• یکشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94041408209
  • منبع : نمایندگی فارس

شناسایی دو سوم چاه‌های غیرمجاز در جهرم

شناسایی دو سوم چاه‌های غیرمجاز در جهرم

ایسنا/فارس مدیر آبفای شهرستان جهرم معتقد است که تاکنون دو سوم از چاه‌های غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی شده است.

مدیر آبفای شهرستان جهرم معتقد است که تاکنون دو سوم از چاه‌های غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «ابوالفضل پژوهش» امروز(یکشنبه 14 تیرماه) در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان جهرم، با تأکید بر ضروت تداوم تلاش‌ها برای شناسایی همه‌ی چاه‌های غیرمجاز، گفت: از واگذاری و فروش آب چاه‌ها از سوی صاحبان آن جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول با ابراز نگرانی از برداشت بی‌رویه آب چاه‌های موجود در این شهرستان، افزود: آب شرب شهرستان جهرم از 30 حلقه چاه تأمین می‌شود که 3 حلقه از این چاه‌ها کاملاً خشک و 13 حلقه دیگر دچار مشکل کم‌آبی شده است.

رئیس اداره‌ی امور آب جهرم نیز گفت: علت اصلی شکل‌گیری تمدن بشری وجود آب بود، اما متأسفانه در دهه‌ی 70 و 80 به‌گونه‌ای با این نعمت برخورد کرده‌ایم که خروجی این اقدامات چیزی جز بحران نبوده است.

«ایوب ارجمند» از برداشت 850 میلیون مترمکعب از آب سطحی و زیرزمینی در جهرم خبر داد و گفت: از این حجم 70 میلیون مترمکعب آن از آب‌های سطحی و 770 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی است.

ارجمند بابیان این‌که همه‌ی چاه‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان باید به کنتورهای هوشمند آب و برق تجهیز شوند، خاطرنشان کرد: باید برای مصرف بهینه آب فرهنگ‌سازی شود.

رئیس اداره‌ی امور آب جهرم با بیان این‌که استاندارد برداشت آب در 5 هکتار زمین 3 لیتر در ثانیه است، گفت: اکنون این میزان به 30 لیتر در ثانیه رسیده است.

وی با تصریح این‌که 97 درصد آب‌های این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، به کاهش آبدهی بسیاری از چاه‌ها در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: باید در استفاده از این چاه‌ها تغییر کاربری داد و به محصولات و تولیداتی که نیاز به مصرف آب فراوان ندارند از جمله ایجاد مرغداری، دامداری، کشت گلخانه‌ای و ... روی آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha