• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 92031809615

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایسنا:

قیمت تمام شده آب کشاورزی بیش از 100 تومان است

قیمت تمام شده آب کشاورزی بیش از 100 تومان است

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: قیمت تمام شده آب کشاورزی به طور متوسط در سال 92 بیش از صد تومان در هر متر مکعب است.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: قیمت تمام شده آب کشاورزی به طور متوسط در سال 92 بیش از صد تومان در هر متر مکعب است.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که در حال حاضر کمتر از 0.1 قیمت تمام شده آب کشاورزی از کشاورزان دریافت می‌شود گفت: در حال حاضر قیمت آب کشاورزی بین چهار تا هفت تومان برای محصولات مختلف است که کمتر از 0.1 قیمت تمام شده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم به کارگیری ابزار کنترل مصرف آب، گفت:‌ ابزار مدیریت مصرف شامل سه ابزار فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی توسعه‌ای است که در حال حاضر ابزار اقتصادی‌مان اصلا فعال نیست.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به این‌که باید از آب‌هایی که به دریاها می ریزد و تبخیر می‌شود استفاده کرد، گفت:‌با استفاده از ابزار فرهنگی در حال حاضر از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می کنیم و موفق هم بوده‌ایم. به عنوان مثال یکی از کارهای بزرگ در وزارت نیرو بحث داناب (نجات آب دانش‌آموزی) است و در حال حاضر سه میلیون نفر از دانش آموزان در این طرح مشارکت دارند.

دائمی با اشاره به بکارگیری ابزار مدیریتی توسعه در حال حاضر، به ابزار اقتصادی اشاره کرد و گفت: ابزار اقتصادی در اختیار مجلس است و نیاز به قانون دارد. همچنین ابزار اقتصادی به مباحث اجتماعی نیز بستگی دارد که همه این موارد تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به مصرف آب زیاد در بخش کشاورزی در کشور اظهار کرد:‌ در حال حاضر برداشت از آب‌های زیرزمینی به صورت رایگان صورت می‌گیرد و میزان به کارگیری آب‌های سطحی نیز غیر قابل تصور است.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو افزود: قیمت آب کشاورزی براساس مطالعات سال90 ، 85 تومان است که با در نظرگیری دو مرتبه افزایش 25 درصدی نرخ‌ها در سال92 قیمت تمام شده به بیش از صد تومان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha