• سه‌شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92041810950
  • خبرنگار : 71186

سود میلیارد تومانی فوتبالیست‌ها از واردات خودرو

سود میلیارد تومانی فوتبالیست‌ها از واردات خودرو

در حالی هر یک از اعضای تیم ملی فوتبال مجوز واردات یک دستگاه خودرو را دریافت کرده‌اند که میانگین سود این واردات برای هر کدام از آن‌ها حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود.

در حالی هر یک از اعضای تیم ملی فوتبال مجوز واردات یک دستگاه خودرو را دریافت کرده‌اند که میانگین سود این واردات برای هر کدام از آن‌ها حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش به دنبال صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، رییس‌جمهوری 50 میلیون تومان پول نقد به همراه حواله واردات یک دستگاه خودرو خارج از شمول مقررات ناظر بر واردات این محصولات را به اعضای این تیم هدیه کرد.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو، واردات یک دستگاه خودروی گران قیمت خارجی برای هر یک از فوتبالیست‌ها حداقل یک میلیارد تومان سود در بر خواهد داشت.

یکی از واردکنندگان خودرو می‌گوید: طبق قانون ورود هر خودروی خارجی به کشور باید در چارچوب مقررات مربوطه از جمله داشتن نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در ایران صورت گیرد.

وی با بیان این‌که با مجوز صادر شده فوتبالیست‌ها می‌توانند خارج از شمول این مقررات هر خودروی دلخواه مانند فراری، لامبورگینی و رولز رویس را وارد کنند، خاطرنشان می‌کند: بنابراین با توجه به آن‌که خودروهایی که اینگونه وارد کشور می‌شوند تک بوده و نمونه مشابه آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد دارای ارزش بسیاری برای خریداران خواهند بود.

به گفته وی سال گذشته یک دستگاه خودروی فراری قرمز رنگ که وارد کشور شده بود به قیمت حدود سه میلیارد تومان به فروش رسید در حالی که با توجه به قیمت 160 هزار یورویی این خودرو و همچنین با توجه به نرخ روز یورو، قیمت تمام شده واردات این خودرو حدود یک میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده سود حدودا دو میلیارد تومانی واردکننده آن است.

در این شرایط فوتبالیست‌ها برای کسب حداکثر سود از واردات خودرو باید گران قیمت‌ترین خودروها را وارد کشور کنند. هم‌اکنون قیمت روز خودروهایی چون فراری و لامبورگینی با توجه به مدل‌های مختلف آن بین 160 تا 250 هزار یورو است بنابراین با توجه به تعرفه و همچنین با احتساب نرخ ارز، هزینه واردات این خودروها حدودا بین یک تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان خواهد بود.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو چنین خودروهایی در صورت واردات با توجه به تک بودن آن‌ها در کشور ارزشی بین سه تا پنج میلیارد تومان خواهند داشت.

یکی از فعالان بازار خودرو درباره نحوه تعیین قیمت چنین خودروهایی می‌گوید: اصولا خودروهایی که تعداد بسیار محدود و حتی گاهی یک دستگاه از آنها در کشور وجود دارد خودروهای "بی قیمت" هستند به این معنی که قیمت این خودروها نه براساس فرمول هزینه تمام شده واردات به اضافه سود، بلکه براساس توافق بین خریدار و فروشنده تعیین می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر در صورت واردات خودروهایی چون فراری یا لامبورگینی قیمت روز این خودروها در بازار ایران بین سه تا پنج میلیارد تومان خواهد بود.

این در حالی است که در دنیا خودروهای لوکس و گران قیمت‌تری نیز وجود دارد که البته با توجه به هزینه‌های بالای خرید و واردات آن‌ها به کشور و همچنین بالا رفتن شدید قیمت فروش در ایران، واردات آن‌ها برای فوتبالیست‌ها به صرفه نبوده و آنها باید به واردات خودروهایی چون فراری و لامبورگینی با قیمت‌های فروش سه تا پنج میلیارد تومانی بسنده کنند.

یک واردکننده خودرو در این زمینه می‌گوید: مطمئنا فوتبالیست‌هایی که از توان مالی لازم برخوردار هستند با هزینه کردن مبلغی در حدود یک میلیارد تومان خودروی گران قیمتی را وارد کرده و با فروش آن حداقل یک میلیارد تومان سود نصیبشان خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌که فوتبالیست‌هایی که از نقدینگی لازم برای واردات این خودروها برخوردار نبوده و یا تمایلی به این کار ندارند چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: احتمالا این دسته از فوتبالیست‌ها نیز حواله (امتیاز) واردات خودرو را خواهند فروخت که البته قیمت آن نیز توافقی تعیین می‌شود اما می‌تواند مبلغی حدود 200 میلیون تومان باشد.

در این شرایط با توجه به صدور مجوز واردات حدود 20 تا 25 دستگاه خودروی خارجی برای اعضای تیم ملی فوتبال به نظر می‌رسد که در آینده شاهد تردد خودروهای گران قیمتی چون فراری، لامبورگینی و رولز رویس در داخل کشور به ویژه پایتخت خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۰:۰۹

بالاخره نتيجه تصميمات احساسي همين ميشه. حالا که تنها بابت صعود به جام جهاني به هر ملي‌پوش اين پاداش نجومي رو دادن سوال پيش مياد که به واليباليست‌ها که کار به مراتب بزرگتري انجام دادن چي ميدن؟ اصلا به قهرمانان المپيک كه مطمئنا کارشون مهمتر و بزرگتر بوده چي ميدن؟ اصلا يه چيز ديگه در صورتيکه تيم ملي به فرض از گروه خودش تو جام جهاني بالا بره چه پاداشي ميدن؟ بهتر بود که پاداش‌ها رو با فکر تعيين ميکردن نه با احساس

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۰:۲۵

واقعا خدا رو خوش مياد که به اين قشر کم‌کار يه همچين امتيازاتي بدن؟ آخه به خاطر چي؟ خدا ازشون نگذره. از آدمايي که اينقدر راحت حق و ناحق مي‌کنن

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۰:۵۲

كوفتشون بشه ورزش‌هاي ديگه از بي پولي دارن نابود ميشن اما همه پولهاي مفت و بي حساب به صندوق فوتباليستهاي درجه دوم ميرسه من به شخصه از حق خودم نمي گذرم آقايون اون دنيا بايد جواب بدن

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۱:۱۹

مردم بدبخت نان شب براي خوردن ندارند بعد ... !!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۲:۱۱

قربون خدا برم ببين اينا چه پولايي که به جيب نميزنند. واقعا که دنيا صاحب نداره وگرنه عدالت بايد در مورد همه اجرا ميشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۲:۵۴

ما كه راضي نيستيم حالا خودشون ميدونن چون همش بيت‌الماله

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۴

آقا يا خانم م عزيز دنيا صاحب داره. ما نداريم!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۷:۰۸

موافقم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۸

انسانهايي وجود دارن در همين کشور مثل استانهاي هرمزگان و بوشهر و خوزستان و سيستان که ماهي يکبار هم نمي تونن سر سفره زن و بچه‌شون گوشت و برنج ببرن. آيا اين انصافه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۳

شمايي که مياي ميلياردي هديه ميدي آيا براي ازدواج و مشکل بيکاري جوانان هم راهي انديشيدي؟ آيا با وام شش ميليوني ميشه ازدواج کرد؟ آيا شش مليون هزينه چرخ جلوي اين اتومبيلها ميشه؟ و هزاران آياي ديگر ...

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۲

به‌ راستي در کره به غير از آن تک‌موقعيت که آن هم اشتباه حريف بود چه کرديم؟ بازيهاي بسيار بد در مقابل حريفان گذشته چي؟ اين انصاف است که در اين کشور تعدادي به نان شب محتاج باشند و عده‌اي در فکر بذل و بخشش؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۷

فوتباليست ها خودشون در طول سال ميليون ها تومن از بيت المال ميگيرن ديگه اين پاداش ها معني نداره.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۳:۵۱

دو سال براي يك وام سه ميليون توماني اقدام كردم يك سال طول كشيد تا تأييد كردند شش ماه هم هست كه دنبال فراهم كردن شرايطي هستم كه براي پرداخت وام گذاشتن خدا رو خوش مياد؟ منم دارم زحمت ميكشم كار ميكنم جون ميكنم به اندازه خودم مفيد هستم براي جامعه تازه اونا عشق و حال و تفريح هم دارند كار كردن من همش جون كندنه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۲

حیف این پولهای بی زبون که تو جیب این فوتبالیستهای درجه 4 جهان میره -- این پولا حق مدال‌آوران المپیک و یا همین والیبالیست‌هاست

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۸

همون پولايي که از طرف باشگاهاشون ميگيرند 80 درصدش اضافيه چه برسه به اين هديه‌ها. عمرا از فوتبال خوشم بياد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۴:۴۸

يک تا دو ميليارد تومان، اين واقعا بيشتر به يک شوخي شبيهه!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۱

به بعضي از خبرنگاران و هنرمندان با کلي منت 400 آخر سال پاداش مي‌دهند اما به اين جماعت ... خوبه! معني عدالت در مملکت اسلامي رو هم فهميديم. کاش يه نفر پيگير حق ما باشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۵

من به سهم خودم از اين بخشش‌ها راضي نيستم. اينها با اين پول آتش سر سفره‌هايشان مي‌برند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۶

ميتوان تبصره گذاشت که سود تا 500 ميليون تومان نوش جانشان، بيشتر از آن را به ياشگاهها براي تقدير از اينکه بازيکنان را ساخته اند و براي هزينه در تيمهاي جوانان بپردازند.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۳

واقعا گريه اقشار کم‌درامد در مياد ...

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۶:۰۱

گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو آنچه البته به جايي نرسد فرياد است!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۶:۱۴

چه استعداد هايي در مدارس و دانشگاه ها بخاطر بي پولي از بين مي رود و اينجا پول همه رو دارند به کساني مي دهند که هيچ فايده اي براي جامعه ندارند!! خدا هست و قيامتي و ... .

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۶:۵۹

سلام هر چي بهشون بدن حقشونه به خاطر اينكه كل ملت ايران از ته دل شادي كردن

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۰۷:۳۶

حرومشون باشه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۵

خيلي ببخشيد اينا وظيفشون رو انجام دادند. مثلا بهترينهاي کشور رو انتخاب کردند که ببرند. اگر مي‌باختند بايد تنبيه مي‌شدند. حيف سرمايه مملکت

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۷

6 ماهه که به خاطر گرفتن يه تندر 90 قوطي حلبي شوراي رفاقت و ايران خودرو و سازمان حمايت و ... ما رو سر کار گذاشته‌اند و ارزش پس‌انداز کارمندي ما رو که با جون کندن در آورده بوديم به هيچ تبديل کردن. حالا از پول مملکت دارن به اين فوتباليست‌ها بذل و بخشش ميکنن. خدا ازتون نگذره

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۱۰

من به سهم خودم از دادن پول بيت المال به اين فوتباليستها راضي نيستم و در آخرت به سهم خودم جلوي اين کساني که اين پولها را ميدهند را خواهم گرفت و اين را بايد پرسيد که اگر اين پاداشها و قراردادهاي ميلياردي را براي ايجاد فضاي ورزشي هزينه کنيم بهتر نيست تا افراد بيشتري بتوانند ورزش کنند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۱۴

اي كساني كه مي گوييد نبايد تبعيض گذاشت و هيچ فرقي بين فوتبال با بقيه ورزشها نيست، آيا تا به حال براي ورزشي غير از فوتبال شادي ميليوني تو كشور بر پا شده؟؟؟ كمي منصف باشيد. مباركشون باشه ...

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۱۹

من مهندس عمرانم. کلي زحمت کشيدم و با نداري و بدبختي درس خوندم. بيش از يک ساله بيکارم. حتي پول خريد يه شارژ تلفن هم ندارم. اونوقت يه فوتباليست توي حتي درجه چندم بايد چند برابر ما و استادان دانشگاه درآمد داشته باشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۲۹

واقعا که بي انصافي است ...

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۳۱

ینی کل این یه میلیارد بشه خرج دوا و درمون

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۳۴

ميشود ذکر شود اين خودروهاي گرانقيمت را چه کساني سوار ميشوند و درامدشان چقدر است؟؟!! و آيا از راه درست و حلال اين درامد حاصل شده يا...؟؟!! اختلاف طبقاتي چقدر بايد باشد؟؟!! اين مثل را بياد داشته باشيم «در فکر اين بودم که امسال آمد و من کفش نو ندارم، ديدم اگر من کفش نو ندارم اون يکي پا ندارد!!»

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۴۳

آقايي که ميگي حقشونه، واقعا حالا فهميدم چرا بايد تو کشور ما همچين اتفاقاتي بيفته ... تا امثال شما توي اين جامعه هستن وضع از اين هم بدتر ميشه. معلومه شما فوتبال ميتونه دلتو شاد کنه ولي ازدواج جوونا و خونه‌دار شدن افراد و غيره نميتونه دلتو شاد کنه. از صحبتت فهميدم بي‌منطق هستي. راستي مدال آوردن جانبازا توي پارا المپيک يا پيروزي بچه‌هاي کشتي که از اقشار پايين جامعه بودن دلتو شاد نکرد؟؟ پيروزي واليباليستها چي؟؟ معلومه از اين مردم نيستي و طرفدار تجملات و بريز بپاش هستي و خوشت مياد حقت خورده بشه. واقعا براي امثال شما متاسفم. يا علي

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۴۶

يعني خدا چه جوري راضي ميشه اقشاري مثل ما در فقر باشن بعد اينا در رفاه کامل و تفريح کامل زندگي کنند؟ مگر چکار کردن؟؟؟!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۵۴

ثبت رکورد شناي خانم اصغري چقدر هزينه دارد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۱۹:۵۶

به اين آقايان پول يامفت ميدهند وقتي به پرداخت معوقات ايثارگران ميرسه که مصوبه سال 68 مجلس ميباشد و وجه آن را دولت پرداخت ميکند؟؟!! ولي....؟؟!! ناگفته نماند همين قشر بودند که با خون خود عزت را به ميهن اسلامي هديه کردند؟! تبعيض تا به کجا؟؟!! متاسفم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۲۰:۱۱

ميخوام به شهرام داداشي بگم که نفست جاي گرم بيرون مياد که ميگي حقشون يک ميليارد

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۸ ۲۰:۲۳

نه فقط اينجا بلکه در هيچ جاي مملکت حق وعدالت وجود نداره

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۰۲:۰۱

9 ماهه ماشينم خرابه پول ندارم درست کنم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۰۲:۵۴

وارادات خودرو کاری بود که این بازیکنان به طور دائمی - البته مشکوک به طرق نادرست! - انجام می‌دادند و خودتان لابد از پچ‌پچ‌های مردم در مورد فعالیتهای اقتصادی آنها خبر دارید. حالا اینکه مجوز ورود یک خودرو آن هم به طور قانونی به آنها داده شود برای شما دردآور است؟ متوجه نیستید چرا؟ وقتی قاچاق یک کالا زیاد می‌شود دولت ناچارا باید ورودش را به صورت قانونی و ضابطه‌مند در آورد. اینطوری وزارت ورزش می‌داند در بحث وارادات خود رو کدام بازیکنان وارد بیزينس‌های خلاف شده‌اند. ضمنا هیچ‌کس برای پیروزی‌های والیبال شادی نکرد و به خیابان نریخت.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۰۳:۰۷

براي خراب کردن رشته فوتبال چه کارهايي که نميکنن!!!! بدبخت ديگه رشته‌ها که ورزشکاراشون تو آبميوه‌فروشي ميخوابه. کاش فوتباليست‌هايي که اين پاداشو گرفتن يه کم فقط يه کم روح جوانمردي داشتن يا نميگرفتن يا حداقل نصف سودشون رو نميگم به خيريه‌ها به همين فدراسيون‌ها ميدادن. به خدا قسم بعضي فدراسيون‌ها بودجه‌شون به حقوق کارمنداشون ميرسه فقط.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۰۵:۲۹

جايزه 115 نفر دانشجوى نمونه کشورى سال 1391 رو که همش روي هم يک ميليارد هم نميشه بعد از 5 ماهه ندادن هنوز ....

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۰۹:۰۵

چرا با يه خبر اينقدر جوگير ميشيد؟؟؟؟ سوال اصلي اينه كه چرا واردات خودرو را براي همه آزاد نميکنيد و تعرفه واردات خودرو رو صفر نميکنيد تا همه مردم حسب تواناييشون ماشين خوب سوار شن؟ مهم اين نيست که فوتباليست‌ها چقدر پول در آوردن. مهم اينه که چرا مسئولين، مردم رو دارن نابود ميکنند