• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92031910916
  • خبرنگار : 71381

روحانی: مشارکت مردم نباید محدود به 24 خرداد و 22 بهمن باشد/آزادی اندیشه حق مسلم ماست

روحانی: مشارکت مردم نباید محدود به 24 خرداد و 22 بهمن باشد/آزادی اندیشه حق مسلم ماست

حسن روحانی گفت: اگر کسانی می‌خواهند راه هشت ساله گذشته ادامه پیدا کند، به من رای ندهند چون من مسیر وحدت و اعتدال، یکدلی و برادری را به این جامعه برمی‌گردانم.

حسن روحانی گفت: اگر کسانی می‌خواهند راه هشت ساله گذشته ادامه پیدا کند، به من رای ندهند چون من مسیر وحدت و اعتدال، یکدلی و برادری را به این جامعه برمی‌گردانم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد جامع ساری، در جمع طرفداران خود خطاب به آنها با بیان اینکه "هیچ‌کس قادر نیست رای شما را تغییر دهد"، افزود: همه پای صندوق آرا در روز 24 خرداد خواهیم رفت و دیگر نخواهیم گذاشت افراط و خودسری پیروز شود، چون ما اعتدال و میانه‌روی را پیروز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه "اگر بار مسئولیت بر روی دوش من قرار گرفت، آزادی موردنظر ملت بزرگ ایران در چارچوب قانون اساسی به این جامعه بازمی‌گردانم"، تصریح کرد: اگر ملت بزرگ ایران مصلحت دید و بار مسئولیت اجرایی را بر دوش من گذاشت، اتحاد و وحدت را به این ملت برمی‌گردانم.

روحانی در پاسخ به فریادهای حاضرین با این مضمون که "آزادی اندیشه حق مسلم ماست"، گفت: بی‌تردید آزادی فکر و اندیشه و بیان و انتقاد حق همه ماست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "من همان راهی را که هاشمی و خاتمی رفتند، می‌روم"، افزود: در شرایط پس از جنگ با آن همه سختی و فشار آیت‌الله هاشمی سازندگی را برای کشور به ارمغان آورد و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی توسعه سیاسی را به جامعه ارزانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه "اگر کسانی می‌خواهند راه هشت سال گذشته ادامه یابد، به من رای ندهند"، گفت: اگر کسانی می‌خواهند در جامعه ما شکاف و اختلاف باشد، به من رای ندهند چون من مسیر وحدت، اتحاد و یکدلی و برادری را به این جامعه برمی‌گردانم.

روحانی با بیان اینکه "کشور بزرگ ایران نباید این همه بیکار داشته باشد"، اظهار کرد: اینکه در طول هشت سال گذشته 500 هزار شغل در کشور ایجاد شده، در شأن دولت و ملت ایران نیست، چون ما می‌توانیم بیکاری را در مرحله اول کاهش و در مرحله بعد به حالت عادی بین‌المللی درآوریم؛ پس اولین قدم مهار بیکاری است و در مرحله دوم باید به جای فاصله و نفاق، محیط فعالیت اقتصادی و فرهنگی و سیاسی به کشور بازگردد. ما نیازی نداریم فضای کشور را امنیتی کنیم و جوانان غیور ما خود حافظ امنیت جامعه هستند و کشور را می‌توانند در مسیر اهداف ملی قرار دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "محیط دانشگاه نیازی ندارد امنیتی باشد"، تصریح کرد: ما باید کشور را از مسیر فعلی یعنی مسیر رنج برای بسیاری از مردم تغییر دهیم و این، شدنی است. پس همه ما باید در کنار هم دست در دست یکدیگر قرار دهیم و دلسوزی خود را نسبت به میهن و نظام عزیزمان نشان دهیم که این بار بر دوش جوانان است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در خطه شمال ایران، از جمله در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری و توسعه روابط با دیگر کشورها، گفت: می‌توان مازندران تبدیل به بهشت ایران شود و من این گفته را که خطه شمال صرفا کشاورزی است، قبول ندارم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: ما می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا وقتی که شرایط کلی جامعه امنیتی نبود، آن وقت درب زندان‌ها را هم باز کنیم.

روحانی با بیان اینکه "اگر مشارکت مردم فقط در 24 خرداد باشد، باز هم همانی خواهد شد که در گذشته بوده است"، افزود: مشارکت مردم فقط مربوط به 24 خرداد و راهپیمایی 22 بهمن نباید باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت می‌خواهد رقیب مردم باشد، وضع به همین منوال خواهد ماند و باید کارها قدم به قدم به مردم واگذار شود چون اگر سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که به تصویب و ابلاغ رهبری رسید، عملی می‌شد، امروز شرایط دیگری داشتیم.

روحانی خطاب به مردم اظهار کرد: اگر عده‌ای شما را مأیوس کنند و بگویند پای صندوق رفتن فایده ندارد چون رییس‌جمهور تعیین شده است، به این حرف‌ها توجه نکنید که وسوسه شیطانی است. ما می‌توانیم پای صندوق آرا با رای خودمان رییس‌جمهور یازدهم را تعیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه "دولت تدبیر و امید، دولت خودرأیی و خودشیفتگی نخواهد بود"، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید در عرصه اجتماعی زنان و مردان برابر خواهند بود و کسی به نام اسلام حقوق زنان را تضییع نمی‌کند چون من پشت پرده دین و تقدس تنها نخواهم شد و اگر مدیریت تدبیر و امید مشکلی داشته باشد، آن را با مردم در میان می‌گذارم و از مردم کمک می‌خواهم و مشکلات را به امام دوازدهم نسبت نخواهم داد.

روحانی خطاب به جوانان گفت: فکر نکنید شما مظلوم شدید و باور کنید رهبری، دین و ایران به خاطر بی‌تدبیری‌ها مظلوم شده‌اند و اگر تدبیر داشته باشیم و از مدیران و کارشناسان استفاده کنیم، نیازی نیست خود را پشت تقدس‌ها پنهان کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه "من روابط سیاسی فعلی را نمی‌پذیرم که زائر ایرانی در کنار یک عرب عربستانی به خاطر کاهش هرروزه ارزش ریالش خجالت بکشد"، خطاب به دولتمردان فعلی مدعی شد: شما قدرت پول ملی کشور را ظرف شش ماه به یک دوم تقلیل داده‌اید و باز هم با مردم با صدای بلند حرف می‌زنید؟

وی با بیان اینکه "من سیاست تعامل سازنده را در پیش خواهم گرفت"، گفت: با تدبیر و منطق می‌توانیم قدم به قدم تحریم‌ها را کاهش دهیم و اخلاق را در کشور مستقر کنیم و بدانیم 24 خرداد روز سرنوشت است. پس اگر اعتدال، آشتی، صلح، تعامل سازنده با جهان، رونق اقتصادی و احیای اخلاق می‌خواهید، پای صندوق آرا بروید و به فرد اصلح رای بدهید.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم، حاضران شعارهای "سلام بر روحانی درود بر خاتمی"، "امروز حمایت می‌کنیم، جمعه قیامت می‌کنیم"، "یک جهت یک صدا،دولت تدبیر و امید رای ما"، "یک یا علی تا روحانی"، "رای ما روحانی، امیرکبیر ثانی"، "صلی علی محمد ناجی ملت آمد" سر دادند.

صحبت‌های روحانی با تاخیر 30 دقیقه‌ای به خاطر مشکلات ایجاد شده در سیستم صدای مسجد جامع ساری آغاز شد و وی در آغاز صحبتهایش خطاب به مردم ساری گفت: در برابر احساسات شما شرمگینم.

وی با بیان اینکه "مازندران و ساری را دیده بودم اما نه با این همه شور"، در جواب فریادهای سایرین مبنی بر اینکه "روحانی، روحانی رای ما را نگهدار"، گفت: من می‌فهمم که با شور و فریادتان به من چه می‌گویید؛ پس اگر هم نمی‌گفتید، رای ما را نگهدار، می‌فهمیدم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha