• جمعه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 92011602871
  • خبرنگار : 71418

اصغر کاردوست: تجربه‌ای بود تا سال جدید تنها و غریب باشم/ نیکولاس همانند بردارم است

اصغر کاردوست: تجربه‌ای بود تا سال جدید تنها و غریب باشم/ نیکولاس همانند بردارم است

ملی پوش لژیونر بسکتبال ایران می گوید دلتنگ خانه و خانواده‌اش است اما در زمان باقی مانده که باید با پیراهن شانفیل لبنان مبارزه کند به دنبال بهترین عملکرد است.

ملی پوش لژیونر بسکتبال ایران می گوید دلتنگ خانه و خانواده‌اش است اما در زمان باقی مانده که باید با پیراهن شانفیل لبنان مبارزه کند به دنبال بهترین عملکرد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از حامد حدادی سنتر ایرانی تیم فینیکس که در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا (NBA) شاغل است، اصغر کاردوست دومین سنتر ایرانی است که در لیگی خارجی به میدان می رود.

ملی پوش بسکتبال ایران پس از پایان لیگ برتر ایران با قراردادی یک ماهه عازم لبنان شد تا با پیراهن شانفیل، مدافع عنوان قهرمانی لیگ این کشور به میدان برود و در کنار ستاره ای چون فادی الخطیب بازی کند. اصغر کاردوست که در این مدت عملکرد قابل قبولی نیز در شانفیل داشته حضور در لبنان را تجربه ای گرانبها می داند.

اصغر کاردوست و نیکولاس در ترکیب شانفیل

شانفیل هم اکنون در رده سوم قرار دارد و سنتر ایرانی این تیم امیدوار است بتواند در موفقیت تیمش نقشی بزرگ ایفا کند. بسکتبالیست 210 سانتی متری ایران در گفت و گو با ایسنا از شرایط بازی در لبنان،‌ بسکتبال این کشور و عملکرد خودش با پیراهن شانفیل صحبت کرده است. او بازی در کنار فادی الخطیب را یک آرزو برای خودش عنوان کرد که حالا به آن رسیده و می خواهد به بهترین شکل از این فرصت استفاده کند.

گفت و گوی ایسنا با کاردوست را در ادامه می خوانید:

به عنوان یک ملی پوش در تورنمنت های مختلفی حاضر بودی اما حالا به عنوان لژیونر در لیگی خارجی بازی می کنی. این تجربه را چطور می بینی؟

حضور در لیگ لبنان و بازی در این کشور تجربه خوبی بود و هست. همانطور که گفتید با تیم ملی در تورنمنت های زیادی حاضر بودم و بازی کردم. همیشه افراد زیادی در کنارم بودند و به همین دلیل فشار کار تقسیم می شد اما حالا تنها هستم و باید خودم به تنهایی مبارزه کنم تا بهترین شوم. از زمانی که به لبنان آمدم با تمام توان مبارزه کردم و سعی داشتم در زمین نمایشی قابل قبول نشان دهم. حضور در لیگ خارجی فرصتی بود تا بتوانم شرایط خودم را در کنار بازیکنانی دیگر بسنجم. حالا در کنار بسکتبالیست های خوبی از آسیا بازی می کنم و می توانم رشد کنم و تجربه های زیادی بدست بیاورم. حالا در لبنان تنها هستم و کارم را با تمام توان ادامه خواهم داد تا به عنوان یک ایرانی بتوانم موفقیتی به دست بیاورم.

این تنهایی فشار کارت را بیشتر نمی کند؟

دشوار است اما خدا را شکر که در اینجا کسی چون نیکولاس در کنارم است. نمی توانم به این بسکتبالیست گرجستانی به عنوان دوست نگاه کنم بلکه او همانند برادرم است و در این مدت همه جا کنارم بوده و به همین دلیل آسایش خوبی بدست آورده ام. نیکولاس در این مدت حمایت خوبی از من داشت و آن قدر به من کمک کرد که همیشه به یاد حامد سهراب نژاد می افتم. زمانی که برای بازی وارد تیم صبا شده بودم حامد سهراب نژاد نیز همیشه به من کمک و از من حمایت می کرد.

از شرایط زندگی و بازی برای شانفیل راضی هستی؟

بله. شانفیل دیگر برایم یک تیم نیست. اینجا را خانه خودم می دانم. تمام مسوولان و بازیکنان این تیم همانند اعضای یک خانواده هستند و در کنار هم برای موفقیت تلاش می کنند. از همه دوستانم در اینجا تشکر می کنم که این مدت برایم سنگ تمام گذاشتند. شرایط به گونه ای پیش رفته که با آسایش خیال و اعتماد به نفس بازی می کنم و زمانی که وارد میدان می شوم با تفکر بهترین بودن بازی می کنم.

اصغر کاردوست

حضور در کنار فادی الخطیب به عنوان یک ستاره و نیکولاس که در ماهان با او همبازی بودی چطور است؟

حضور در کنار فادی الخطیب و نیکولاس همیشه آرزوی من بوده است. برای رسیدن به این آرزو تلاش کردم اما حالا باید برای حفظ آن کار مضاعفی انجام دهم. همیشه حفظ از به دست آوردن دشوارتر است و به همین دلیل همیشه تلاشم را بیشتر می کنم. به نظر من فادی بازیکنی است که قدرتش را نشان داده و من در کنار او می توانم به خیلی از خواسته هایم برسم. نکته ای که درباره فادی باید بگویم این است که همیشه فکر می کردم بسکتبالیستی مغرور است اما حالا فهمیدم که او همتا ندارد. فادی بازیکنی است که هم داخل و هم خارج از زمین قابل احترام است.

شرایط شانفیل چطور است؟

شانفیل تیم جوانی که جوان گرایی در آن معنا پیدا کرده است. در این تیم بازیکنانی هستند که در سال جاری برابر تیم های ایرانی به میدان خواهند آمد و به نظر من حریفان سرسختی برای بچه های ما هستند. شانفیل تیم خوبی است و تاکنون نیز عملکرد قابل قبولی داشته و حالا تمام بازیکنان مبارزه می کنند تا موفقیت خوبی بدست بیاورند.

اما انگار شرایط ساجس و الریاضی بهتر است. شکست سنگینی برابر ساجس تجربه کردید.

همانطور که شانفیل جوانگرایی کرده از طرف دیگر برخی تیم ها هزینه های زیادی انجام داده اند و از بازیکنان خارجی زیادی بهره می برند. الریاضی و ساجس که از تیم های صاحب سبک لبنان محسوب می شوند هرکدام چند بازیکن خارجی دارند. ساجس دو بازیکن آمریکایی و یک بازیکن استرالیایی دارد. در مسابقه ای که برابر این تیم به میدان رفتیم رقابت نابرابر بود. الریاضی هم که جای خودش را دارد. آنها از چندین بازیکن خارجی استفاده می کنند و قدرتمند هستند. لورن وودز، احمد اسماعیل،‌ جو ووگل و یکی دو بازیکن دیگر برای الریاضی به میدان می آیند. هم اکنون نیز "دریک اسپنسر" دوباره به این تیم پیوسته است. آیا با دست خالی می توان به جنگ بمب اتم رفت؟ خودمان را دست کم نمی گیریم اما تیم هایی که چنین سرمایه گذاری می کنند واقعا قدرتمند هستند. می شود در میدان برابرشان قد علم کرد و در جریان بازی آزارشان داد اما پیروزی برابر آنها کار بسیار دشواری است.

اصغر کاردوست

وضعیت کلی لیگ لبنان چطور است؟

در لبنان تلاش زیادی می شود تا کیفیت لیگ بالا برود و به ایران برسد. سرمایه گذاری های خوبی انجام و بازیکنان خارجی خیلی خوبی نیز جذب می شود. بازیکنان خارجی که در لبنان بازی می کنند خیلی خوب هستند و در هر مسابقه نزدیک به 40 امتیاز می آورند اما من به خیلی ها می گویم که این بازیکنان باید در ایران وضعیت خود را محک بزنند. آنجا است که بازی و دفاع خوب می بینند و نمی توانند کاری از پیش ببرند. این بازیکنان خارجی در ایران امتیازشان نصف می شود. در هر حال این شرایط برای رشد بسکتبال لبنان و لیگ این کشور است و نتیجه نیز داده و فکر می کنم روند رو به رشد خوبی دارند.

بسکتبال ورزش نخست لبنان محسوب می شود. هواداران تیم ها را چطور دیدی؟

واقعا هواداران با تعصبی دارند. هواداران لبنانی من را به یاد گرگانی ها می اندازند. تماشاگرانی پرشور که بسکتبال را می فهمند. هواداران برای بسکتبالیست ها ارزش و احترام قائل هستند و به خوبی از آنها حمایت می کنند.

دل تنگ ایران نشدی؟

خیلی زیاد. واقعا دلم برای شهرم،‌ خانوادم و دوستانم تنگ شده است. این هم برایم تجربه ای بود تا سال جدید را تنها در کشوری غریب باشم. امیدوارم در زمان باقی مانده بهترین عملکردم را داشته باشم و موفق شوم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha