• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 91070402322
  • منبع : نمایندگی خوزستان

سركه براي برطرف كردن عفونت بانوان،ممنوع!

سركه براي برطرف كردن عفونت بانوان،ممنوع!

ایسنا/خوزستان عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با بيان اين‌كه سركه و بتادين تحريك‌كننده‌ و آسيب‌رسان پوست هستند، گفت: بنابراين اين مواد شيميايي عفونت واژن را از بين نمي‌برند و هيچ تميز‌كننده‌ و ضدعفوني‌كننده‌اي بهتر از آب سالم يا آب جوشيده‌ي سرد شده به همراه مقداري نمك نيست.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با بيان اين‌كه سركه و بتادين تحريك‌كننده‌ و آسيب‌رسان پوست هستند، گفت: بنابراين اين مواد شيميايي عفونت واژن را از بين نمي‌برند و هيچ تميز‌كننده‌ و ضدعفوني‌كننده‌اي بهتر از آب سالم يا آب جوشيده‌ي سرد شده به همراه مقداري نمك نيست.

دكتر عبدالمجيد باور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ با رد كردن اين باور كه عفونت‌هاي واژينال در زنان باردار شايع‌تر است، اظهار كرد:‌ هرچند در دوران بارداري PH واژن كاهش و متعاقب آن شانس ابتلا به عفونت‌هاي قارچي افزايش مي‌يابد ولي خطر ابتلا به عفونت‌هاي ديگر برجا است.

وي افزود: هر ترشح واژينالي نشانه عفونت نيست و هر منفذي از بدن ترشحات مخاطي دارد كه واژن نيز اين گونه است و تنها ترشحات بدبو، به همراه خارش و سوزش از نشانه‌ها و علائم عفونت هستند. ميزان و شدت ترشحات نيز در زمان‌ و افراد مختلف متفاوت است.

اين جراح و متخصص زنان و زايمان با اشاره به انتقال اغلب عفونت‌ها از طريق مقاربت تصريح كرد: انتقال عفونت‌هاي قارچي آسانتر است و مي‌توان با رعايت بهداشت مقاربت از ابتلاء به بسياري از بيماري‌ها و عفونت‌ها جلوگيري كرد.

باور با نادرست دانستن استفاده از سركه يا بتادين براي شست‌وشو و ضدعفوني و حتي برطرف كردن عفونت‌ها گفت : اين مواد، تحريك‌كننده و آسيب‌رسان به پوست هستند. هم‌چنين سركه (اسيد سيتريك)اسيدي است و شانس ابتلا به عفونت‌هاي قارچي را افزايش مي‌دهد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha