• چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94061107554
  • خبرنگار : 71091

عباس یاری در پی درگذشت یک هنرمند مطرح کرد

ایرج کریمی یکی از بهترین تحلیل‌کنندگان فیلم در ایران بود

ایرج کریمی یکی از بهترین تحلیل‌کنندگان فیلم در ایران بود

عباس یاری گفت: ایرج کریمی در تحلیل فیلم و مدیوم سینما و نه فقط نقد فیلم، بسیار آدم عمیق و توانایی بود. او جزو بهترین نقدنویسان و تحلیل‌کنندگان فیلم در ایران بود.

عباس یاری گفت: ایرج کریمی در تحلیل فیلم و مدیوم سینما و نه فقط نقد فیلم، بسیار آدم عمیق و توانایی بود. او جزو بهترین نقدنویسان و تحلیل‌کنندگان فیلم در ایران بود.

این منتقد و صاحب‌نظر در پی درگذشت ایرج کریمی (کارگردان و منتقد سینما) در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار سینمایی ایسنا با بیان این مطلب ادامه داد: نگاه او در نقد نویسی، مدیوم کلی سینما بود و بسیاری از عاشقان سینما نقد نویسی را از او یاد گرفتند.

یاری با اشاره به همکاری‌های این هنرمند با مجله «فیلم» یادآور شد: در آخرین روزهای حیاتش نیز با مجله همکاری کرد، او همکاری‌اش را از شماره‌های اول شروع کرد و تا قبل از اینکه در بیمارستان بستری بشود نیز با ما همکاری داشت.

او در پاسخ به اینکه به چه دلیل ایرج کریمی کم فیلم ساخته است؟ گفت: به هر حال فیلم ساختن در اینجا مشکلات خاص خودش را دارد. مگر فیلمسازان مطرح ما چند فیلم ساختند؟ فیلم ساختن یک پروژه دراز مدتی است و زمان می‌برد.

عباس یاری در پایان با اشاره به مدت بیماری ایرج کریمی خاطرنشان کرد: ایرج کریمی رابطه‌اش با مادرش خیلی عجیب بود و در پی مرگ او ما بیشتر نگران مادرش هستیم که در این سالها برای یک بیماری کوچک ایرج ناراحت می‌شد و حالا مرگ او شرایط‌ او را نگران‌کننده می‌کند.

به گزارش ایسنا‌، ایرج کریمی عصر امروز 11 شهریور ماه پس از دو ماه بستری شدن در بیمارستان به دلیل سرطان خون از دنیا رفت.

بنا بر این گزارش، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران هم به مناسبت درگذشت ایرج کریمی پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:«درگذشت نابهنگام ایرج کریمی؛ منتقد برجسته و باسواد سینما برای جامعه فرهنگی ایران ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، فقدان این منتقد و سینماگر ارزشمند را به اهالی فرهنگ و سینما تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان ایشان صبر آرزومند است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha