• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 91041810713
  • منبع : نمایندگی یزد

موسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي يزد، دانشگاه مي‌شود

رييس موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي يزد با اشاره به افزايش 27 كد رشته جديد در مقاطع كارشناسي ارشد، كارشناسي و كارداني در اين مجموعه از ابتداي سال تحصيلي جديد، از پيگيري‌هاي صورت گرفته براي ارتقاي اين مجموعه آموزشي به دانشگاه خبر داد.

رييس موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي يزد با اشاره به افزايش 27 كد رشته جديد در مقاطع كارشناسي ارشد، كارشناسي و كارداني در اين مجموعه از ابتداي سال تحصيلي جديد، از پيگيري‌هاي صورت گرفته براي ارتقاي اين مجموعه آموزشي به دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه يزد، دكتر سید حبيب الله ميرغفوري در نشست خبري معاون سياسي امنيتي استاندار و مديران حوزه آموزش استان با اصحاب رسانه، تصريح كرد: موسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي يزد هم‌اكنون با بيش از پنج هزار و 500 دانشجوي مشغول به تحصيل در افزون بر 65 رشته و گرايش تحصيلي در مقاطع كارشناسي ارشد، كارشناسي(ناپيوسته و پيوسته) و كارداني در قالب سه شعبه يزد، اردكان و اشكذر در حال فعاليت است.

وي با اشاره به افزايش دو هزار مترمربع فضاي آموزشي در شعبه يزد، از افزايش سه هزار مترمربع فضاي آموزشي در اين مجموعه در آينده خبر داد.

دكتر ميرغفوري همچنين يادآور شد: عمليات اجرايي طرح توسعه شعبه اشكذر از قريب يك و نيم ماه پيش آغاز شده و اميدواريم با پيشرفت خوب ساخت فضاي آموزشي از ابتداي سال تحصيلي جديد دانشجويان از محل كنوني به اين فضا منتقل شوند و مجموعه فعلي با هماهنگي واقفين آن به خوابگاه خواهران تبديل شود.

وي در رابطه با توسعه آموزش عالي در اين مجموعه آموزشي خاطرنشان كرد: براي سال تحصيلي جديد مجوزهاي افزايش 13 كد رشته در مقطع كارشناسي ارشد و 14 گرايش در دوره‌هاي كارشناسي و كارداني از وزات علوم كسب شده و انتظار مي‌رود در سال تحصيلي جديد جمعيت دانشجويي موسسه به بالغ بر هفت هزار دانشجو افزايش يابد.

رييس موسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي استان يزد اعضاي هيات علمي اين مجموعه را 62 نفر ذكر كرد و از جذب 10 عضو هيات علمي خبر داد.

وي از پيگيري‌هاي صورت گرفته جهت تبديل اين موسسه آموزش عالي به دانشگاه خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه با عنايت به بازديدهاي صورت گرفته معاون آموزشي وزارت و حمايت نظارت و ارزيابي استان، در مهرماه آمسال اين مجموعه به دانشگاه ارتقاء يابد.

دكتر ميرغفوري با تاكيد بر اين نكته كه دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي تعهد تامين خوابگاه ندارند،‌ اظهار نمود: موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي استان علي رغم اين موضوع، امكان اسكان بيش از 650 دانشجو را در خوابگاه‌هاي استجاري فراهم نموده است و ساخت يك باب خوابگاه با ظرفيت 120 نفر براي آينده را در دستور كار دارد.

رييس جهاد دانشگاهي استان يزد در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي حوزه پژوهشي اين واحد، يادآور شد: جهاددانشگاهي استان يزد تعداد 15 عضو هيات علمي پژوهشي در گروه‌هاي پژوهشي برنامه‌ريزي منطقه‌اي و شهري، سراميك، مطالعات اجتماعي و نانو دارد.

دكتر ميرغفوري همچنين اقدامات فرهنگي صورت گرفته را خوب ارزيابي كرد و به برنامه‌هاي حجاب و عفاف، ضيافت انديشه اساتيد، ضيافت انديشه دانشجويان، برگزاري اردوهاي فرهنگي و بكارگيري مشاورين ديني و روان‌شناسي در خوابگاه‌ها و غيره اشاره كرد.

گفتني است، در اين نشست روساي دانشگاه يزد،‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامي يزد، پيام نور، علمي و كاربردي، مركز آموزش فني شهيد صدوقي و مديران كل آموزش و پرورش و فني و حرفه‌اي استان نيز به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha