• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91022313616

علي جباري: از حركت امروز بازيكنان استقلال شرمنده‌ام!

علي جباري: از حركت امروز بازيكنان استقلال شرمنده‌ام!

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال خطاب به بازيكنان اين تيم كه تمرين امروز (شنبه) تيم‌شان را در آستانه بازي اين هفته با نسف قارشي در ليگ قهرمانان آسيا تحريم كردند، گفت: راهي كه در پيش گرفته‌ايد، راه درستي نيست و حداقل به خاطر مصالح ملي نبايد اين كار را انجام مي‌داديد.

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال خطاب به بازيكنان اين تيم كه تمرين امروز (شنبه) تيم‌شان را در آستانه بازي اين هفته با نسف قارشي در ليگ قهرمانان آسيا تحريم كردند، گفت: راهي كه در پيش گرفته‌ايد، راه درستي نيست و حداقل به خاطر مصالح ملي نبايد اين كار را انجام مي‌داديد.

علي جباري در واكنش به تمرين نكردن بازيكنان تيم فوتبال استقلال به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: از اين حركت به شدت شگفت‌زده شدم، واقعا فكر نمي‌كردم در اين شرايط بازيكنان در تمرين شركت نكنند. به هر حال تيم استقلال بايد اين هفته در ليگ قهرمانان آسيا بازي كند و فقط استقلال نيست بلكه نماينده فوتبال ايران است. بازيكنان حداقل به خاطر مصالح ملي هم كه بود، نبايد دست به اين اقدام مي‌زدند.

وي افزود: ممكن است درون يك خانواده مشكلاتي باشد كه بايد آن‌ها را در داخل خانواده حل كرد. اگر مجتبي جباري بازيكنان را تحريك به اين اقدام كرده باشد، بازيكنان نبايد به حرف او گوش مي‌دادند. اين اقدام مصداق بارز گروكشي است كه نه در شان تيمي چون استقلال و نه در شان بازيكنان اين تيم است. بهتر بود آن‌ها كمي فكر مي‌كردند و درمي‌يافتند كه استقلال در چه مرحله حساسي در ليگ قهرمانان آسيا قرار دارد. اين اقدام ممكن است به ضرر اين تيم و حذف آن‌ها در ليگ قهرمانان آسيا هم تمام شود.

جباري تاكيد كرد: كار خوبي نبود و من واقعا از آن شوكه شدم. در برابر هواداران استقلال شرمنده‌ام و چيزي نمي‌توانم بگويم. استقلال الان در خاورميانه و آسيا اسم و رسم دارد. زماني كه من سال‌ها در اين تيم بازي كردم و سال‌ها كاپيتان بودم، هيچ وقت به خودم اجازه ندادم چنين اقدامي را انجام دهم. آن زمان با وجود آنكه پول درست و حسابي هم به بازيكنان نمي‌دادند، ما كار خودمان را انجام مي‌داديم، به خاطر عرق ملي، به خاطر ارزش و اعتبار پيراهن آبي استقلال. نبايد در اين وضعيت عليه اين تيم جوسازي كنيم. واقعا مانده‌ام در واكنش به اين اقدام چه بگويم و بازيكنان چطور به خودشان اجازه دادند تمرين تيم‌شان را تحريم كنند.

اين پيشكسوت تيم استقلال گفت: اگر رسانه‌ها از بازيكنان مطلبي ننويسند و عكسي چاپ نكنند، اگر تلويزيون مسابقه‌هاي تيم‌ها را نشان ندهد و مردم هم به استاديوم‌ها نروند، اين بازيكنان چطور به محبوبيت و شهرت مي‌رسند؟ آن‌ها اگر به جايي مي‌رسند، اگر نگوييم از صدقه‌سري مردم است، حداقل مي‌توان گفت از تشويق‌هاي هواداراني است كه به استاديوم آمده و با داد و فرياد تيم‌شان را تشويق مي‌كنند. اين مردم چه گناهي كرده‌اند كه تيم‌شان به خاطر رفتار اين بازيكنان ضربه ببيند؟! استقلال تيم بزرگي است و بازيكنانش بايد بدانند راهي كه براي اين موضوع در پيش گرفته‌اند راه درستي نيست.

وي در پاسخ به اين سوال كه به بازيكنان طلبكار استقلال به چه اندازه مي‌توان حق داد كه انتظار دريافت حق و حقوق مادي‌شان را داشته باشند و به اميد قول‌هاي مربوط به پايان مسابقات تيم‌شان نمانند به ايسنا گفت: به هر حال اين باشگاه‌ها در فدراسيون فوتبال اندوخته مالي دارند و فدراسيون مي‌تواند طبق ضوابط از آن محل كسر كرده و به بازيكنان بپردازد. تاكنون چه كسي پيدا شده كه از تيم‌هاي بزرگي چون استقلال و پرسپوليس طلب داشته و در آخر موفق نشده طلبش را بگيرد؟ همه پول‌هايشان را اگر هم دير شده گرفته‌اند. ضمن اينكه من بعيد مي‌دانم استقلال بخواهد حقوق مادي اين بازيكنان را پرداخت نكند. شايد الان شرايط مساعدي نداشته باشد اما فكر مي‌كنم مطالبات بازيكنانش را پرداخت خواهد كرد. از طرفي فكر مي‌كنم آن‌ها الان پشيمان شده‌اند و در تمرين‌هاي بعدي تيم شركت خواهند كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha