• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91063118470

درخواست سرمربي تيم ملي نوجوانان از مردم و جامعه فوتبال

دوستي‌مهر: الان لائوس سخت‌ترين حريف ماست!/ با حمايت مردم به جام جهاني صعود مي‌كنيم

دوستي‌مهر: الان لائوس سخت‌ترين حريف ماست!/ با حمايت مردم به جام جهاني صعود مي‌كنيم

سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران اميدوار است اين تيم در مسابقات قهرماني آسيا به ميزباني تهران بتواند سهميه حضور در جام جهاني 2013 را كسب كند اما در عين حال معتقد است حضور مردم در ورزشگاه دستگردي (محل بازي‌هاي تيم ايران) و حمايت‌ از فرزندانشان تيم ملي را قدرتمندتر مي‌‌كند.

سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران اميدوار است اين تيم در مسابقات قهرماني آسيا به ميزباني تهران بتواند سهميه حضور در جام جهاني 2013 را كسب كند اما در عين حال معتقد است حضور مردم در ورزشگاه دستگردي (محل بازي‌هاي تيم ايران) و حمايت‌ از فرزندانشان تيم ملي را قدرتمندتر مي‌‌كند.

علي دوستي‌مهر در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تشريح آخرين وضعيت آمادگي تيم فوتبال نوجوانان ايران پرداخت و در شرايطي كه اين تيم فردا (شنبه) در اولين مسابقه از رقابت‌هاي قهرماني آسيا برابر تيم لائوس قرار مي‌گيرد، به سوالات مختلفي در اين زمينه پاسخ داد.

در آستانه مسابقات قهرماني آسيا، آمادگي و توان تيم نوجوانان ايران در چه سطحي است؟

تيم نوجوانان بيش از يكسال پيش شكل گرفت و از آن زمان تاكنون با تلاش فدراسيون فوتبال توانسته در اردوهاي تداركاتي بسياري شركت كرده و تقريبا به طور مستمر تمرين كند. ما چندين سفر خارجي داشتيم كه در آنجا بازي‌هاي تداركاتي متعددي برگزار كرديم تا تجربه بازيكنان افزايش يابد. اردوهاي ما در نقاط مختلف كشور هم برگزار شد و نهايتا الان به شرايطي رسيديم كه احساس مي‌كنيم اين تيم مي‌تواند در مسابقات قهرماني آسيا موفق باشد.

ميزان اردوها و بازي‌هاي تداركاتي كافي بود؟

فدراسيون با تمام مشكلات آشكار و پنهاني كه دارد، انصافا درباره تيم‌هاي پايه در حد بضاعت، اردوهاي ما را چه در داخل و چه در خارج برگزار كرد. به طور مثال اردوي تركيه بسيار خوب بود كه پس از لغو كمپ مالزي براي تيم نوجوانان فراهم شد. فدراسيون و به ويژه پرهيزگار، سرپرست تيم در شرايطي كه فقط دو روز فرصت بود، تلاش كردند اين اردو مهيا شود. فدراسيون در حد بضاعت و توان خود براي ما اردوهاي خارج از كشور در نظر گرفت كه رضايت‌بخش بود. آخرين اردوي ما در تركيه به تيم نوجوانان خيلي كمك كرد. واقعا به تيم ما شخصيت داد. آنجا سه بازي تداركاتي خيلي خوب داشتيم كه يكي از آنها با قهرمان بزرگسالان سوپركاپ قبرس بود. بچه‌ها به خودباوري بالايي رسيدند؛ در آنجا يكسري مشكلاتي در تيم حس كرديم كه مربيان آنها را ثبت كردند و در اردوهاي بعدي كم‌كم برطرف شد.

حريفان ايران به ويژه سه تيم لائوس، يمن و كويت كه بايد در مرحله گروهي با آنها بازي كنيم در چه سطح كيفي قرار دارند؟

تمام تيم‌هايي كه به اين مرحله راه پيدا كردند قدرتمند هستند. هر 16 تيم دنبال قهرماني و صعود به جام جهاني هستند. ديگر مثل قديم نيست كه روي كاغذ مثلا تيم‌هايي چون اردن و لبنان را ضعيف بدانيم؛ آنها الان در رده بزرگسالان هم قدرتمند شده‌اند. حريفان مرحله گروهي را تا حدي بيشتر مي‌شناسيم و ساير حريفان را هم در طول مسابقات به دقت ارزيابي مي‌كنيم. اميدوارم با دعاي خير مردم و كمك خدا بتوانيم نتيجه زحمات‌مان را بگيريم. ما چيزي براي آماده‌سازي اين تيم كم نگذاشتيم و همه مصمم هستيم تا در اين بازي‌ها به موفقيت برسيم.

لائوس اولين حريف تيم ايران چگونه تيمي است؟

لائوس از تيم‌هاي بلوك شرق آسياست. اين تيم مانند ژاپن، كره جنوبي و تايلند بازي مي‌‌كند. يك تيم سرعتي است. اصلا حريف ضعيفي براي تيم ما و هر تيم ديگري در اين رقابت‌ها به شمار نمي‌آيد چون در مرحله مقدماتي توانسته ژاپن را شكست دهد. فيلم مسابقه‌ اين تيم را ديده‌ و آنها را آناليز كرديم. هميشه اولين بازي براي تيم‌ها دشواري‌هاي خودش را دارد. تيم كويت را هم در مسابقه دوستانه‌اي كه در تهران داشت، بررسي كرديم. آنها هم قدرتمند هستند. اما از طرفي ما هم ايران هستيم و زماني قهرمان آسيا شديم.

تیم ملی فوتبال نوجوانان

چگونه مي‌توانيم از ميزباني ايران به نفع تيم ملي استفاده كنيم؟

ميزباني را آسان به جايي نمي‌دهند. فدراسيون ايران به سختي آن را گرفته و شش ماه است يك مجموعه بزرگ مشغول كارند تا اين مسابقات به خوبي برگزار شود. حضور تماشاگران مهمترين دلگرمي ما و بازيكنان است. اميدوارم تيم نوجوانان از سوي مردم و رسانه‌ها حمايت شود. خبر‌رساني شود تا مردم و خانواده‌ها بيايند و تيم‌ كشورشان را تشويق كنند. همين‌طور كارشناسان و مربيان و هر كسي كه مي‌تواند كمكي كند جلو بيايد. تيم ملي براي يك نفر نيست بلكه براي خانواده ايران است. اين بچه‌‌ها با 16 سال سن خيلي حساسند. با يك تشويق و آفرين نيروي‌شان دو برابر مي‌شود. اينها بچه‌‌هاي خودشان هستند و خواهش مي‌كنم براي حمايت‌‌شان به استاديوم دستگردي بيايند.

چقدر به قهرماني در اين بازي‌ها و صعود به جام جهاني اميدواريد؟

با همه وجود تلاش مي‌كنيم در اين بازي‌ها موفق باشيم و به جام جهاني صعود كنيم. نوجوانان مي‌توانند اولين تيم ملي باشند كه با راهيابي به جام جهاني دل مردم را شاد ‌‌كنند. مردم ما الان دنبال چنين فرصتي هستند چون با توجه به موفقيت‌هاي المپيكي‌ها و پارالمپيكي‌ها، فقط جاي فوتبال خالي است. رسيدن به اين مهم نيازمند حمايت‌هاي مردمي از تيم ماست. ما در كشور خودمان بازي مي‌كنيم و حيف است تنها باشيم.

نسبت به هدف‌گذاري‌هايي كه از يكسال پيش براي اين تيم داشتيد، الان به حد ايده‌آل رسيده‌‌ايد؟

تا حدي رسيديم. پيش از حضور در بازي‌هاي مرحله مقدماتي آسيا سه هدف كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت را براي اين تيم ترسيم كرديم. هدف كوتاه مدت راهيابي از مرحله مقدماتي به نهايي بود كه خوشبختانه به آن رسيديم. هدف ميان مدت ما صعود به جام جهاني است و هدف درازمدت اين است كه در صورت رسيدن به جام جهاني، سعي كنيم آنجا موفق و بهتر از قبل باشيم.

تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان

از احتمال وجود صغرسن (بازيكني با سن واقعي بيش از 16 سال اما سن شناسنامه‌اي كمتر از 16 سال) در ميان حريفان نگراني نداريد؟

الان ديگر خير، چون وضعيت خيلي بهتر از قبل شده است. كشورهاي ديگر هم تقريبا رعايت مي‌‌كنند؛ ضمنا AFC رفتار سخت‌گيرانه‌اي در اين باره دارد. از طرفي تيم ما در اردوهاي يكسال گذشته مدام به دنبال بازي با تيم‌هاي اميد و بزرگ‌تر از خودش بود، چون پيش‌بيني مي‌كرديم ممكن است با چنين شرايطي مواجه شويم. الان اين آمادگي را داريم كه با تيم‌هاي بزرگسال هم بازي كنيم. بنابراين اصلا به اين موضوع فكر نمي‌‌كنيم و حريفان چه بازيكن بزرگتر داشته باشند و چه نداشته باشند، به آن نمي‌پردازيم. تيم نوجوانان فقط هدف خودش را دنبال مي‌‌كند.

همه بازيكنان اين تيم توسط خودتان كشف شدند؟

ظهور و رشد اين بازيكنان نتيجه زحمات مربيان ما در تمام كشور هستند. با وجود آنها تيم ما وجود دارد. ما دسترنج آنها را جمع كرده‌ايم. حضور بعضي از اين بازيكنان نتيجه كار تشكيلاتي فدراسيون و زحمات مربيان قبلي بوده است. كميته جوانان برنامه‌اي را از گذشته انجام مي‌دهد و ما هم نقش كوچكي در تشكيل اين تيم داريم. از بازيكنان تيم نونهالان سابق كه هدايت آن را مربي توانمندي چون قنبرپور برعهده داشت هم در تيم ما حضور دارند.

اين تيم از تيم سال 2008 كه با هدايت شما قهرمان آسيا شد، قدرتمندتر است؟

عملكرد ما در بازي‌ها مشخص مي‌شود. من به اين تيم خيلي خوشبينم و فكر مي‌كنم با دعاي مردم و كمك خدا مي‌تواند با حضور در جمع چهار تيم پاياني به جام جهاني صعود كند.

تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان

از وضعيت چمن و نور ورزشگاه دستگردي (محل بازي‌هاي تيم نوجوانان) رضايت داريد؟

شرايط بد نيست. ما چند جلسه در ورزشگاه شهيد دستگردي تمرين كرديم كه اين كار با همكاري مديريت اين ورزشگاه فراهم شد. طبق بررسي ناظران ضعف‌هايي وجود داشت كه ظاهرا تاكنون برطرف شده است. اميدواريم بتوانيم آنجا موفق شويم.

ظاهرا قرار بوده بعضي از مسوولان فوتبال براي دلگرمي بازيكنان در اردوي تيم نوجوانان حاضر شوند.

ما از مديران باشگاه‌ها و پيشكسوتان فوتبال مملكت مي‌خواهيم به اردوي تيم نوجوانان آمده و به بازيكنان روحيه دهند. از مديراني چون رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس، فتح‌الله‌زاده مديرعامل استقلال، شيعي مديرعامل پيكان كه گفت به اردو سر مي‌زند، حيدري مديرعامل سايپا و... انتظار داريم بيايند. همينطور جعفر كاشاني كه هميشه به اين تيم كمك فكري داده و پشتيباني كرده است. امثال كاشاني كه از مربيان دلسوز و زحمتكش ما هستند، حضورشان روحيه بخش است. اربابي قرار بوده بيايد. محمد مايلي‌كهن قبلا آمده است. از ساير پيشكسوتان، مربيان و بازيكنان بزرگي چون دايي، مهدوي‌كيا، هاشميان، نكونام، كريمي، كاظميان و... هم مي‌خواهيم با آمدن‌شان به اردوي تيم ملي نوجوانان، باعث شوند بازيكنان روحيه بگيرند و نيز تماشاگران بيشتري به ورزشگاه بياند كه نتيجه آن باز پرقدرت شدن تيم ماست.

حريفان اصلي تيم ايران براي كسب عنوان قهرماني را كدام تيم مي‌دانيد؟

من سخت‌ترين حريف را الان لائوس مي‌دانم. يعني ما بايد اول از لائوس عبور كنيم و به بازي‌هاي بعدي فكر كنويم. لائوس را پشت‌سر گذاشته بعد آرام آرام به ديگر بازي‌ها فكر كنيم تا با آناليز آنها و بر اساس آرايش حريفان، تيم خودمان را سازماندهي مي‌‌كنيم.

تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان
تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان
تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان
تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha