• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 92101709148
  • خبرنگار : 71451

انتقاد یک مسئول: کتاب «هوبره» زاده تخیل است

انتقاد یک مسئول: کتاب «هوبره» زاده تخیل است

مسئول اعزام مجروحین درمانگاه کمپ B (شهید صباغان) ماهشهر گفت: بیشتر مطالب کتاب «هوبره» تخیلی و داستان‌سرایی است.

مسئول اعزام مجروحین درمانگاه کمپ B (شهید صباغان) ماهشهر گفت: بیشتر مطالب کتاب «هوبره» تخیلی و داستان‌سرایی است.

یاسر زائری که در دوران دفاع مقدس مدتی مسئول اعزام مجروحین درمانگاه «کمپ B‌» و مسئول درمانگاه کمپ B (شهید صباغان) ماهشهر بوده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب که کتاب «هوبره» به عنوان یک اثر مکتوب در حوزه دفاع مقدس غیرقابل قبول است، توضیح داد: علی‌رغم همه احترامی که به آقای نویسنده کتاب «هوبره» قائل هستم، باید بگویم بیش از 80 درصد از مطالب کتاب، کذب است.

وی ادامه داد: آقای عچرش نویسنده کتاب هوبره با بهره‌گیری از تخیل خود خواسته است قهرمان‌سازی و داستان‌سرایی کند تا رمانی را خلق کند. از همین رو کتابی که به رشته تحریر درآمده است را نمی‌توان کتابی مستند در حوزه دفاع مقدس قلمداد کرد. چرا که برخلاف آنچه در کتاب عنوان کرده است، حتی یک بار هم مجروح نشده است و به عنوان رزمنده در سنگر جبهه‌ها نیز حضور نداشته است.

زائری با اشاره به بی‌توجهی نهادهای مربوطه در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس گفت: من از این بی‌توجهی‌ها که به آثار مکتوب دفاع مقدس شده است در تعجب هستم. چرا که بدون بررسی و تحقیق به این کتاب اجازه نشر داده‌اند. مسئولان باید بدانند هشت سال دفاع مقدس بازه تاریخی کم‌ارزشی نیست که به دلیل کم‌کاری‌ها یا بی‌توجهی‌ برخی مسئولان دچار تحریف شود. اکنون این مسئله بر عهده ما رزمندگان و افرادی که در آن دوران نقش ایفا کرده‌اند، احساس می‌شود که جلوی چنین سوءاستفاده و تحریف‌هایی را بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به همراه اعضای ستاد امداد درمان ماهشهر که در این کتاب از آن‌ها اسمی برده یا اشاره‌ای به آن‌ها شده در حال برگزاری جلساتی هستیم تا مطالب خلاف واقع و کذب را در جلسه نقد کتاب با دلیل و سند بیان کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۷ ۰۸:۰۳

بسمه تعالي سلام لطفآ جوابيه اقاي دكترعلي عچرش را نيز چاپ فرماييد باتشكر