• چهارشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94011905888
  • منبع : وزارت امور خارجه

​توضیح افخم درباره آخرین وضعیت حادثه فرودگاه جده

​توضیح افخم درباره آخرین وضعیت حادثه فرودگاه جده

وزارت خارجه ایران اعلام کرد درباره حادثه سوء استفاده جنسی از دو نوجوان ایرانی در عربستان اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه به‌طور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرد درباره حادثه سوء استفاده جنسی از دو نوجوان ایرانی در عربستان اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه به‌طور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال بروز حادثه تلخ سوء استفاده جنسی از دو نوجوان ایرانی توسط ماموران سعودی در فرودگاه جده، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسوولان بخش‌های ذی‌ربط عربستان سعودی اعلام کرده‌اند موضوع را پیگیری می‌کنند و تا عصر روز گذشته نیز بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی توسط سرکنسولگری ما در جده نتایج اولیه اقدامات مسوولان عربستان از تشکیل پرونده برای متهمان در یکی از شعب دادسرای مرتبط حکایت دارد و شواهد حاکی از پیگیری مسوولان ذیربط سعودی است و امیدواریم این روند با جدیت کامل تا صدور حکم و مجازات افراد یاد شده ادامه یابد.

او گفت: وزارت خارجه بلافاصله پس از اطلاع از این حرکت ضداخلاقی به‌طور جدی موضوع را پیگیری کرده و همکاران ما در جده پس از اطلاع از موضوع در فرودگاه این شهر حاضر شده و با حضور مسوولان ارشد فرودگاه به بررسی موضوع پرداختند و مسوولان عربستانی هم ضمن اعلام انزجار از این اقدام اظهار داشته‌اند موضوع برای آن‌ها حیثیتی است و عوامل آن پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی خواهند رسید.

افخم افزود: وزارت خارجه علاوه بر اعتراض رسمی و ارسال یادداشت اعتراضی، کاردار عربستان را احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به ایشان منتقل شده و از دولت عربستان خواستار تسریع اقدامات در روند مجازات متهمان شده‌ایم.

وی اضافه کرد: وزارت امور خارجه اقدامات خود را از کلیه مجاری دیپلماتیک تا حصول نتیجه به‌طور مستمر و جدی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۵۱

حداقل پاسخ به اين اقدام شنيع اخراج سفير عربستان تا حصول نتيجه نهايي يعني اشد مجازات براي مجرمين است.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۱۳

سفير عربستان خيلي وقته ايران نيست خوشتيپ

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۳

اميد وارم مثل بقيه پيگيريها نباشه تا ديگه چنين جراتي نکنند. البته قبلاً هم اخبار مشابه ولي غير رسمي شنيده شده است

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۴۵

حرمت ناموس و آبروي مسلمان از جانش هم بالاتر است هشت سال دفاع مقدس براي حفظ حيثيت مسلماني بود اگر اقدامات شديد و غيرتمندانه انجام نشود دلهاي همه ايرانيان و شيعيان تا ابد تسکين نمي يابد اينجا ديگر جاي ملاحظات سياسي نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۲

بخدا نميدونم چي بگم اگه مسئولين مربوطه کاري نکنن خيانت کردن به مملکت

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۲:۱۲

جای اين که هر سال هي بري عربستان گردن اين انسان نما ها رو کلفت تر کني اگه واقعا دنبال ثوابي(که فکر نميکنم)پولت رو بده مشکل ازدواج چند تا جوون شده يه زوج رو حل کن. به بزرگي خدا قسم خدا بيشتر ميپسنده اين جوري.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۳۳

حتما ايران پيگيري ميکنه چون اگه نکنه به ضرر خودشه و ديگه کمتر کسي جرات ميکنه به اينجور سفرا بره

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۴۳

حج عمره به چه قيمتي؟ از دولت ميخوايم که قاطعانه پيگير اين عمل کثيف باشد. با اينکار آبروي کل ايران رفته نه اون دو بنده خدا. لطفا حج عمره را تا حصول نتيجه تحريم کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۳

لطفا" پيگيري جدي صورت پذيرد طبق قوانين اسلام سنگسار .حج عمره لغوگردد.