشان بودند.

در ادامه نیز شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی (ع) نیز عنوان کرد: ما همه سپاسگزار افرادی هستیم که علی‌رغم داشتن حق قصاص، از آن گذشتند و بخشش را انتخاب کردند.

وی در ادامه افزود: هم می‌توانیم به گونه‌ای حرکت کنیم که باعث آرامش جامعه شویم، احساس امنیت به افراد بدهیم و با آنها احساس همدردی کنیم، و هم می‌توانیم از طریق فضای مجازی چنان خانواده مقتول را تحت‌فشار بگذاریم که آنها را «مجبور» به اعدام کنیم؛ قرآن خونریزی را تایید نمی‌کند. اما عمل زشت خونریزی، بی‌جواب نیست و جامعه‌ای که در آن خونریزی اتفاق می‌افتد، در وضعیت بدی به سر خواهد برد.

موسس جمعیت امام علی (ع) ادامه داد: هم می‌توانیم جامعه را حسینی بسازیم و از او اهمیت تلاش برای برقراری عدالت و آزادگی و گذشت در جامعه انسانی را بیاموزیم، هم می‌توانیم مراسمات و کارهایی انجام دهیم که ارتباطی با منش و سیره عملی زندگی امام حسین نداشته باشد. ما می‌توانیم دینمان و ارادتمان به امام حسین(ع) را با گرفتنِ دست کسی که به رنج و درد افتاده نشان بدهیم یا انسانی را از شرایط بد نجات دهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم نیز درباره «آرمین» نوجوانی که ده سال است در زندان به سر می‌برد و قرار است وجه‌المصالحه‌ تعیین شده برای اخذ رضایت از اولیای دم او تامین شود، توضیحاتی داده شد و مراسم گلریزان برای نجات وی برگزار شد.

شایان ذکر است که آرمین، پسری است که پیش از وقوع حادثه قتل در 16 سالگی، در مدرسه تیزهوشان درس می‌خوانده و هم‌اکنون نیز در حال تحصیل در رشته «مددکاری» در مقطع لیسانس در زندان است؛ رفتار و اخلاق مناسب او توسط واحد مددکاری زندان نیز تأیید شده است.

علاقمندان برای آشنایی بیشتر با جمعیت امام علی(ع)، طرح طفلان مسلم و کمک به آزادی آرمین می توانند به سایت http://life.sosapoverty.org/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha