• پنجشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94012006295

/در واکنش به اقدامات اخیر عربستان/

بروجردی: مسئولین وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی می‌روند

 بروجردی: مسئولین وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی می‌روند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین ذیربط وزارت امور خارجه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برای تشریح ابعاد مختلف موضوعات رخ داده در عربستان نسبت به زائرین ایرانی حضور پیدا کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین ذیربط وزارت امور خارجه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برای تشریح ابعاد مختلف موضوعات رخ داده در عربستان نسبت به زائرین ایرانی حضور پیدا کنند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی از نوع برخوردهای عربستان با زائرین ایرانی به خصوص موضوع تعدی ماموران عربستانی به دو نوجوان هموطن‌مان اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیسیون امنیت ملی این موضوع بررسی شد و مقرر گردید که مسئولین ذیربط وزارت امور خارجه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برای تشریح ابعاد مختلف این موضوع حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با انتقاد از موضع‌گیری برخی سایت‌ها نسبت به موضوع تعدی به نوجوانان ایرانی، گفت: برخی سایت‌ها با دروغ اظهار کردند که به دو نوجوان ایرانی تجاوز شده است در حالیکه این اتهام بدی برای یک هموطن است و حتما وزارت ارشاد باید این موضوع را پیگیری کند که چرا این دروغ ظالمانه به خرد افکار عمومی رفته در حالی که بر اساس گزارشات پزشکی قانون و مراجع ذیربط اتفاقی واقع نشده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین راستا ادامه داد: مامورین عربستانی به دو نوجوان ایرانی تعرض کرده‌اند ولی این دو نوجوان هوشمند که جزو استعدادهای درخشان ما نیز هستند عکس‌العمل لازم را نشان دادند و اجازه چنین تعدی را به مامورین متخلف عربستانی ندادند و باید از این دو نوجوان به خاطر شهامت و برخوردشان با مامورین عربستانی تقدیر کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم رییس سازمان حج طی نامه‌ای به وزیر عربستان و هم وزارت خارجه از طریق احضار کاردار عربستان در تهران پیگیری‌های لازم را انجام دادند. ضمن اینکه سرکنسول جمهوری اسلامی در جده نیز پیگیری‌های مجدانه‌ای را داشتند و در همان روزی که کاروان در فرودگاه حضور داشتند رییس امنیت فرودگاه جده مامورین را قطار کردند و آن دو نوجوان آن دو نفر را شناسایی کرده و آنها هم دستگیر شده و هم‌اکنون زندانی هستند.

بروجردی در ادامه گفت: در ملاقات شب گذشته سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با مسئول کل امنیتی عربستان این موضوع عنوان شد که مجازات برای چنین خلافی در حد اعدام است و ما آنها را حتما به اشد مجازات می‌رسانیم. ضمن اینکه این موضوع را آقای امیر عبداللهیان نیز تایید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha