• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92082716007
  • خبرنگار : 71431

ادعای یک قربانی اسیدپاشی: خانواده اسیدپاش تهدیدم می‌کنند

ادعای یک قربانی اسیدپاشی: خانواده اسیدپاش تهدیدم می‌کنند

داوود روشنایی جوانی است که دوم آبانماه سال 84 از سوی فردی به نام «حمید – ص» مورد اسیدپاشی قرار گرفته و اکنون پس از گذشت حدود 9 سال از روز حادثه همچنان از اجرایی‌نشدن حکمش گله دارد و از رئیس دستگاه قضا می‌خواهد که زودتر به این موضوع رسیدگی کند.

داوود روشنایی جوانی است که دوم آبانماه سال 84 از سوی فردی به نام «حمید – ص» مورد اسیدپاشی قرار گرفته و اکنون پس از گذشت حدود 9 سال از روز حادثه همچنان از اجرایی‌نشدن حکمش گله دارد و از رئیس دستگاه قضا می‌خواهد که زودتر به این موضوع رسیدگی کند.

این قربانی اسیدپاشی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه خانواده متهم به شکل غیرمستقیم مرا تهدید می‌کنند گفت: متاسفانه پس از آن که مورد اسیدپاشی قرار گرفتم حتی یک بار نیز خانواده متهم برای کسب رضایت نزد من یا وکیلم نیامده‌اند .

روشنایی مدعی شد: حتی در یکی از آخرین تماس‌هایی که حدود دو سال پیش با خواهر متهم داشتم وی گفت که تعداد زیادی در اسید سوخته‌اند و تو هم یکی از این افراد هستی.

این قربانی اسیدپاشی با اشاره به روند پیگیری پرونده‌اش افزود: پرونده آمنه بهرامی که حدود شش ماه زودتر از من قربانی اسیدپاشی شد، پس از گذشت هفت سال به سرانجام رسید اما متاسفانه پرونده من وارد سال نهم شده و تاکنون حکم صادره، اجرا نشده است.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه دادگاه برای رسیدگی به شکایتش از عامل اسیدپاشی افزود: آخرین جلسه دادگاه در سال 88 به ریاست قاضی عزیزمحمدی که قاضی پرونده آمنه بهرامی نیز بود، برگزار شد و پس از آن حکم صادره در شعبه دیوان عالی کشور به ریاست قاضی عروجی نیز مورد تایید قرار گرفت.

روشنایی با بیان اینکه قصاص چشم چپ و دیه حکمی است که برای من در نظر گرفته شده است گفت: پس از رفتن حکم به دیوان عالی کشور خواسته شد که پزشکی قانونی نحوه اجرای آن را تایید کند که پس از برگشت پرونده در صحبتی که قاضی عزیزمحمدی با رئیس وقت سازمان پزشکی قانونی داشت، چگونگی اجرا تایید شد و پرونده مجدد به دیوان عالی کشور بازگشت.

وی با بیان اینکه پرونده درسیزدهم فروردین‌ماه سال 90 در شعبه ششم دیوان عالی کشور به تایید نهایی رسید به ایسنا گفت: پس از آن که حکم به لحاظ قانونی و شرعی تایید شد برای اجرا به اجرای احکام رفت که در آنجا خواسته شد تا پزشکان پزشکی قانونی خود نحوه اجرای قصاص را تایید کنند که باز هم از سوی پزشکان نحوه اجرا و قابلیت آن تایید شد.

این قربانی اسیدپاشی با اشاره به ارسال پرونده‌اش برای اذن رئیس قوه قضاییه افزود: بنا بر اطلاعاتی که من دارم رئیس دستگاه قضا از طریق معاونت قضایی نامه‌ای به دادسرای ناحیه 27 ارسال کرده که بر اساس آن از تاخیر در اجرای پرونده انتقاد کرده بود اما به نظر می‌رسد در ارسال حکم نهایی از اجرای احکام به رئیس قوه قضاییه کوتاهی صورت گرفته و افرادی هستند که اجازه رسیدن نامه به آیت الله آملی لاریجانی را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه تا کنون مراجعه‌ای به رئیس دستگاه قضا نداشتم گفت:‌ حدود سه ماه پیش با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور دیداری داشتم که وی نیز نامه‌ای را به معاون قضایی قوه‌قضاییه ارسال و خواستار رسیدگی سریع به پرونده شد اما متاسفانه تاکنون حکم اجرا نشده است.

روشنایی همچنین درباره وضعیت متهم و شرایط وی نیز گفت: بنابر اطلاعاتی که من دارم تا حدود چهار ماه پیش متهم در زندان رجایی‌شهر زندانی بود اما در حال حاضر اطلاعی از وی ندارم.

به گفته این قربانی اسیدپاشی پیش از این یک بار متهم از زندان آزاد شده که با دستور قاضی عزیزمحمدی بار دیگر دستگیر و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

وی درباره اقدامات انجام گرفته از سوی خانواده متهم برای جلب رضایت نیز وی گفت: بر اساس اطلاعات من خانواده «حمید - ص» در قم ساکن هستند اما متاسفانه نه تنها برای رضایت نزد من یا وکیلم نیامده‌اند بلکه به شکلی غیرمستقیم نیز مرا تهدید کرده و به من گفته‌اند که کاری خواهند کرد تا با استفاده از نفوذی که دارند نه تنها حکم اجرا نشود که خود من با پای خودم برای کسب رضایت نزد آنان بروم.

سه سال به دنبال دیدار احمدی‌نژاد بودم

وی همچنین درباره آخرین وضعیت درمان و پیگیری جراحی‌های خود نیز گفت: قریب به 9 سال است که خانه‌نشین شده‌ام اما حدود سه سال به دنبال دیدار با آقای احمدی‌نژاد بودم تا سرانجام توانستم به ثمره هاشمی مشاور ارشد وی دسترسی پیدا کنم.

روشنایی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های فراوان دستوری از جانب رییس دولت‌دهم به وزیر وقت بهداشت، دکتر طریقت‌منفرد صادر شد که بر اساس آن تیمی از پزشکان می‌بایست مرا معاینه کرده و پس از برآوردهای هزینه درمان داخل کشور تمامی آن از سوی دولت پرداخت می‌شد.

این قربانی اسیدپاشی با بیان اینکه برای پیگیری پرونده‌اش تا بیمارستان لبافی‌نژاد و فاطمه الزهرا (س) نیز پیش رفته است گفت: متاسفانه پس از اتمام عمر دولت و روی کار آمدن دولت جدید به من گفتند که مصوبات دولت قبل قابلیت اجرا ندارد.

می‌خواهم با رئیس‌جمهور دیدار کنم

وی درباره پیگیری‌هایش در دولت جدید نیز گفت: حدود یک ماه پیش پیگیری‌هایم را ادامه دادم که به من گفته شد دولت تنها می‌تواند تا سقف سه میلیون تومان آن هم به شکل غیرمستقیم به من کمک کند.

روشنایی اضافه‌کرد: بر این اساس من باید بعد از انجام عمل‌های خود نزد دولت رفته و حداکثر سه میلیون تومان از هزینه عمل‌های خود را دریافت می‌کردم که این رقم در مقایسه با هزینه میلیاردی درمان من رقم بسیار ناچیزی بود.

وی با بیان اینکه به دنبال دیدار با رییس‌جمهور و رییس قوه قضائیه برای حل مشکلات درمان و اجرای حکمش است، به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد علی‌رغم این‌که من و آمنه بهرامی هر دو در زمانی نزدیک به هم دچار حادثه شدیم اما توجهات رسانه‌ای به وی سبب شد تا حکمش را زودتر از من دریافت کند، متاسفانه نمی‌دانم به چه علت حکم من اجرا نشده و من همچنان پس از گذشت 9 سال بلاتکلیفم.

به گزارش ایسنا، داوود روشنایی در دوم آبان‌ماه سال 84 حدود سه هفته‌ از زمانی که به دلیل لاغری از سربازی معاف شد و در جستجوی کار بود، در ساعت 11:30 در حوالی محله مجیدیه مشغول رفتن به پارک بود که توسط جوانی مورد اسید پاشی قرار گرفت. به گفته این قربانی اسیدپاشی متهم در دادگاه هر بار بهانه‌های مختلفی را برای انگیزه‌اش اعلام می‌کرد از جمله اینکه توسط من مورد آزار قرار گرفته و ... که آخرین بار نیز مدعی شد که من را با فرد دیگری اشتباه گرفته است!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۴۲

براي اسيدپاشي بايد مجازات ديگري در نظر گرفته شود و رسما به عنوان محاربه بايد پيگيري شود. اين خيلي مسخره است که شخصي به دليل نگهداري (گاهي حتي بدون علم) مواد مخدر به اعدام محکوم شود اما اشخاص جانورصفتي که اغلب به دليل حسادت و کينه اقدام به اسيدپاشي ميکنند، يا قصاص به مثل مي شوند، آن هم به اين شکل تسويف، يا امکان رافت پيدا مي‌کنند و به نوعي تبرئه ميشوند. بايد مجازات اين اشخاص به غير از قصاص به مثل، چيزي باشد که لياقتش را دارند. خود من بارها مورد خيانت نزديکترين افراد فاميل قرار گرفتم اما واگذارشان کردم به خدا و زندگي خودم را ميکنم. دليل نميشود که انتقام بگيرم.

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۷:۳۰

9 ساله دستگاه قضايي طرفو علاف کرده که چي بشه؟ چرا جاني و اسيدپاش بايد ول بگردند؟