• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93021611188
  • منبع : مطبوعات

/ خبرهای دریافتی سینما و تئاتر /

فیلم برداری فیلم "شبیه شیدایی" به کارگردانی ناصر پویش در نگارخانه هنر ایر ان (خیابان خارک) ادامه دارد.

فیلم برداری فیلم "شبیه شیدایی" به کارگردانی ناصر پویش در نگارخانه هنر ایر ان (خیابان خارک) ادامه دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، گروه تولید پس از پایان یافتن فیلم‌برداری در لوکیشن های هتل باباطاهر، باغ فردوس، نیاوران، پارک پردیسان و پارک خارزم، برای ادامه فیلم ‌برداری در در نگارخانه هنر ایر ان (خیابان خارک) مستقر شده‌اند و تاکنون بیشتر بازیگر‌های فیلم مقابل دوربین مجید طرقی مدیر فیلم‌برداری قرار گرفته‌اند. گروه تولید پس از پایان کار در لوکشین ذکر شده، برای ادامه فیلمبرداری در فرودگاه مهر آباد مستقر خواهند شد.

در این فیلم بازیگرانی چون همایون ارشادی, سارا بهرامی، هستی فرحی, هومن کیایی, شمسی فضل اللهی, صفا آقاجانی, آیسا افشاری, پونه سلیمانی و فریبا آهنگ با حضور نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم شبیه شیدایی در گونه خانواده و با موضوع اجتماعی بوده و فیلم‌نامه آن از سوی ناصرپویش، مهدی ابوهاشم و هستی فرحی نوشته شده است.

داستان فیلم درباره شخصی به نام " نوشین " است که برای رهایی از بحران‌های روحی و عاطفی‌اش به اصرار شوهرش "پیمان" به تهران می‌آید تا در کارگاه نقاشی استاد سابقش "گیسو" برگزار می‌شود، شرکت کند؛ اما با دیدن دخترخاله اش" شیدا"در کلاس درگیر چالش های جدیدی می‌شود.

اسامی عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان: ناصر پویش، مجری‌طرح: ناصر افشاری، نویسندگان: ناصرپویش، مهدی ابوهاشم و هستی فرحی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: آلاله هاشمی، مدیرتولید: محسن صرافی، مدیرتصویربرداری: مجید طرقی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح گریم: علی بهرامی‌فر، طراح صحنه و لباس: سحر گوران، مدیرتدارکات: عباس خدادادی، مدیر مالی: ابراهیم تفرشی، دستیار کارگردان: میلاد نعیمی، منشی صحنه: مریم بهرامی، عکاس: مهسا عباسی، دستیار اول تصویر: سجاد سبحانی، دستیار صدا: محمدرضا حسینی، مدیر صحنه: مریم غفرانی، دستیار صحنه: محمود صادقی، مجری گریم: کامیار آشورنیا و مهشید خاتمی راد، دستیار تدارکات: محمد باقرزاده، احسان خلیلی و حجت روستایی، حمل و نقل: علی بیگلری- یاسر صوفی- شاهرخ کاظمی- جواد میرشفیعی و سینه موبیل: محمود بیابانی.

********

تاریخ پایان اجرای دو اثر نمایشی مشخص شد.

واحد برنامه ریزی و ارزیابی آثار مجموعه تئاتر شهر تاریخ پایان اجرای دو اثر نمایشی به صحنه رفته در این مجموعه را اعلام کرد.

نمایش « پوتین‌ها» به کارگردانی کاوه مهدوی که از هفتم اردیبهشت ماه در کارگاه نمایش به صحنه رفته جمعه 19 اردیبهشت ماه به اجرای خود پایان می دهد.

نمایش « آنتراکت بی آنتراکت» به کارگردانی پریسا مقتدی هم که از 27 فرودین ماه در تالار سایه اجرای خود را آغاز کرده است تا جمعه 26 اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

براساس این گزارش هم‌اکنون نمایش‌های « دن کامیلو» به کارگردانی کوروش نریمانی در تالار اصلی، « طوروپ طرب» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و جواد نوری در تالار چهارسو و « قصه ظهر جمعه» به کارگردانی سید محمد مساوات در تالار قشقایی روی صحنه هستند.

*********

بلیت اینترنتی نمایش «دن کامیلو» به کارگردانی کوروش نریمانی به دلیل استقبال قابل توجه تماشاگران از این پس در دو سامانه فروش بلیت ارائه خواهد شد.

بلیت این اثر نمایشی که از یکشنبه 7 اردیبهشت ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته پیش از این در سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com به صورت اینترنتی به فروش می‌رسید که از روز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه در سایت موسسه قتقنوس با آدرس www.iranconcert.com نیز آماده ارائه خدمات پیش فروش اینترنتی خواهد بود.

براساس این گزارش، تماشاگران می‌توانند هر روز با مراجعه به دوسامانه « ایران کنسرت » و« تیوال» نسبت به تهیه بلیت در روز مورد نظر خود اقدام کنند.

نمایش « دن کامیلو» هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 20 با بازی سیامک صفری، مهران احمدی، الیکا عبدالرزاقی، مهدی بجستانی، بهرام افشاری، هوتن شکیبا و فریده سپاه منصور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

*******

نمایش "هملت" که جوایز بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد از 30 اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت تماشاخانه ایرانشهر نسبت به پیش خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

این نمایش هر روز در سالن استاد سمندریان راس ساعت 20:30 با بازی؛ شبنم فرشاد جو، خسرو شهراز، مهران امام بخش، وحید راد، امین طباطبایی، عمار عاشوری، محمدرضا علی اکبری، بهروز کاظمی، حسام منظور، ساناز نجفی، اسماعیل صالحی و مهراب رستمی به روی صحنه می رود.

نمایش "هملت" برداشتی آزاد از نمایشنامه هملت اثر جاودانه ویلیام شکسپیر است، که توسط شهرام احمدزاده نوشته شده و طراحی صحنه آن را آرش دادگر انجام برعهده دارد. طراحی لباس این نمایش بر عهده الهام شعبانی است. سارا اسکندری طراح گریم و نرگس صفری طراح پوستر و بروشور نمایش هستند.

در گروه کارگردانی این نمایش مهراب رستمی و مرضیه برزی به عنوان دستیاران کارگردان، احمد رشیدی به عنوان مدیر تولید و فائزه دائمی، علی ضیائی و حامد مقدسی همکاری دارند.

علاقه‌مندان به پیش خرید بلیط‌های این نمایش که در 3 روز نخست با 20% تخفیف ارائه می شود می توانند، با مراجعه به سایت تماشاخانه ایرانشهر به آدرس www.tamashakhaneh.ir/ticket نسبت به پیش خرید بلیط های تخفیف دار این نمایش اقدام کنند.

*******

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از 20 اردیبهشت ماه میزبان 10 گروه نمایشی از دیگر استان‌های کشور می‌شود.

10 گروه نمایشی راه یافته به این دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی از دانشگاه‌های هنر کرمان، آزاد جویبار، پیام نور کرج، نبی اکرم تبریز، علمی کاربردی فرهنگی هنری کرمانشاه، آزاد شیراز، دانشگاه آزاد ممسنی لرستان، پیام نور لواسانات، آموزش عالی مشهد و علمی کاربردی نی ریز هستند.

نمایش "بازرس هاند واقعی" نوشته تام استوپارد کار مشترکی از رعنا آقا بزرگی و رضا آقا بزرگی از دانشگاه پیام نور لواسانات شنبه -20 اردیبهشت ماه- در دو نوبت 17 و 20 در تالار هنر روی صحنه می رود. نمایش "آدمک سلام" نوشته محمد رضا محمودی به کارگردانی شهاب محمودی از دانشگاه آزاد جویبار یکشنبه -21 اردیبهشت ماه- در ساعات 17:30 و 20:30 در سالن کوچک تالار مولوی به اجرا در می‌آید.

نمایش "آرایشگر" نوشته سهند خیر آبادی کاری از محمد حسن نیازی از دانشگاه آموزش عالی مشهد 23 و 24 اردیبهشت ماه ساعت 17 در تالار هنر و نمایش "روایت عاشقانه‌ای از مرگ در ماه اردیبهشت" نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی بابک دقیقی 24 اردیبهشت ماه از دانشگاه باهنر کرمان ساعت 16 و 19 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می شود.

همچنین 24 اردیبهشت ماه، نمایش "A.B" نوشته حسین امرایی کاری از محمد مهدی حنفی از دانشگاه پیام نور کرج ساعت 17:30 و 20:30 در سالن کوچک مولوی، نمایش "سعادت لرزان مردمان تیره روز" نوشته علیرضا نادری به کارگردانی مجتبی مرادی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه ساعت 14:30 و 17 در سالن استاد صمیمی مفخم دانشگاه تهران و نمایش "اینجا نور آباد نیست" نوشته اسماعیل سعیدیان کاری از میلاد انصاری از دانشگاه آزاد ممسنی ساعت 18:30 و 16 در پلاتوی عروسکی دانشگاه هنر روی صحنه می رود.

25 اردیبهشت ماه نیز نمایش "من هملت را روایت می کنم" نوشته و کاری از میرسعید مولویان از دانشگاه نبی اکرم تبریز ساعت 17:30 و 20:30 در سالن کوچک تالار مولوی، نمایش "پرتره ناتمام از کلاغ سفید" نوشته سیامک کمالی سروستانی به کارگردانی سپیده کریمی از دانشگاه آزاد شیراز ساعت 14:30 و 17 در سالن خورشیدی دانشگاه تهران و نمایش "طوبی در جنگ" نوشته محمد ابراهیمیان کاری از محمد فروزان از دانشگاه علمی کاربردی نی ریز ساعت 17 و 20 در تالار هنر به روی صحنه خواهد رفت.

هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت سال جاری به دبیری سیاوش قائدی در تهران برگزار می شود.

***********

روز فیلم کوتاه سینماتک خانه هنرمندان ایران چهارشنبه 17 اردیبهشت برگزار می‌شود.

چهل و دومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران چهارشنبه 17 اردیبهشت به روز فیلم کوتاه اختصاص دارد.

در این روز 12 فیلم کوتاه در چهار بخش از ساعت 16 تا 20 روی پرده می‌رود که برنامه و زمان پخش آن‌ها به شرح زیر است:

بخش اول: ساعت 16

نگاه / فهمیزی (2 دقیقه)

به اضافه یک - خوانده - تا آغاز / صفرزاده (10 دقیقه)

خاک، سیب، زندگی / سجادی (8 دقیقه)

نمایشگاه عکس / سجادی (5 دقیقه)

بخش دوم: ساعت 17

شکارچی / طالب (27 دقیقه)

رها/ پارسامهر و نعیمی (30 دقیقه)

بخش سوم: ساعت 18

آستانه / کوداغی (20 دقیقه)

لانگ شات / امیرحسینی (9 دقیقه)

پندار / رویان (11 دقیقه)

یلدا / رویان (18 دقیقه)

بخش چهارم: ساعت 19

نوار ویدیو / شاعری (15 دقیقه)

آخرین نوبت برای زایمان / جسور (23 دقیقه)

*******

1189 اثر به دبیرخانه جشنواره نهال رسید.

مهلت پذیرش آثار در بخش مسابقه عکس و پوستر یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال دوشنبه 15 اردیبهشت به پایان رسید و از هفته آینده روند بررسی و گزینش آثار رسیده آغاز خواهد شد.

همچنین گزینش آثار در بخش مسابقه فیلم نیزآغاز شده است که اسامی فیلم‌های منتخب هفته آخر اردیبهشت ماه اعلام می شود.

در این دوره 1189 اثر به جشنواره رسیده است که شامل 605 اثر در بخش عکس،102 اثر در بخش پوستر و 482 اثر در بخش فیلم می باشد که از این میان 42 فیلم انیمیشن˛ 102 فیلم تجربی˛ 174 فیلم داستانی˛ 77 فیلم سال اولی˛ 64

فیلم مستند و 23 فیلم نیمه بلند به دبیرخانه رسیده است.

لازم به ذکر است بنابر تصمیم دبیر جشنواره˛ هیئت انتخاب بخش فیلم و بخش عکس و پوستر جشنواره نهال همزمان با اعلام اسامی آثار راه یافته به جشنواره معرفی خواهند شد.

یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال سوم تا دهم خرداد ماه 93 به دبیری علیرضا قاسمی برگزار می شود.

*******

نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" نوشته اکبر رادی و به کارگردانی های مرزبان دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه چهار مهمان ویژه داشت.

مسعود دلخواه، داروش مؤدبیان، منیژه محامدی و محمد اسکندری شب گذشته، از دهمین اجرای نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ " دیدن کردند.

دو روز پیش نیز میترا حجار، داریوش اسدزاده و کیوان ساکت از این نمایش دیدن کرده و رضایت خود را از اجرا اعلام کرده بوند.

علی نصیریان، امین زندگانی، فرزانه کابلی، فردوس کاویانی، قاسم زارع، لیلا برخورداری، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، اکرم حاج‌حسینی و سهیل دیوسالار در این نمایش 90 دقیقه‌ای ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" تا 13 خردادماه ، ساعت 19 و با مدت زمان 90 دقیقه، در تالار وحدت روی صحنه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha