• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 92040401632
  • خبرنگار : 71463

افشین بیابانگرد: دیگر کسی شانسی قهرمان نمی‌شود/ قانون جدید به نفع من است

افشین بیابانگرد: دیگر کسی شانسی قهرمان نمی‌شود/ قانون جدید به نفع من است

قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی معتقد است که با برگزاری رقابت‌ها به صورت دوحذفی، شانسی قهرمان شدن از بین می‌رود.

قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی معتقد است که با برگزاری رقابت‌ها به صورت دوحذفی، شانسی قهرمان شدن از بین می‌رود.

افشین بیابانگرد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: بعضی وقتها در کشتی‌ها فن‌هایی رد و بدل می‌شود که کار از دست کشتی‌گیر خارج می‌شود و نمی‌تواند کشتی را کنترل کند و می‌بازد. با برگزاری رقابت‌ها به صورت دوحذفی این شانسی باختن و حذف شدن کم می‌شود. ضمن این‌که در وزن 66 کیلوگرم تنها چهار کشتی‌گیر حضور داشتند که باعث شد کشتی‌های بیشتری به کشتی‌گیران برسد.

وی افزود: رقابت‌های انتخابی تیم ملی فرصت خوبی بود تا کشتی‌گیران خود را محک بزنند و خدا را شکر که من هر چهار کشتی خود را بردم. انتخابی در کل خوب بود هرچند که در بعضی اوزان یکی دو نفر از مدعیان حضور نداشتند.

بیابانگرد هم‌چنین درباره مسابقه فینال اول خود با برومند اصلان گفت: در آن کشتی من می‌خواستم فن اجرا کنم اما حریف پایم را بغل کرد و خودش هم به مربی‌اش می‌گفت که "پایش را گرفته‌ام، چلنج را روی تشک بنداز تا پنج پوئنه نشوم." من هم وقتی دیدم خودش می‌گوید که پا را گرفته‌ او را رها کردم که او هم از فرصت استفاده کرد و من را روی پل برد.

وی اضافه کرد: این در حالی بود که من کشتی را رها کرده بودم و با اعتراض ما داوران صحنه را بازبینی کردند و به حریف چهار امتیاز دادند. خدا را شکر توانستم در ادامه‌ی کشتی چند امتیاز خوب بگیرم و با اجرای یک کنده فرنگی کار را تمام کردم.

بیابانگرد هم‌چنین درباره‌ی برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی بیان کرد: کادر فنی تصمیم گرفته بود که هرکس در این رقابت‌ها شرکت نکند، تیم ملی را از دست خواهد داد و ما هم به احترام کادر فنی در این رقابت‌ها شرکت کردیم. من 20 روز پیش در جام یادگار امام وزن کم کرده بودم و حضور در انتخابی برایم سخت بود اما به تصمیم کادر و شورای فنی احترام گذاشتم و امیدوارم همان‌گونه که گفته‌اند نفرات اول را به رقابت‌های جهانی مجارستان اعزام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر ملی‌پوش شوی، در رقابت‌های جهانی مجارستان چه نتیجه‌ای می‌گیری، گفت: امیدوارم با کمک کادر فنی تیم ملی و آقای یوسفی افشار بتوانم نقاط ضعف خود را پوشش دهم. در دو جام یادگار امام و انتخابی تیم ملی با قانون جدید کشتی گرفتم و معتقدم که این قانون برای من خوب است؛ چون آمادگی جسمی بالایی دارم و در سرپا خوب کار می‌کنم. به امید خدا اگر در مجارستان کشتی بگیرم سعی می‌کنم نتیجه‌ی خوبی به دست بیاورم.

بیابانگرد در پایان اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی خیلی خوب است. روس‌ها چند دهه است که انتخابی می‌گذارند و نتیجه هم می‌گیرند. ممکن است ما در سال اول به خاطر استقبال کم کشتی‌گیران نتیجه نگیریم ولی مطمئنا در سال‌های آینده نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha