• چهارشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94061811938
  • خبرنگار : 71530

ربیعی: اعتیاد به سمت اماکن اداری و صنعتی رفته است

ربیعی: اعتیاد به سمت اماکن اداری و صنعتی رفته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سن و جنسیت ابتلا به اعتیاد در جامعه در حال تغییر است و اکنون شاهد آن هستیم که گرایش به اعتیاد به سمت اماکن اداری و صنعتی رفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سن و جنسیت ابتلا به اعتیاد در جامعه در حال تغییر است و اکنون شاهد آن هستیم که گرایش به اعتیاد به سمت اماکن اداری و صنعتی رفته است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، علی ربیعی در حاشیه نهمین کنگره بین المللی دانش و اعتیاد که امروز در مرکز همایشهای بین المللی رازی برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اعتیاد پدیده قابل کتمانی نیست و دولت همواره نسبت به این موضوع حساسیتهای زیادی داشته و رهبر معظم انقلاب نیز سیاستی را در این خصوص ابلاغ کرده که این مساله خود نشان دهنده اهمیت ویژه این موضوع است.

وی ادامه داد: زمینه‌های اجتماعی مبارزه با موادمخدر را باید بیش از پیش مورد توجه دهیم و همچنان رسیدگی به افرادی که بالقوه در معرض اعتیاد هستند را نیز باید در دستور کار خود قرار دهیم.

ربیعی ادامه داد: رویکرد دولت در خصوص اعتیاد محدودکننده است و سیاست‌های اجتماعی برای حل این مساله ارائه خواهیم داد به طوریکه سازمان بهزیستی که در حوزه رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارد از پیشگامان عرصه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ضمن بیان آنکه اورژانس اجتماعی وظایفی را در خصوص مشاوره اعتیاد در درون وظایف سازمانی خود ایجاد کرده، گفت: خانواده، خود فرد معتاد و افراد در معرض ابتلا به آسیب اعتیاد هر سه گروه‌های مهم و تاثیرگذار در آسیب اعتیاد هستند که باید همگی آنها با یکدیگر در نظر گرفته و خدمات خود را به تمامی آنها ارائه دهیم.

وی در ادامه از عملی‌تر کردن اقدامات مراکز نگهداری معتادان خبر داد و گفت: باید بازنگری در خدمات ارائه شده در این مراکز انجام دهیم زیرا شاهد آن هستیم که بسیاری از معتادان بهبود یافته مجددا به چرخه اعتیاد وارد می شوند.

ربیعی در خصوص بیمه معتادان نیز افزود: از سال 92 مساله بیمه معتادان را مطرح و در حال حاضر پوشش بیمه‌ای را با وجود تمامی سختی‌ها عملیاتی کرده‌ایم زیرا معتقدم بیمه معتادان از انحراف درمان نیز جلوگیری خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اشتغال معتادان بهبود یافته نیز گفت: تا حد محدودی توانسته‌ایم در این موضوع و اشتغال بهبود یافتگان اقداماتی را انجام دهیم که در صورت تخصیص اعتبارات لازم این مساله را افزایش خواهیم داد. همچنین آنکه ارائه وام به یک پشتیبان و معرفی بهبودیافتگان به آن فرد برای ورود به چرخه اقتصاد نیز در اولویت کاری وزارتخانه قرار دارد.

وی در پایان به استقرار2900 تیم مشاوره در شهرها و روستاها برای کاهش آسیب اعتیاد اشاره کرد و گفت: اکنون به یک نهضت اجتماعی و تاثیرگذار برای رفع آسیب‌های اجتماعی نیاز داریم و امیدواریم با اقدامات مشاوره‌ای این نهضت را ایجاد و امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha