• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91050301742
  • خبرنگار : 71191

نيروي انتظامي بر تورهاي گردشگري نظارت مي‌كند

نيروي انتظامي بر تورهاي گردشگري نظارت مي‌كند

مسؤول ستاد تسهيلات سفرهاي استان تهران گفت: نيروي انتظامي همگام با ستاد تسهيلات سفرهاي استان تهران، از فعاليت راهنماهاي بدون كارت جلوگيري و بر تورها نظارت مي‌كند.

مسؤول ستاد تسهيلات سفرهاي استان تهران گفت: نيروي انتظامي همگام با ستاد تسهيلات سفرهاي استان تهران، از فعاليت راهنماهاي بدون كارت جلوگيري و بر تورها نظارت مي‌كند.

علي رفيعي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به حضور نيروي انتظامي در بررسي، كنترل و نظارت بر تورها، اظهار كرد: در مبادي مشخص‌شده توسط نيروي انتظامي، پايگاه‌هايي مستقر مي‌شوند كه به كنترل و نظارت تورها مي‌پردازند.

او ادامه داد: هرچند اين كنترل و نظارت روي تورهايي كه با مجوز سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در تردد هستند، كمتر است، با اين وجود، كنترل تورها با بررسي مجوز دفاتر خدمات مسافرتي مبدأ كه در آن، شماره‌ي مجوز سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به تور همراه شماره‌ي ماشين و برگه‌ي مجوز آورده شده است، در اختيار راهنماي تور قرار مي‌گيرد و به نيروي انتظامي ارائه مي‌شود، نيروي انتظامي نيز از نظر پوشش،‌ حجاب و نسبت خانوادگي افراد در تور، بررسي‌هاي لازم را انجام مي‌دهد.

وي درباره‌ي ضرورت حضور يك نهاد امنيتي در بحث كنترل و بازرسي تورهاي گردشگري نيز بيان كرد: براساس گزارشي كه از طريق مبادي مختلف داده شده است، گاهي اوقات مشكلاتي پيش مي‌آيد. در مناطقي مانند تنگه‌ي واشي تورهاي غيرمجاز برگزار مي‌شوند كه بيشتر آن‌ها از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مجوز ندارند. اين تورها كه بيشتر در قالب جمع‌هاي دوستانه هستند، اقدام به برگزاري مراسم شاد مي‌كنند. به همين دليل، نيروي انتظامي بيشتر نيروي خود را براي اين تورها مي‌گذارد.

او با اشاره به بازديدهاي دو روز گذشته‌ي خود از تنگه‌ي واشي و درياچه‌ي «تار» در دماوند، گفت: در ماه مبارك رمضان تورهاي زيادي در اين مناطق برگزار نمي‌شوند، ولي بيشتر تورهايي كه برگزار مي‌شوند، تورهاي يك روزه‌اي هستند كه جمعه‌ها برپا مي‌شوند. همچنين با توجه به موقعيت قرار گرفتن درياچه‌ي تار، ماشين‌هاي شاسي‌بلند و قدرتمند مي‌توانند به آنجا بروند و هيچ وسيله‌ي نقليه‌ي ديگري نمي‌تواند اين مسير پشت سر بگذارد. به همين دليل، تورهاي خاص مانند تورهاي طبيعت‌گردي در شرايط خاص در اين مكان برگزار مي‌شوند.

وي با اشاره به تشديد بازرسي تورها در ستاد سفرهاي استان تهران در فصل تابستان، افزود: بازرسي تورها با هدف جلوگيري از فعاليت راهنماهاي بدون كارت و غيرمجاز در فصل تابستان با شدت بيشتري نسبت به ديگر فصل‌هاي سال انجام مي‌شود،. در ديگر روزهاي سال، بنا بر ضرورت موقعيت و مناطق مختلف، بازرسي از تورها انجام مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha