• شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94062113291
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

"جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر انگلیس شد

"جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر انگلیس شد

جرمی کوربین، از اعضای جناح چپ حزب کارگر انگلیس با بدست آوردن حدود 60 درصد از آرای اعضا و هواداران حزبش به رهبری این حزب رسید.

جرمی کوربین، از اعضای جناح چپ حزب کارگر انگلیس با بدست آوردن حدود 60 درصد از آرای اعضا و هواداران حزبش به رهبری این حزب رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جرمی کوربین پس از به دست آوردن 5 / 59 درصد از آراء در اولین سخنرانی خود به عنوان رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که با پایان جلسه حزب کارگر به راهپیمایی برای حمایت از پناهجویان که در لندن برگزار می‌شود، خواهد رفت.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، مواضع چپگرایانه و سوسیالیستی کوربین در طول رقابت برای رهبری حزب توجه بسیاری را جلب کرد. از سویی عده‌ای به واسطه این مواضع جذب حزب کارگر شدند، اما از سوی دیگر برخی هشدار دادند که چنین مواضع به شدت انتقادی باعث می‌شود که حزب کارگر نتواند در انتخابات رای‌دهندگان میانه‌رو و محافظه‌کارتر را جذب کند.

کوربین خواهان ملی کردن راه آهن، نظارت بیشتر بر بانک‌ها و موسسات مالی و تعطیلی برنامه تسلیحات هسته‌ای انگلیس است. وی همچنین وعده داده بود که با رسیدن به رهبری حزب کارگر به خاطر جنگ عراق در دوران تونی بلر عذرخواهی می‌کند.

به دنبال شکست حزب کارگر در انتخابات پارلمانی اد میلیبند، از مقام خود استعفا داد. محور اصلی بحث‌ها در انتخابات رهبری حزب پس از وی این بود که آیا شکست حزب کارگر به خاطر این بوده که میلیبند سیاست‌های بیش از حد چپگرایانه‌ای را در پیش گرفت، یا اینکه علت شکست این بود که حزب کارگر در واقع موضع روشنی در برابر سیاست‌های محافظه‌کاران و لیبرال‌ها نداشت.

جرمی کوربین به صراحت علیه سیاست‌های حزب کارگر در سال‌های اخیر، به ویژه سیاست‌های این حزب در دوران تونی بلر موضع گرفت و این موضع‌گیری با استقبال گسترده‌ای در میان هواداران حزب کارگر روبرو شد.

ده‌ها هزار عضو جدید به این حزب پیوستند که تصور می‌شود بسیاری از آنها هوادار جرمی کوربین بوده باشند. با این حال بسیاری از چهره‌های کلیدی حزب کارگر از هواداران و اعضا خواسته بودند که در انتخابات رهبری حزب به کوربین رای ندهند. از جمله تونی بلر، نخست‌وزیر سابق از حزب کارگر گفته بود انتخاب رهبری انتخابی دشوار میان "قلب و مغز" است. وی گفت کسانی که قلبشان با جرمی کوربین است، بهتر است یک قلب مصنوعی کار بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha