• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93052009989

زنگنه را کجا می‌توان پیدا کرد؟!

زنگنه را کجا می‌توان پیدا کرد؟!

رسانه‌ها از نظر من خیلی خیلی مهم هستند، همه شما می‌دانید که چه میزان به اهمیت و نقش رسانه واقفم، خیلی از شما هم شماره تلفن همراه من را دارید و در سال‌های گذشته بارها درباره موضوعات مختلف با من صحبت کرده‌اید، اما از این به بعد قطعا دیگر توقع ندارید با این حجم از گرفتاری‌ها تلفن همراهم را پاسخگو باشم.

رسانه‌ها از نظر من خیلی خیلی مهم هستند، همه شما می‌دانید که چه میزان به اهمیت و نقش رسانه واقفم، خیلی از شما هم شماره تلفن همراه من را دارید و در سال‌های گذشته بارها درباره موضوعات مختلف با من صحبت کرده‌اید، اما از این به بعد قطعا دیگر توقع ندارید با این حجم از گرفتاری‌ها تلفن همراهم را پاسخگو باشم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این حرف‌ها نقل به مضمون از اظهارات بیژن زنگنه، شیخ‌الوزرای دولت در نشست صمیمی‌اش با نمایندگان برخی رسانه‌ها، تنها چند روز پس از تکیه زدن دوباره اش به صندلی وزارت نفت در دولت یازدهم است.

زنگنه که در کوران تلاش برای کسب رای اعتماد بهارستان‌نشین‌ها نشان داده بود به خوبی راه‌های استفاده از کارت رسانه‌ها را بلد است، پس از استقرار دوباره در وزارت نفت نشستی با خبرنگاران برگزار کرد که پر از حرف های خوب بود. از تاکید بر نقش ویژه رسانه‌ها تا برنامه های ویژه برای رسانه‌ها، اما زنگ هشدار را هم در همان نشست به صدا درآورد: کنار گذاشتن تلفن وزیر اتفاقی بود که در آن زمان از سوی خبرنگاران باتوجه به مشغله‌های زنگنه طبیعی به نظر می‌رسید تا زمان ارتباط با رسانه ها محدود شود، اما آن‌چه در هفته‌ها و ماه‌های بعد به چشم خورد این بود که به نظر می‌رسد زنگنه در میان مشغله‌های روزمره‌اش اساسا جایگاه خاصی برای نمایندگان رسانه‌های غیر وابسته به وزارت نفت قائل نیست.

شاید به همین دلیل است که در زمان بیش از یک‌سالی که از عمر دولت "تدبیر" و "امید" گذشته کمتر می‌توان نشان از حضور رسانه‌ای زنگنه پیدا کرد و درحالی که خیلی از رسانه‌های "ناامید" دور گزینه گفت‌وگوی اختصاصی با شیخ الوزرا را خط قرمز کشیده‌اند، حتی فرصتی برای پاسخ گرفتن به سئوالاتشان از شخص وزیر در نشست‌های خبری یا برنامه‌های دیگر هم پیدا نکرده‌اند. این درحالی است که این سیاستی است که محدود به شخص وزیر نیست و معاونان زنگنه هم به استثنای مواردی محدود و جز در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه نفت، برای پاسخ به سوالات خبرنگاران در جمع آنان حاضر نشده اند و نشست خبری خاصی هم به این منظور برگزار نشده است.

در تازه‌ترین رویداد در این زمینه صبح امروز اولین همایش هماهنگی صدور کالا، خدمات فنی و مهندسی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به کشور ترکمنستان در سکوت خبری و تنها با حضور نمایندگان رسانه های وابسته به وزارت نفت برگزار شد. پیگیری خبرنگار ایسنا درباره دلیل برگزاری این همایش بدون حضور خبرنگاران با این پاسخ روبه رو شد: "رسانه‌های وابسته به وزارت نفت در نشست حضور داشته‌اند!" و درباره دلیل این دعوت نشدن از نمایندگان سایر رسانه‌ها گفته شد که خط و مشی وزارت نفت چنین بوده و این در حالی است که این اقدام و عدم اطلاع رسانی مناسب درباره موضوعات صنعت نفت پیشتر نیز از سوی این وزارتخانه انجام شده بود.

نکته مهم‌تر در این راستا این که هفته گذشته نیز تفاهم نامه‌ای بین بیژن زنگنه و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در سکوت خبری در مسکو به امضا رسید که با ابهامات زیادی همراه بود، اما نه شخص وزیر و نه معاونان او خواسته یا ناخواسته در دسترس نبودند تا پاسخی به این ابهامات داده شود.

البته وزیر نفت، قائم مقام و برخی معاونانش در روزهای اخیر در حالی به بهانه روز خبرنگار از تحریریه شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) متعلق به خود وزارت نفت بازدید کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد که از اهمیت رسانه آگاهند و درصورتی که به خوبی توجیه شوند می‌توانند بخشی از زمان فشرده‌شان را به رسانه‌ها اختصاص دهند، اما این‌که چرا "رسانه" از نظر مدیران وزارت نفت به "رسانه‌های وابسته به این وزارتخانه" خلاصه می‌شود و هم‌زمان با روز خبرنگار چه حقی برای پاسخگویی به پرسش‌های سایر رسانه‌ها قائل هستند سئوالی است که بی پاسخ‌ماندنش باعث شده نمایندگان سایر رسانه‌ها که حالا از حضور وزیر یا معاونانش در محل رسانه‌شان یا برگزاری گفت‌وگوی اختصاصی یا حتی نشست خبری هم ناامید شده‌اند، در این فکر باشند که وزیر نفت را کجا می‌توان پیدا کرد تا شاید فرصتی برای پاسخگویی به سئوالات افکار عمومی به وجود بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۸ ۲۱:۱۳

سلام جناب آقای مهندس زنگنه.. یه فکری به حال کارگران شرکت طراحی و مهندسی پتروشیمی شیراز.. Pidec.. کنید.. اکثریت کارگران بالای بیست سال سابقه هستند و حداکثر 4 میلیون حقوق میگیرن