• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91071509359
  • منبع : مطبوعات

فيلم سيف‌الله صمديان «يوزپلنگ طلايي» جشنواره‌ي تاشكند را گرفت

فيلم سيف‌الله صمديان «يوزپلنگ طلايي» جشنواره‌ي تاشكند را گرفت

فیلم «پنج داستان کوتاه» به کارگردانی سیف الله صمدیان جايزه‌ي «يوزپلنگ طلايي» بهترين فيلم كوتاه، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند را گرفت.

فیلم «پنج داستان کوتاه» به کارگردانی سیف الله صمدیان جايزه‌ي «يوزپلنگ طلايي» بهترين فيلم كوتاه، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند را گرفت.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درمجموع به این جشنواره 473 فیلم ارسال شده که 157 فیلم سینمایی، 230فیلم کوتاه و 86 انیمیشن واصل شده بود که تعدادی از آنها در طول یک هفته در سینماهای مختلف ازجمله کاخ خلاقیت به نمایش درآمد.

جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند در بخش‌های «بهترین فیلم بلند»، «بهترین فیلم کوتاه»، «بهترین فیلم کارتونی (انیمیشن)»، «بهترین کارگردان»، «بهترین بازیگر مرد»، «بهترین بازیگر زن» اعطا شد که در بخش «بهترین فیلم کوتاه» جایزه اصلی به فیلم «پنج داستان کوتاه» به کارگردانی سیف الله صمدیان رسید که دیپلم افتخار و جایزه آن در غایب صمديان به نمایندگی به حمید مصطفوی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان اهدا شد.

فيلم «پنج داستان كوتاه»، 5 اپيزود جداگانه و مستقل است درباره‌ي ناامني زندگي حيوانات در كنار انسان‌ها است كه 4 فيلم آن در ايران و يك فيلم در گرجستان فيلمبرداري شده است و توليد سال 2012 مركز فيلم تصوير است.

جوایز دیگر جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند را در بخش «بهترین فیلم بلند» فیلم «جووانا» به کارگردانی «فیلیکس فالک» از لهستان، در بخش «بهترین فیلم کارتونی (انیمیشن)» به فیلم " Dove sei, amor mio " به کارگردانی «ویلژکو پاپاویچ» از کراواسی اعطا شد.

دومین جشنواره بين‌المللي تاشكند از تاریخ 9 تا 14 مهر ماه سال 1391 در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار و در این جشنواره بین‌المللی نمایندگان حوزه فیلم بیش از 45 کشور اروپا، آسیا، افریقا، آمریکای جنوبی و شمالی حضور داشتند.

در مراسم اختتامیه هنرمندان معروف از هالیوود، اروپا، روسیه، سفرای کشورهای خارجی مقیم ازبکستان، «گلناره کریم اوا» رییس بنیاد «فوند فاروم»، نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی حضور داشتند.

نمايي از اپيزود فيلم «گاو»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha