• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91051811605
  • خبرنگار : 71438

گزارشي از اخراجي‌هاي ترابيان

ايراني‌ها جام رمضان كويت را قرق كردند/ شمس همه كاره كويتي‌ها!

ايراني‌ها جام رمضان كويت را قرق كردند/ شمس همه كاره كويتي‌ها!

بازيكنان و مربيان ايراني در جام‌هاي رمضان امسال كويت حضوري پررنگ دارند و رونق خاصي به اين بازي‌ها بخشيده‌اند.

بازيكنان و مربيان ايراني در جام‌هاي رمضان امسال كويت حضوري پررنگ دارند و رونق خاصي به اين بازي‌ها بخشيده‌اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كويت هر ساله اقدام به برگزاري مسابقات فوتسال تحت عنوان جام رمضان مي‌كند كه بازيكنان و مربيان ايراني نيز سال‌هاي گذشته در آن حضور داشتند، اما اين مسابقات كه امسال در قالب جام‌هاي الروضان، الحصاوي و كندري برگزار مي‌شود، ايراني‌هاي بسياري را به كويت كشانده و حتي اگر هشدارهاي ترابيان نبود، چه بسا ملي‌پوشان بيشتري در اين مسابقات حاضر مي‌شدند.

تيم‌هايي كه در اين بازي‌ها شركت مي‌كنند بايد طبق قوانين عجيب كويتي‌ها پيش بروند؛ قوانيني كه هيچ شباهتي به قانون‌هاي اصلي فوتسال ندارد. در اين مسابقات هر تيم بايد سه بازيكن خارجي داشته باشد كه بازيكنان ايراني به اين شكل در تيم‌ها تقسيم شده‌اند.

احسان زحمتكش، احمد پري آذر و عارف بلوكچي در يك تيم، بهروز جعفري، محمد كوهستاني و احمد مولاعلي در يك تيم و شاهرخ پيل تن، محمد نبي و امين هاشميان در تيم ديگر بازي مي‌كنند و رضا كردي هم كه چند ماه پيش از فوتسال خداحافظي كرده بود، هدايت يكي از تيم‌ها را بر عهده دارد.

بازي‌هاي فوتسال كويت با حضور 40 تيم كه تنها 20 تاي آنها حرفه‌اي هستند، برگزار مي‌شود كه ايراني‌ها در سه تيم قرار دارند و اسپانيا، ايتاليا و مصر نيز همچون ايراني‌ها با 9 بازيكن به اين بازي‌ها آمده‌اند. اما در اين ميان بازيكنان برزيلي حضوري پررنگ‌تر از بقيه دارند و 24 بازيكن از اين كشور در هشت تيم پخش شده‌اند.

جام الروضان كويت

همچنين از نكات جالب جام‌هاي رمضان كويت مي‌توان به حضور فوتساليست‌هاي ستاره‌اي همچون رودريگوئز اسپانيايي‌ كه چند بار بهترين بازيكن جهان شد، اشاره كرد. در كنار اين ستاره اسپانيايي، ماركينيو ملي‌پوش برزيلي هم باعث شده اين بازي‌ها از اعتبار بالايي برخوردار باشد. همچنين پيش از اين قرار بود فالكائو بهترين بازيكن جهان در سال 2011 نيز به كويت برود، اما اسپانسر او مخالفت كرد. مسئولان برگزاري مسابقات همچنين با وحيد شمسايي، مصطفي نظري، محمد طاهري و علي اصغر حسن زاده هم به توافق رسيده بودند و بازيكناني مثل مسعود دانشور و حميد احمدي هم حتي قراردادشان را به ثبت رسانده بودند، اما پس از اين كه ترابيان اعلام كرد «چنانچه بازيكني در كشورهاي حوزه خليج فارس بازي كند از تيم ملي خط مي‌خورد» ملي‌پوشان ايراني از رفتن به جام رمضان كويت انصراف دادند.

شايد اگر ملي‌پوشان به اين بازي‌ها مي‌رفتند تا حدودي به لحاظ مالي مشكلشان حل مي‌شد و ديگر غم انحلال تيم متمول ماهان را نمي‌خوردند، اما مطمئنا سطح نه چندان بالاي اين بازي‌ها ضربه جبران ناپذيري را در فاصله سه ماه مانده به جام جهاني به آنها مي‌زدند.

احمد پري آذر

شباهت بازي‌هاي جام رمضان كويت به مسابقات بين‌المللي تنها يك سالن، دو دروازه‌ و يك توپ است و بقيه قانون‌ها به نوعي من در آوردي عرب‌ها است، به عنوان مثال هر ديدار در دو تايم 10 دقيقه‌اي انجام مي‌شود كه در لحظات ساكن، زمان نگه داشته نمي‌شود و به اين صورت يك بازي در يك چشم بر هم زدن تمام مي‌شود! قانون خاص ديگر كويتي‌ها بازي با دروازه‌بان است. يعني دروازه‌بان هر تيم مي‌تواند طي بازي در تمام نقاط زمين حضور داشته باشد!

البته حسين شمس كه به تازگي عضو كميته‌ فني بازي‌هاي رمضان كويت شده است، پيشنهاداتي را براي فوتسالي تر شدن بازي‌هاي كويت داده است و اگر اين پيشنهادها راي بياورد، جام رمضان كويت در حد يك جام بين‌المللي برگزار مي‌شود.

حسين شمس كه سال‌ها پيش هدايت تيم ملي كويت را هم بر عهده داشت به چهره‌اي محبوب بين‌ مسئولان ورزشي اين كشور تبديل شده و آنها مسئوليت برگزاري تورنمنت هشت جانبه‌اي را هم به شمس داده‌اند. تورنمنتي كه قرار است با حضور تيم فوتسال بارسلوناي اسپانيا، لاتزيو ايتاليا، تيم ملي نوجوانان ايران، تيم ملي نوجوانان برزيل به همراه چهار تيم كويتي برگزار شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha